Śmierć krytyka

Kultura uczestnictwa a przemiany krytyki XX i XXI wieku

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,27  22,45

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 22,45 zł (-32%)

Najniższa cena z 30 dni: 13,47 zł  


15,27

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Teza o zmierzchu krytyki powraca od końca lat 90., czyli od zmiany paradygmatu kultury z analogowego na cyfrowy, która doprowadziła też do zmian w obiegu krytycznym na rzecz elektronicznego i amatorskiego, co odbyło się kosztem obiegu tradycyjnego (prasowego) i elitarności zawodu krytyka. Początek XXI wieku zaowocował diagnozami stanu krytyki literackiej, filmowej, teatralnej, ale nie znajduję żadnej publikacji, która ukazałaby to zjawisko w tak szerokiej gamie: od ujęcia językoznawczego, przez krytykę literacką i filmową, kuratorsko-artystyczną i krytyki instytucji, po krytykę gier planszowych.
Z recenzji prof. dr hab. Moniki Talarczyk


Rok wydania2022
Liczba stron160
KategoriaTeoria kultury
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8220-766-8
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie (Kamil Jędrasiak)    7
  
  Alicja Górska, Krytyk a recenzent – synonimy czy specjalistyczne terminy? Przegląd słownikowy    13
  Daniel Sunderland, Argument z postmodernizmu. Epizod z wojny twórców z krytykami    29
  Magdalena Pałka, Druga strona medalu. O krytyce instytucjonalnej    39
  Emil Sowiński, Szokujące decyzje jury i ich recepcja – rola krytyki filmowej w kształtowaniu wizerunku FPFF w Gdyni    55
  Szymon Góźdź, Krytyk w „epoce postartystycznej”. O koncepcji Jerzego Ludwińskiego na przykładzie działalności Galerii „Pod Moną Lisą”    81
  Iwona Grodź, Pisarz-scenarzysta-krytyk filmowy… Przypadek Wojciecha Kuczoka    107
  Katarzyna Kurowska, Czy krytyka gier planszowych jest możliwa (i potrzebna)?    119
  Zofia Ulańska, Nowe czasopisma a kryzys krytyki w polu literackim. Rozważania na przykładzie „Małego Formatu” i „KONTENTU”    137
RozwińZwiń