Aktywizacja - innowacja - inspiracja w (glotto)dydaktyce

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,06  22,45

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 22,45 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 13,47 zł  


17,06

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Artykuły w tomie umieszczono w obrębie dwóch części. Pierwsza, pt. Aktywizacja i innowacja a nauczanie zdalne, zawiera sześć artykułów poświęconych różnorodnym aspektom nauczania zdalnego: aplikacjom, kanałom na YouTube, portalom edukacyjnym pomocnym w nauce języka polskiego jako obcego lub języków obcych oraz opisom cennych doświadczeń nauczycieli w pracy zdalnej. […] W części drugiej, pt. Inspiracje a metody nauczania, znajduje się osiem artykułów o rozmaitym charakterze. Autorzy prezentują w nich różnorodne inspiracje (psychologię pozytywną, warsztaty z dociekań filozoficznych), strategie, metody aktywizacji i samooceny, a także analizy materiałów dydaktycznych oraz propozycje metodyczne do zwrócenia uwagi na trudności nauki w Polsce dzieci reemigrantów.
Z recenzji dr hab. Agaty Małyski, prof. UMCS
Autorzy poszczególnych tekstów poszukują nowych narzędzi w nauczaniu języka polskiego i dociekają ich skuteczności, sprawdzając je przez pogłębioną analizę teoretyczną i praktyczną. Są to bardzo ważne opisy, które wynikają nie tylko z praktycznego doświadczenia lektorów, lecz także z refleksji teoretycznej czy przynajmniej zbadania efektywności przez opis wyników ankietowych. […] W dużej części artykuły dotyczą metod aktywizacji w nauczaniu zdalnym, które pozostanie z nami również po wygaśnięciu pandemii. Przedstawione inspiracje na pewno będą wykorzystane przez lektorów czy nauczycieli nie tylko języka polskiego.
Z recenzji dr hab. Anny Majewskiej-Tworek, prof. UWr


Rok wydania2022
Liczba stron208
KategoriaMedioznawstwo
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8220-941-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Aktywizacja i innowacja a nauczanie zdalne    11
  
  Agnieszka Kruszyńska, Udzielanie informacji zwrotnej na zajęciach języka obcego – analiza wybranych aplikacji    13
  Paulina Kaźmierczak, Jakub Sroka, YouTube czy StudyTube – przegląd wybranych profili internetowych poświęconych nauczaniu JPJO    25
  Paulina Lehmkuhl, Designing an EFL vocabulary APP for autonomous lexical learning    41
  Agnieszka Banach, Małgorzata Dębska, Michalina Pokorska, Eduprofil try_some_polish jako przykład innowacyjnych materiałów dydaktycznych do nauczania języka polskiego jako obcego – studium przypadku    55
  Laura Santoo, From language lab to breakout rooms. Innovative methods in teaching finnish phonetics online    71
  Paula Góralczyk-Mowczan, Rafał Maćkowiak, Zdalne nauczanie przedmiotów innych niż język polski w studium języka polskiego dla cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego     83
  
  Inspiracje a metody nauczania    99
  
  Sylwia Niewczas, Psychologia pozytywna w glottodydaktyce – kontekst nauczania/uczenia się seniorów    101
  Paulina Zwolińska, Kulturemy regionalne w wybranych podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego    113
  Monika Nowicka, Dzieci reemigrantów w szkole podstawowej – funkcjonowanie w systemie edukacyjnym Wielkiej Brytanii a nauka w Polsce    129
  Monika Gryboś, Wespół z uczniem. Metoda samooceny w doskonaleniu i rozwijaniu kompetencji tekstotwórczej    141
  Patrycja Kownacka, Sztuka na językach. O doskonaleniu sprawności mówienia z wykorzystaniem sztuki lokalnej na lekcjach zdalnych JPJO    153
  Małgorzata Syrek, Trening strategii komunikacyjnych z wykorzystaniem warsztatów z dociekań filozoficznych    165
  Agnieszka Kusz, Działania projektowe jako sposób aktywizacji w dydaktyce    187
  Anna Gaudy, Anna Rogala, Minimum gramatyki, maksimum praktyki – jak uczyć poprawnego języka bez ćwiczeń drylowych?    195
RozwińZwiń