POLECAMY
-25%
Autor:
Wydawca:
Format:
Podręcznik podzielony został na trzy części: • pierwsza koncentruje uwagę na tytułowych zagadnieniach ogólnych prawa administracyjnego, zarówno klasycznych, jak i relatywnie nowych; • druga skupia się na ustrojowym prawie administracyjnym, uwzględniając wątki europeizacyjne i globalizacyjne, • trzecia omawia zagadnienia ogólne i ustrojowe na przykładzie wybranych regulacji materialnego prawa administracyjnego, zestawiając pojęcia-narzędzia, instytucje z ustawami z zakresu materialnego prawa administracyjnego.
W publikacji połączono analizę zagadnień ogólnych i ustrojowych z podejściem law in action – weryfikacją omawianych instytucji i pojęć-narzędzi, co ułatwia zrozumienie i przyswojenie materiału.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów studiów prawniczych i administracyjnych oraz ekonomicznych, a także profilowanych administracyjnie studiów podyplomowych. Będzie też cenną lekturą dla przedstawicieli zawodów prawniczych, pracowników administracji publicznej oraz przedstawicieli nauki prawa administracyjnego.
Rok wydania | 2022 |
---|---|
Liczba stron | 804 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-8286-587-5 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wykaz skrótów | str. | 15 |
Przedmowa | str. | 27 |
Część pierwsza | |
ZAGADNIENIA OGÓLNE | |
Rozdział I | |
Administracja publiczna. Tradycja a współczesność | str. | 35 |
1. Geneza | str. | 35 |
2. Ewolucja i modele | str. | 40 |
2.1. Administracja w ujęciu państwa dobrobytu | str. | 41 |
2.2. Administracja w ujęciu nowego zarządzania publicznego | str. | 43 |
2.3. Administracja w ujęciu współrządzenia (governance) | str. | 44 |
2.4. Ujęcia administracji a praworządność materialna | str. | 46 |
3. Sposoby definiowania administracji publicznej | str. | 47 |
3.1. Konieczność uwzględnienia dorobku innych nauk | str. | 47 |
3.2. Definicje administracji publicznej | str. | 49 |
4. Funkcje i główne sfery działania administracji publicznej | str. | 54 |
4.1. Charakter i kategorie funkcji administracji | str. | 55 |
4.2. Główne sfery działania administracji publicznej | str. | 56 |
4.2.1. Policja administracyjna | str. | 57 |
4.2.2. Reglamentacja | str. | 58 |
4.2.3. Administracja świadcząca | str. | 59 |
4.2.4. Regulacja | str. | 61 |
5. Administracja publiczna a społeczeństwo obywatelskie | str. | 62 |
6. Administracja publiczna a grupy interesu (grupy nacisku) | str. | 66 |
7. Tendencje w badaniu porównawczym administracji publicznej i prawa administracyjnego | str. | 70 |
Rozdział II | |
Istota i kierunki rozwoju prawa administracyjnego | str. 88 | |
1. Określenie prawa administracyjnego | str. 88 | |
2. Sposoby klasyfikowania norm prawa administracyjnego | str. 94 | |
3. Zasady ogólne prawa administracyjnego | str. 97 | |
4. Stosunek prawa administracyjnego do innych gałęzi prawa | str. | 105 |
5. Perspektywy rozwoju prawa administracyjnego. Z refleksji ogólnych | str. | 107 |
Rozdział III | |
Podstawowe instytucje prawa administracyjnego. Zagadnienia teoretyczno-prawne | str. | 114 |
1. Stosunek administracyjnoprawny | str. | 114 |
1.1. Pojęcie i rodzaje stosunku administracyjnoprawnego | str. | 114 |
1.1.1. Podmiot stosunku prawnego | str. | 117 |
1.1.2. Przedmiot stosunku administracyjnoprawnego | str. | 121 |
1.2. Cechy stosunku administracyjnoprawnego | str. | 122 |
1.3. Nawiązanie stosunku administracyjnoprawnego, jego przekształcenie i ustanie | str. | 123 |
1.4. Stosunek administracyjnoprawny a sytuacja administracyjnoprawna | str. | 125 |
2. Władza dyskrecjonalna administracji publicznej | str. | 126 |
2.1. Konstrukcja pojęcia uznania administracyjnego | str. | 127 |
2.2. Między zasadą legalizmu a uznaniem administracyjnym | str. | 128 |
2.3. Sądowa kontrola uznania administracyjnego/decyzji uznaniowych | str. | 129 |
2.4. Uznanie administracyjne w orzecznictwie sądów polskich | str. | 130 |
2.5. Inne rodzaje władzy dyskrecjonalnej | str. | 132 |
3. Publiczne prawo podmiotowe | str. | 133 |
3.1. Pojęcie publicznego prawa podmiotowego | str. | 133 |
3.2. Klasyczne teorie i definicje publicznego prawa podmiotowego | str. | 134 |
3.3. Struktura i treść publicznych praw podmiotowych | str. | 136 |
3.4. Ochrona publicznych praw podmiotowych | str. | 137 |
4. Sankcja administracyjna | str. | 138 |
Rozdział IV | |
Administracja publiczna i prawo administracyjne wobec przemian cywilizacyjnych | str. | 147 |
1. Współczesny kontekst i wymiar zasady demokratycznego państwa prawnego | str. | 147 |
1.1. Zasady prawa administracyjnego i ich rola we współczesnym państwie | str. | 147 |
1.2. Zasada demokratycznego państwa prawnego jako zasada wszystkich zasad | str. | 148 |
1.3. O transpozycji zasady demokratycznego państwa prawnego | str. | 154 |
2. Kontekst zasady pomocniczości | str. | 155 |
3. Elektroniczna administracja | str. | 160 |
3.1. Płaszczyzny elektronicznej administracji | str. | 161 |
3.2. Publiczny system teleinformatyczny | str. | 162 |
3.3. Elektroniczny rejestr publiczny | str. | 162 |
3.4. Kierunki i poziomy elektronicznej administracji | str. | 163 |
3.5. Podmioty elektronicznej administracji | str. | 164 |
3.6. Powszechność i bezpieczeństwo jako wartości związane z elektroniczną administracją | str. | 165 |
4. Współczesne formy prywatyzacji zadania publicznego | str. | 166 |
5. Mediacje w administracji | str. | 171 |
6. Smart Administration – zarys koncepcji | str. | 177 |
Rozdział V | |
Źródła prawa administracyjnego | str. | 184 |
1. Pojęcie źródeł prawa i klasyfikacja źródeł prawa | str. | 184 |
2. Cechy źródeł prawa administracyjnego | str. | 190 |
3. Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej | str. | 191 |
4. Ustawy | str. | 198 |
5. Prawo międzynarodowe | str. | 200 |
6. Prawo Unii Europejskiej | str. | 207 |
7. Rozporządzenia z mocą ustawy | str. | 217 |
8. Rozporządzenia | str. | 220 |
8.1. Forma działania administracji publicznej | str. | 220 |
8.2. Źródło powszechnie obowiązującego prawa i akt wykonawczy względem ustawy | str. | 220 |
8.3. Niesamoistny charakter rozporządzenia | str. | 221 |
8.4. Upoważnienie do wydania rozporządzenia | str. | 221 |
8.5. Organy właściwe do wydania rozporządzenia | str. | 223 |
8.6. Przedmiot rozporządzenia | str. | 224 |
8.7. Wytyczne dotyczące treści rozporządzenia | str. | 224 |
8.8. Kontrola i nadzór nad rozporządzeniami | str. | 225 |
8.9. Rozporządzenia określone w art. 92 Konstytucji RP a inne rozporządzenia | str. | 226 |
9. Lokalne źródła prawa administracyjnego | str. | 227 |
9.1. Ustalenia terminologiczno-pojęciowe; differentia specifica; ratio legis | str. | 227 |
9.2. Akty prawa miejscowego (prawo miejscowe) | str. | 229 |
9.3. Akty prawa zakładowego (prawo zakładowe) | str. | 235 |
10. Akty prawa wewnętrznego organów administracji publicznej | str. | 237 |
11. Wejście w życie źródeł prawa | str. | 241 |
12. Niezorganizowane źródła prawa administracyjnego | str. | 247 |
12.1. Zwyczaj | str. | 247 |
12.2. Orzecznictwo sądowe w perspektywie problematyki źródeł prawa administracyjnego | str. | 249 |
Rozdział VI | |
Formy działania administracji publicznej | str. | 257 |
1. Pojęcie i klasyfikacja form działania administracji publicznej | str. | 257 |
2. Akt administracyjny jako podstawowa forma działania administracji publicznej | str. | 261 |
2.1. Pojęcie, sposoby klasyfikowania i rodzaje aktów administracyjnych | str. | 261 |
2.2. Akt administracyjny a akt normatywny | str. | 273 |
2.3. Kontekst generalnych aktów administracyjnych | str. | 274 |
3. Decyzja administracyjna jako klasyczna forma zewnętrznego aktu administracyjnego | str. | 275 |
3.1. Formy decyzji administracyjnej | str. | 275 |
3.2. Warunki istnienia decyzji administracyjnej | str. | 278 |
3.3. Warunki prawidłowości decyzji administracyjnej | str. | 280 |
3.4. Wadliwość decyzji administracyjnej | str. | 281 |
3.5. Trwałość decyzji administracyjnej i utrata jej mocy obowiązującej | str. | 282 |
3.6. Wykonalność decyzji administracyjnej | str. | 285 |
4. Akty polityki administracyjnej | str. | 287 |
5. Porozumienie administracyjne (porozumienia administracyjne ustrojowe) | str. | 295 |
6. Kontrakt terytorialny | str. | 299 |
7. Umowa cywilnoprawna | str. | 300 |
8. Umowa administracyjna | str. | 306 |
9. Umowy w sprawach zamówień publicznych | str. | 311 |
10. Umowa koncesji na roboty budowlane lub usługi | str. | 316 |
11. Czynności materialno-techniczne | str. | 320 |
12. Działalność społeczno-organizatorska | str. | 323 |
13. Wybrane przykłady pozostałych form działania administracji publicznej | str. | 326 |
13.1. Milczenie administracji | str. | 327 |
13.2. Ugoda administracyjna | str. | 330 |
13.3. Przyrzeczenie administracyjne | str. | 334 |
Rozdział VII | |
Pracownicy administracji publicznej | str. | 341 |
1. Pojęcie służby publicznej | str. | 341 |
2. Aktualny stan polskiego prawa urzędniczego (ustalenia systemowe) | str. | 344 |
3. Status osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe | str. | 348 |
4. Pracownicy administracji państwowej | str. | 350 |
5. Pracownicy i funkcjonariusze administracji rządowej | str. | 354 |
5.1. Korpus służby cywilnej | str. | 355 |
5.2. Korpus służby zagranicznej | str. | 359 |
5.3. Stosunki służbowe funkcjonariuszy w administracji rządowej | str. | 362 |
6. Pracownicy samorządowi | str. | 364 |
7. Pracownicy administracji o szczególnym statusie prawnym | str. | 371 |
8. Pracownicy zatrudnieni na stanowiskach pomocniczych i obsługi w urzędach i jednostkach organizacyjnych administracji publicznej | str. | 376 |
Rozdział VIII | |
Odpowiedzialność za działania legalne i nielegalne administracji publicznej | str. | 379 |
1. Istota odpowiedzialności jako generalnej zasady determinującej działanie władzy publicznej | str. | 379 |
2. Odpowiedzialność odszkodowawcza za działania legalne administracji | str. | 382 |
3. Odpowiedzialność odszkodowawcza za działania nielegalne | str. | 385 |
4. Odpowiedzialność w administracji: odpowiedzialność dyscyplinarna, karna i majątkowa funkcjonariuszy administracji publicznej | str. | 390 |
Część druga | |
USTROJOWE PRAWO ADMINISTRACYJNE | |
Rozdział IX | |
Podstawowe ustalenia terminologiczno-pojęciowe dotyczące organizacji prawnej administracji publicznej w ujęciu statycznym (instytucjonalnym) | str. | 401 |
1. Różnorodność form organizacyjno-prawnych stosowanych w organizacji prawnej administracji publicznej | str. | 401 |
1.1. Przyjmowane ustalenia terminologiczno-pojęciowe | str. | 401 |
1.2. Podmioty administracji publicznej i ich rodzaje | str. | 403 |
1.3. Organy administracji publicznej i ich rodzaje | str. | 407 |
1.4. Aparat pomocniczy organu administracji publicznej | str. | 414 |
2. Terytorialne aspekty organizacji prawnej administracji publicznej | str. | 416 |
2.1. Kluczowe antecedencje | str. | 416 |
2.2. Rodzaje podziałów terytorialnych | str. | 417 |
2.3. Jednostki zasadniczego podziału terytorialnego | str. | 419 |
2.4. Jednostki pomocnicze gminy (jako jednostki podziału terytorialnego) | str. | 423 |
2.5. Jednostki podziału specjalnego (na wybranych przykładach) | str. | 424 |
3. Resort administracji publicznej – dział administracji rządowej | str. | 426 |
Rozdział X | |
Podstawowe ustalenia terminologiczno-pojęciowe dotyczące organizacji prawnej administracji publicznej w ujęciu relacyjnym (dynamicznym) | str. | 428 |
1. Podstawowe płaszczyzny organizacji prawnej administracji publicznej w ujęciu relacyjnym – wprowadzenie | str. | 428 |
2. Kontrola w administracji publicznej (kontrola administracyjna) | str. | 430 |
2.1. Kluczowe uwarunkowania terminologiczno-pojęciowe – kontrola jako topos administracji publicznej | str. | 430 |
2.2. Rodzaje i kryteria kontroli administracyjnej | str. | 434 |
3. Kierownictwo (wewnętrzne) | str. | 441 |
4. Nadzór organizacyjny (ustrojowy) | str. | 443 |
4.1. Jeszcze kilka refleksji o terminologiczno-pojęciowym przeznaczeniu | str. | 443 |
4.2. Nadzór hierarchiczny | str. | 444 |
4.3. Nadzór weryfikacyjny | str. | 446 |
5. Zwierzchnictwo związane z zespoleniem | str. | 448 |
6. Koordynacja | str. | 450 |
7. Oddziaływania związane ze współdziałaniem | str. | 452 |
8. Relacyjne zastosowania dekoncentracji | str. | 454 |
8.1. Dekoncentracja wewnętrzna; upoważnienie administracyjne | str. | 454 |
8.2. Dekoncentracja przestrzenna | str. | 457 |
8.3. Dekoncentracja zewnętrzna | str. | 458 |
9. Układy relacji strukturalnych (wybrane przykłady) | str. | 460 |
9.1. Układ scentralizowany (centralizacja) | str. | 460 |
9.2. Układ zdecentralizowany (decentralizacja) | str. | 461 |
9.2.1. Specyfika decentralizacji oraz wprowadzenie do form decentralizacji | str. | 461 |
9.2.2. Istota decentralizacji samorządowej (ze szczególnym uwzględnieniem samorządu terytorialnego) | str. | 463 |
9.2.3. Decentralizacja autonomiczna (autonomia administracyjna) | str. | 466 |
Rozdział XI | |
Kontrola zewnętrzna administracji publicznej – ustalenia systemowe | str. | 470 |
1. Wprowadzenie do problematyki kontroli zewnętrznej administracji publicznej | str. | 470 |
2. Kontrola sądowa | str. | 471 |
2.1. Kilka ustaleń wprowadzających o systemowym przeznaczeniu | str. | 471 |
2.2. Kontrola sprawowana przez sądy administracyjne | str. | 472 |
2.3. Kontrola sprawowana przez inne sądy | str. | 474 |
2.3.1. Kontrola sprawowana przez sądy powszechne | str. | 474 |
2.3.2. Administracyjny kontekst kontroli sprawowanej przez Sąd Najwyższy | str. | 475 |
3. Kontrola Trybunału Konstytucyjnego | str. | 476 |
4. Kontrola Trybunału Stanu | str. | 477 |
5. Kontrola Najwyższej Izby Kontroli | str. | 478 |
6. Kontrola Rzecznika Praw Obywatelskich | str. | 479 |
7. Kontrola parlamentarna | str. | 481 |
8. Kontrola prokuratorska | str. | 482 |
9. Kontrola społeczna | str. | 483 |
Rozdział XII | |
Organizacja i funkcjonowanie administracji publicznej stopnia centralnego | str. | 486 |
1. Administracja stopnia centralnego: administracja państwowa a administracja rządowa | str. | 486 |
2. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej | str. | 490 |
3. Centralne organy administracji państwowej | str. | 493 |
4. Naczelne organy administracji rządowej | str. | 498 |
4.1. Rada Ministrów | str. | 498 |
4.1.1. Podstawy prawne | str. | 498 |
4.1.2. Skład Rady Ministrów | str. | 498 |
4.1.3. Tryb powołania Rady Ministrów | str. | 500 |
4.1.4. Zadania i kompetencje Rady Ministrów | str. | 501 |
4.1.5. Organizacja i tryb działania Rady Ministrów | str. | 502 |
4.1.6. Organy wewnętrzne i pomocnicze Rady Ministrów i Prezesa Rady Ministrów | str. | 503 |
4.2. Prezes Rady Ministrów | str. | 505 |
4.3. Ministrowie | str. | 507 |
5. Centralne organy administracji rządowej (tzw. urzędy centralne) | str. | 510 |
6. Inne nietypowe podmioty, organy administracji publicznej stopnia centralnego (wybrane przykłady) | str. | 513 |
Rozdział XIII | |
Organizacja i funkcjonowanie administracji Unii Europejskiej | str. | 517 |
1. Organizacja administracji Unii Europejskiej | str. | 517 |
1.1. Uwagi wstępne | str. | 517 |
1.2. Administracja polityczna | str. | 518 |
1.2.1. Rada Europejska | str. | 518 |
1.2.2. Rada | str. | 520 |
1.3. Administracja wykonawcza | str. | 521 |
1.3.1. Komisja Europejska | str. | 521 |
1.3.2. Organy i jednostki organizacyjne | str. | 522 |
1.4. Administracja urzędnicza | str. | 523 |
2. Funkcjonowanie administracji Unii Europejskiej | str. | 525 |
2.1. Jednostronne akty (czynności) generalne i abstrakcyjne | str. | 527 |
2.2. Jednostronne akty (czynności) indywidualne i konkretne | str. | 531 |
2.3. Porozumienia i umowy | str. | 532 |
2.4. Czynności faktyczne | str. | 534 |
3. Zasady i prawa podstawowe w postępowaniu przed organami administracji Unii Europejskiej | str. | 535 |
3.1. Zasada państwa prawnego | str. | 535 |
3.2. Zasada legalizmu | str. | 536 |
3.3. Zasada pewności prawa | str. | 537 |
3.4. Zasada ochrony uzasadnionych oczekiwań | str. | 538 |
3.5. Zasada proporcjonalności | str. | 539 |
3.6. Zasada dobrej administracji | str. | 539 |
4. Europeizacja prawa administracyjnego | str. | 543 |
Rozdział XIV | |
Organizacja i funkcjonowanie terenowej administracji rządowej | str. | 550 |
1. Formy organizacyjno-prawne wykonujące zadania administracji rządowej w województwie – ustalenia ogólne | str. | 550 |
2. Pozycja wojewody w ramach terenowej administracji rządowej | str. | 552 |
3. Rządowa administracja zespolona w województwie | str. | 557 |
4. Niezespolona administracja rządowa | str. | 562 |
5. Kierownicy powiatowych służb, inspekcji i straży | str. | 565 |
Rozdział XV | |
Organizacja i funkcjonowanie administracji jednostek samorządu terytorialnego i ich związków | str. | 570 |
1. Władze jednostek samorządu terytorialnego | str. | 570 |
1.1. Samorządowe formy demokracji bezpośredniej | str. | 571 |
1.2. Organy jednostek samorządu terytorialnego | str. | 585 |
2. Zakres działania jednostek samorządu terytorialnego | str. | 595 |
2.1. Zasady i tryb kształtowania zakresu działania jednostek samorządu terytorialnego | str. | 595 |
2.2. Układ zadań jednostek samorządu terytorialnego | str. | 598 |
3. Działalność jednostek samorządu terytorialnego w perspektywie kontrolnej i nadzorczej | str. | 603 |
3.1. Nadzór nad działalnością jednostek samorządu terytorialnego | str. | 603 |
3.2. Sądowa kontrola działalności jednostek samorządu terytorialnego | str. | 612 |
3.3. Sądowa ochrona samodzielności jednostek samorządu terytorialnego | str. | 613 |
4. Specyfika miasta na prawach powiatu | str. | 616 |
5. Specyfika ustroju m.st. Warszawy | str. | 623 |
6. Organizacja i funkcjonowanie jednostek pomocniczych gminy | str. | 629 |
7. Podstawowe formy współdziałania jednostek samorządu terytorialnego | str. | 643 |
7.1. Kluczowe uwarunkowania i ustalenia terminologiczno-pojęciowe | str. | 643 |
7.2. Związki jednostek samorządu terytorialnego | str. | 645 |
7.3. Porozumienia samorządowe służące współdziałaniu | str. | 651 |
7.4. Współdziałanie jednostek samorządu terytorialnego w formie europejskiego ugrupowania współpracy terytorialnej | str. | 654 |
8. Aglomeracje/metropolie jako wyzwanie ustrojowe – przykład związku metropolitalnego w województwie śląskim | str. | 657 |
Rozdział XVI | |
Wyjątki od dualizmu terenowej administracji publicznej – wybrane przykłady | str. | 668 |
1. Organizacja i funkcjonowanie samorządowych kolegiów odwoławczych | str. | 668 |
2. Organizacja i funkcjonowanie regionalnych izb obrachunkowych | str. | 675 |
Rozdział XVII | |
Organizacja i funkcjonowanie zakładów administracyjnych – wybrane zagadnienia | str. | 681 |
1. Pojęcie i rodzaje zakładów administracyjnych | str. | 681 |
2. Specyfika władztwa zakładowego | str. | 688 |
3. Rekrutacja do zakładu administracyjnego – przykład szkół i przedszkoli z systemu oświaty (w wybranym zakresie) | str. | 693 |
Rozdział XVIII | |
Podmioty niepubliczne w sferze administracji publicznej – wybrane przykłady | str. | 701 |
1. Określenia niepublicznych podmiotów i ich rodzaje | str. | 701 |
2. Formy przekazywania niepublicznym podmiotom zadań administracji publicznej | str. | 704 |
Część trzecia | |
ZAGADNIENIA OGÓLNE I USTROJOWE NA PRZYKŁADZIE WYBRANYCH REGULACJI MATERIALNEGO PRAWA ADMINISTRACYJNEGO | |
Rozdział XIX | |
Procesowe i materialne konotacje kontroli i nadzoru (dozoru) sprawowanego przez organy administracji publicznej | str. | 713 |
1. Perspektywa kontroli instancyjnej i nadzoru pozainstancyjnego | str. | 713 |
2. Z perspektywy nadzoru budowlanego | str. | 718 |
3. Z perspektywy nadzoru sprawowanego przez Państwową Inspekcję Farmaceutyczną | str. | 723 |
Rozdział XX | |
Podstawowe pojęcia i instytucje prawa administracyjnego – perspektywa ustaw regulujących prawa osobowe | str. | 728 |
1. Kontekst źródeł prawa administracyjnego i funkcji administracji publicznej | str. | 728 |
2. Kontekst organizacji prawnej administracji publicznej | str. | 734 |
3. Kontekst form działania administracji publicznej | str. | 737 |
Rozdział XXI | |
Podstawowe pojęcia i instytucje prawa administracyjnego – perspektywa ustawy o broni i amunicji | str. | 742 |
1. Kontekst funkcji administracji publicznej | str. | 742 |
2. Kontekst źródeł prawa administracyjnego | str. | 743 |
3. Kontekst form działania administracji publicznej | str. | 746 |
4. Kontekst organizacji prawnej administracji publicznej | str. | 749 |
5. Kontekst bezpieczeństwa fizycznego broni palnej | str. | 751 |
Rozdział XXII | |
Podstawowe pojęcia i instytucje prawa administracyjnego – perspektywa ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi | str. | 753 |
1. Kontekst funkcji administracji publicznej | str. | 753 |
2. Kontekst źródeł prawa administracyjnego | str. | 756 |
3. Kontekst form działania administracji publicznej | str. | 759 |
4. Kontekst organizacji prawnej administracji publicznej | str. | 762 |
5. Kontekst toku instancji | str. | 765 |
6. Kontekst nadzoru | str. | 767 |
Rozdział XXIII | |
Podstawowe pojęcia i instytucje prawa administracyjnego – perspektywa instytucji wywłaszczenia nieruchomości | str. | 770 |
1. Kontekst funkcji wywłaszczenia | str. | 770 |
2. Kontekst źródeł prawa administracyjnego | str. | 772 |
3. Kontekst form działania administracji publicznej | str. | 773 |
4. Kontekst organizacji prawnej administracji publicznej | str. | 776 |
5. Kontekst toku instancji | str. | 776 |
6. Inne | str. | 777 |
Rozdział XXIV | |
Podstawowe pojęcia i instytucje prawa administracyjnego – perspektywa zgromadzeń publicznych, imprez masowych, wykorzystania dróg w sposób szczególny | str. | 779 |
1. Kontekst funkcji administracji publicznej | str. | 779 |
2. Kontekst źródeł prawa administracyjnego | str. | 784 |
3. Kontekst form działania administracji publicznej | str. | 787 |
4. Kontekst organizacji prawnej administracji publicznej | str. | 792 |
5. Kontekst kontroli decyzji – kontekst toku instancji | str. | 793 |
6. Kontekst nadzoru | str. | 795 |
Autorzy | str. | 799 |