Narodowe kultury biznesowe i korporacyjne Polski i Ukrainy

Czynniki doskonalenia i integracja międzynarodowa

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

24,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 14,97 zł  


24,95

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Znaczna część monografii została opracowana w kontekście realizacji przez autorów złożonego projektu badawczego o temacie: „Narodowe kultury biznesowe Polski i Ukrainy: doskonalenie naukowych i praktycznych podstaw współpracy na rynkach europejskich i światowych”; w ramach projektu Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej NAWA oraz Ministerstwa Oświaty i Nauki Ukrainy jako wspólnego polsko-ukraińskiego projektu w latach 2020–2021. Poszczególne części monografii zostały opracowane w kontekście realizacji współpracy obu krajów na polu naukowym, edukacyjnym i innowacyjnym. Podrozdział 4.5. tej monografii wpisuje się w realizację tematu „Teoria i praktyka analizy porównawczej profili przedsiębiorców (na przykładzie Polski i Ukrainy)”, w ramach projektu Konkurs na stypendium dla Ukrainy IDUB „Inicjatywa Doskonałości - Uczelnia Badawcza ”, realizowanym na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Podrozdział 3.3. został opracowany jako element tematu „Kultura korporacyjna w czasach kryzysu: treść przemian transformacyjnych jako podstawa modyfikacji zarządzania” w ramach projektu Narodowego Centrum Nauki dla Ukrainy na kontynuowanie badań w Polsce po 24.02.2022 r.
Książka ta powstała jako rezultat wielostronnych działań Centrum Współpracy Naukowo-Badawczej: Polska-Ukraina, utworzonego przez autorów w 2016 roku na bazie Katedry Zarządzania Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego i Katedry Ekonomiki, Marketingu i Przedsiębiorczości Narodowego Uniwersytetu im. Tarasa Szewczenki (monografia ta jest w pewnym stopniu logiczną kontynuacją monografii B. Glinkowska-Krauze, B. Kaczmarek, V. Chebotarov, Współczesne problemy zarządzania. Teoria i praktyka, Łódź 2020).


Rok wydania2023
Liczba stron164
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8220-979-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział    1
  Kultura organizacyjna/korporacyjna – pojęcia, wymiary, związek z zarządzaniem    11
  Podstawowe pojęcia    11
  Wymiary kultury organizacyjnej/korporacyjnej    13
  Próba ustalenia (określenia) związku pomiędzy kulturą organizacyjną/korporacyjną a zarządzaniem    20
  Kulturowe i strukturalne przekształcenie przedsiębiorstwa    24
  Ważność (istotność) kultury organizacyjnej/korporacyjnej w przedsiębiorstwie    26
  Wpływ kultury organizacyjnej/korporacyjnej na przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa    33
  Środowisko wewnętrzne i socjokulturowe przedsiębiorstwa    36
  Rozdział    2
  Istota pojęcia narodowych kultur biznesu oraz analiza porównawcza narodowych kultur biznesu Polski i Ukrainy    39
  Narodowe kultury biznesu: metodologiczne podstawy badań, czynniki kształtowania kultur organizacyjnych/korporacyjnych i ich skład    39
  Metodologia badań krajowych kultur biznesowych i organizacyjnych/korporacyjnych    49
  Narzędzia do analizy ilościowej i oceny narodowych kultur biznesowych i kultur organizacyjnych/korporacyjnych    56
  Rozdział    3
  Kultury biznesowe Polski i Ukrainy – wyniki badań    61
  Narzędzia do analizy i oceny narodowych kultur biznesowych i organizacyjnych/korporacyjnych – charakterystyka    61
  Charakterystyka respondentów i uzasadnienie doboru próby    70
  Analiza porównawcza organizacyjnych/korporacyjnych kultur Polski i Ukrainy    74
  Analiza porównawcza narodowych kultur biznesowych Polski i Ukrainy    84
  Rozdział    4
  Doskonalenie kultur organizacyjnych/korporacyjnych przedsiębiorstw Polski i Ukrainy    95
  Zarządzanie międzykulturowe    95
  Wymagania stawiane współczesnym „międzykulturowym” menedżerom    101
  Przedsiębiorczość menedżerów a funkcjonowanie współczesnych firm    113
  Geneza przedsiębiorczości w Polsce i w Ukrainie    119
  Analiza porównawcza „profili przedsiębiorców” w Polsce i w Ukrainie    123
  Wizerunek firm polskich i ukraińskich a ich internacjonalizacja    135
  Zakończenie    147
  Bibliografia    149
  Załączniki    155
  Spis rysunków    163
  Spis tabel    164
RozwińZwiń