Prawo administracyjne - zagadnienia ogólne i ustrojowe

-25%

Prawo administracyjne - zagadnienia ogólne i ustrojowe

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

50,25  67,00

Format: pdf

Cena początkowa: 67,00 zł (-25%)

Najniższa cena z 30 dni: 50,25 zł  


50,25

w tym VAT

Podręcznik podzielony został na trzy części: • pierwsza koncentruje uwagę na tytułowych zagadnieniach ogólnych prawa administracyjnego, zarówno klasycznych, jak i relatywnie nowych; • druga skupia się na ustrojowym prawie administracyjnym, uwzględniając wątki europeizacyjne i globalizacyjne, • trzecia omawia zagadnienia ogólne i ustrojowe na przykładzie wybranych regulacji materialnego prawa administracyjnego, zestawiając pojęcia-narzędzia, instytucje z ustawami z zakresu materialnego prawa administracyjnego.
W publikacji połączono analizę zagadnień ogólnych i ustrojowych z podejściem law in action – weryfikacją omawianych instytucji i pojęć-narzędzi, co ułatwia zrozumienie i przyswojenie materiału.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów studiów prawniczych i administracyjnych oraz ekonomicznych, a także profilowanych administracyjnie studiów podyplomowych. Będzie też cenną lekturą dla przedstawicieli zawodów prawniczych, pracowników administracji publicznej oraz przedstawicieli nauki prawa administracyjnego.


Rok wydania2022
Liczba stron804
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8286-587-5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz skrótów  | str.    15
   
  Przedmowa  | str.    27
   
  Część pierwsza
   
  ZAGADNIENIA OGÓLNE
   
  Rozdział I
  Administracja publiczna. Tradycja a współczesność  | str.    35
  1. Geneza  | str.    35
  2. Ewolucja i modele  | str.    40
  2.1. Administracja w ujęciu państwa dobrobytu  | str.    41
  2.2. Administracja w ujęciu nowego zarządzania publicznego  | str.    43
  2.3. Administracja w ujęciu współrządzenia (governance)  | str.    44
  2.4. Ujęcia administracji a praworządność materialna  | str.    46
  3. Sposoby definiowania administracji publicznej  | str.    47
  3.1. Konieczność uwzględnienia dorobku innych nauk  | str.    47
  3.2. Definicje administracji publicznej  | str.    49
  4. Funkcje i główne sfery działania administracji publicznej  | str.    54
  4.1. Charakter i kategorie funkcji administracji  | str.    55
  4.2. Główne sfery działania administracji publicznej  | str.    56
  4.2.1. Policja administracyjna  | str.    57
  4.2.2. Reglamentacja  | str.    58
  4.2.3. Administracja świadcząca  | str.    59
  4.2.4. Regulacja  | str.    61
  5. Administracja publiczna a społeczeństwo obywatelskie  | str.    62
  6. Administracja publiczna a grupy interesu (grupy nacisku)  | str.    66
  7. Tendencje w badaniu porównawczym administracji publicznej i prawa administracyjnego  | str.    70
   
  Rozdział II
  Istota i kierunki rozwoju prawa administracyjnego  | str.  88
  1. Określenie prawa administracyjnego  | str.  88
  2. Sposoby klasyfikowania norm prawa administracyjnego  | str.  94
  3. Zasady ogólne prawa administracyjnego  | str.  97
  4. Stosunek prawa administracyjnego do innych gałęzi prawa  | str.    105
  5. Perspektywy rozwoju prawa administracyjnego. Z refleksji ogólnych  | str.    107
   
  Rozdział III
  Podstawowe instytucje prawa administracyjnego. Zagadnienia teoretyczno-prawne  | str.    114
  1. Stosunek administracyjnoprawny  | str.    114
  1.1. Pojęcie i rodzaje stosunku administracyjnoprawnego  | str.    114
  1.1.1. Podmiot stosunku prawnego  | str.    117
  1.1.2. Przedmiot stosunku administracyjnoprawnego  | str.    121
  1.2. Cechy stosunku administracyjnoprawnego  | str.    122
  1.3. Nawiązanie stosunku administracyjnoprawnego, jego przekształcenie i ustanie  | str.    123
  1.4. Stosunek administracyjnoprawny a sytuacja administracyjnoprawna  | str.    125
  2. Władza dyskrecjonalna administracji publicznej  | str.    126
  2.1. Konstrukcja pojęcia uznania administracyjnego  | str.    127
  2.2. Między zasadą legalizmu a uznaniem administracyjnym  | str.    128
  2.3. Sądowa kontrola uznania administracyjnego/decyzji uznaniowych  | str.    129
  2.4. Uznanie administracyjne w orzecznictwie sądów polskich  | str.    130
  2.5. Inne rodzaje władzy dyskrecjonalnej  | str.    132
  3. Publiczne prawo podmiotowe  | str.    133
  3.1. Pojęcie publicznego prawa podmiotowego  | str.    133
  3.2. Klasyczne teorie i definicje publicznego prawa podmiotowego  | str.    134
  3.3. Struktura i treść publicznych praw podmiotowych  | str.    136
  3.4. Ochrona publicznych praw podmiotowych  | str.    137
  4. Sankcja administracyjna  | str.    138
   
  Rozdział IV
  Administracja publiczna i prawo administracyjne wobec przemian cywilizacyjnych  | str.    147
  1. Współczesny kontekst i wymiar zasady demokratycznego państwa prawnego  | str.    147
  1.1. Zasady prawa administracyjnego i ich rola we współczesnym państwie  | str.    147
  1.2. Zasada demokratycznego państwa prawnego jako zasada wszystkich zasad  | str.    148
  1.3. O transpozycji zasady demokratycznego państwa prawnego  | str.    154
  2. Kontekst zasady pomocniczości  | str.    155
  3. Elektroniczna administracja  | str.    160
   3.1. Płaszczyzny elektronicznej administracji  | str.    161
   3.2. Publiczny system teleinformatyczny  | str.    162
   3.3. Elektroniczny rejestr publiczny  | str.    162
   3.4. Kierunki i poziomy elektronicznej administracji  | str.    163
   3.5. Podmioty elektronicznej administracji  | str.    164
   3.6. Powszechność i bezpieczeństwo jako wartości związane z elektroniczną administracją  | str.    165
   4. Współczesne formy prywatyzacji zadania publicznego  | str.    166
   5. Mediacje w administracji  | str.    171
   6. Smart Administration – zarys koncepcji  | str.    177
   
  Rozdział V
  Źródła prawa administracyjnego  | str.    184
   1. Pojęcie źródeł prawa i klasyfikacja źródeł prawa  | str.    184
   2. Cechy źródeł prawa administracyjnego  | str.    190
   3. Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej  | str.    191
   4. Ustawy  | str.    198
   5. Prawo międzynarodowe  | str.    200
   6. Prawo Unii Europejskiej  | str.    207
   7. Rozporządzenia z mocą ustawy  | str.    217
   8. Rozporządzenia  | str.    220
   8.1. Forma działania administracji publicznej  | str.    220
   8.2. Źródło powszechnie obowiązującego prawa i akt wykonawczy względem ustawy  | str.    220
   8.3. Niesamoistny charakter rozporządzenia  | str.    221
   8.4. Upoważnienie do wydania rozporządzenia  | str.    221
   8.5. Organy właściwe do wydania rozporządzenia  | str.    223
   8.6. Przedmiot rozporządzenia  | str.    224
   8.7. Wytyczne dotyczące treści rozporządzenia  | str.    224
   8.8. Kontrola i nadzór nad rozporządzeniami  | str.    225
   8.9. Rozporządzenia określone w art. 92 Konstytucji RP a inne rozporządzenia  | str.    226
   9. Lokalne źródła prawa administracyjnego  | str.    227
   9.1. Ustalenia terminologiczno-pojęciowe; differentia specifica; ratio legis  | str.    227
   9.2. Akty prawa miejscowego (prawo miejscowe)  | str.    229
   9.3. Akty prawa zakładowego (prawo zakładowe)  | str.    235
  10. Akty prawa wewnętrznego organów administracji publicznej  | str.    237
  11. Wejście w życie źródeł prawa  | str.    241
  12. Niezorganizowane źródła prawa administracyjnego  | str.    247
   12.1. Zwyczaj  | str.    247
   12.2. Orzecznictwo sądowe w perspektywie problematyki źródeł prawa administracyjnego  | str.    249
   
  Rozdział VI
  Formy działania administracji publicznej  | str.    257
   1. Pojęcie i klasyfikacja form działania administracji publicznej  | str.    257
   2. Akt administracyjny jako podstawowa forma działania administracji publicznej  | str.    261
   2.1. Pojęcie, sposoby klasyfikowania i rodzaje aktów administracyjnych  | str.    261
   2.2. Akt administracyjny a akt normatywny  | str.    273
   2.3. Kontekst generalnych aktów administracyjnych  | str.    274
   3. Decyzja administracyjna jako klasyczna forma zewnętrznego aktu administracyjnego  | str.    275
   3.1. Formy decyzji administracyjnej  | str.    275
   3.2. Warunki istnienia decyzji administracyjnej  | str.    278
   3.3. Warunki prawidłowości decyzji administracyjnej  | str.    280
   3.4. Wadliwość decyzji administracyjnej  | str.    281
   3.5. Trwałość decyzji administracyjnej i utrata jej mocy obowiązującej  | str.    282
   3.6. Wykonalność decyzji administracyjnej  | str.    285
   4. Akty polityki administracyjnej  | str.    287
   5. Porozumienie administracyjne (porozumienia administracyjne ustrojowe)  | str.    295
   6. Kontrakt terytorialny  | str.    299
   7. Umowa cywilnoprawna  | str.    300
   8. Umowa administracyjna  | str.    306
   9. Umowy w sprawach zamówień publicznych  | str.    311
  10. Umowa koncesji na roboty budowlane lub usługi  | str.    316
  11. Czynności materialno-techniczne  | str.    320
  12. Działalność społeczno-organizatorska  | str.    323
  13. Wybrane przykłady pozostałych form działania administracji publicznej  | str.    326
   13.1. Milczenie administracji  | str.    327
   13.2. Ugoda administracyjna  | str.    330
   13.3. Przyrzeczenie administracyjne  | str.    334
   
  Rozdział VII
  Pracownicy administracji publicznej  | str.    341
  1. Pojęcie służby publicznej  | str.    341
  2. Aktualny stan polskiego prawa urzędniczego (ustalenia systemowe)  | str.    344
  3. Status osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe  | str.    348
  4. Pracownicy administracji państwowej  | str.    350
  5. Pracownicy i funkcjonariusze administracji rządowej  | str.    354
  5.1. Korpus służby cywilnej  | str.    355
  5.2. Korpus służby zagranicznej  | str.    359
  5.3. Stosunki służbowe funkcjonariuszy w administracji rządowej  | str.    362
  6. Pracownicy samorządowi  | str.    364
  7. Pracownicy administracji o szczególnym statusie prawnym  | str.    371
  8. Pracownicy zatrudnieni na stanowiskach pomocniczych i obsługi w urzędach i jednostkach organizacyjnych administracji publicznej  | str.    376
   
  Rozdział VIII
  Odpowiedzialność za działania legalne i nielegalne administracji publicznej  | str.    379
  1. Istota odpowiedzialności jako generalnej zasady determinującej działanie władzy publicznej  | str.    379
  2. Odpowiedzialność odszkodowawcza za działania legalne administracji  | str.    382
  3. Odpowiedzialność odszkodowawcza za działania nielegalne  | str.    385
  4. Odpowiedzialność w administracji: odpowiedzialność dyscyplinarna, karna i majątkowa funkcjonariuszy administracji publicznej  | str.    390
   
  Część druga
  USTROJOWE PRAWO ADMINISTRACYJNE
   
  Rozdział IX
  Podstawowe ustalenia terminologiczno-pojęciowe dotyczące organizacji prawnej administracji publicznej w ujęciu statycznym (instytucjonalnym)  | str.    401
  1. Różnorodność form organizacyjno-prawnych stosowanych w organizacji prawnej administracji publicznej  | str.    401
  1.1. Przyjmowane ustalenia terminologiczno-pojęciowe  | str.    401
  1.2. Podmioty administracji publicznej i ich rodzaje  | str.    403
  1.3. Organy administracji publicznej i ich rodzaje  | str.    407
  1.4. Aparat pomocniczy organu administracji publicznej  | str.    414
  2. Terytorialne aspekty organizacji prawnej administracji publicznej  | str.    416
  2.1. Kluczowe antecedencje  | str.    416
  2.2. Rodzaje podziałów terytorialnych  | str.    417
  2.3. Jednostki zasadniczego podziału terytorialnego  | str.    419
  2.4. Jednostki pomocnicze gminy (jako jednostki podziału terytorialnego)  | str.    423
  2.5. Jednostki podziału specjalnego (na wybranych przykładach)  | str.    424
  3. Resort administracji publicznej – dział administracji rządowej  | str.    426
   
  Rozdział X
  Podstawowe ustalenia terminologiczno-pojęciowe dotyczące organizacji prawnej administracji publicznej w ujęciu relacyjnym (dynamicznym)  | str.    428
  1. Podstawowe płaszczyzny organizacji prawnej administracji publicznej w ujęciu relacyjnym – wprowadzenie  | str.    428
  2. Kontrola w administracji publicznej (kontrola administracyjna)  | str.    430
  2.1. Kluczowe uwarunkowania terminologiczno-pojęciowe – kontrola jako topos administracji publicznej  | str.    430
  2.2. Rodzaje i kryteria kontroli administracyjnej  | str.    434
  3. Kierownictwo (wewnętrzne)  | str.    441
  4. Nadzór organizacyjny (ustrojowy)  | str.    443
  4.1. Jeszcze kilka refleksji o terminologiczno-pojęciowym przeznaczeniu  | str.    443
  4.2. Nadzór hierarchiczny  | str.    444
  4.3. Nadzór weryfikacyjny  | str.    446
  5. Zwierzchnictwo związane z zespoleniem  | str.    448
  6. Koordynacja  | str.    450
  7. Oddziaływania związane ze współdziałaniem  | str.    452
  8. Relacyjne zastosowania dekoncentracji  | str.    454
  8.1. Dekoncentracja wewnętrzna; upoważnienie administracyjne  | str.    454
  8.2. Dekoncentracja przestrzenna  | str.    457
  8.3. Dekoncentracja zewnętrzna  | str.    458
  9. Układy relacji strukturalnych (wybrane przykłady)  | str.    460
  9.1. Układ scentralizowany (centralizacja)  | str.    460
  9.2. Układ zdecentralizowany (decentralizacja)  | str.    461
  9.2.1. Specyfika decentralizacji oraz wprowadzenie do form decentralizacji  | str.    461
  9.2.2. Istota decentralizacji samorządowej (ze szczególnym uwzględnieniem samorządu terytorialnego)  | str.    463
  9.2.3. Decentralizacja autonomiczna (autonomia administracyjna)  | str.    466
   
  Rozdział XI
  Kontrola zewnętrzna administracji publicznej – ustalenia systemowe  | str.    470
  1. Wprowadzenie do problematyki kontroli zewnętrznej administracji publicznej  | str.    470
  2. Kontrola sądowa  | str.    471
  2.1. Kilka ustaleń wprowadzających o systemowym przeznaczeniu  | str.    471
  2.2. Kontrola sprawowana przez sądy administracyjne  | str.    472
  2.3. Kontrola sprawowana przez inne sądy  | str.    474
  2.3.1. Kontrola sprawowana przez sądy powszechne  | str.    474
  2.3.2. Administracyjny kontekst kontroli sprawowanej przez Sąd Najwyższy  | str.    475
  3. Kontrola Trybunału Konstytucyjnego  | str.    476
  4. Kontrola Trybunału Stanu  | str.    477
  5. Kontrola Najwyższej Izby Kontroli  | str.    478
  6. Kontrola Rzecznika Praw Obywatelskich  | str.    479
  7. Kontrola parlamentarna  | str.    481
  8. Kontrola prokuratorska  | str.    482
  9. Kontrola społeczna  | str.    483
   
  Rozdział XII
  Organizacja i funkcjonowanie administracji publicznej stopnia centralnego  | str.    486
  1. Administracja stopnia centralnego: administracja państwowa a administracja rządowa  | str.    486
  2. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej  | str.    490
  3. Centralne organy administracji państwowej  | str.    493
  4. Naczelne organy administracji rządowej  | str.    498
  4.1. Rada Ministrów  | str.    498
  4.1.1. Podstawy prawne  | str.    498
  4.1.2. Skład Rady Ministrów  | str.    498
  4.1.3. Tryb powołania Rady Ministrów  | str.    500
  4.1.4. Zadania i kompetencje Rady Ministrów  | str.    501
  4.1.5. Organizacja i tryb działania Rady Ministrów  | str.    502
  4.1.6. Organy wewnętrzne i pomocnicze Rady Ministrów i Prezesa Rady Ministrów  | str.    503
  4.2. Prezes Rady Ministrów  | str.    505
  4.3. Ministrowie  | str.    507
  5. Centralne organy administracji rządowej (tzw. urzędy centralne)  | str.    510
  6. Inne nietypowe podmioty, organy administracji publicznej stopnia centralnego (wybrane przykłady)  | str.    513
   
  Rozdział XIII
  Organizacja i funkcjonowanie administracji Unii Europejskiej  | str.    517
  1. Organizacja administracji Unii Europejskiej  | str.    517
  1.1. Uwagi wstępne  | str.    517
  1.2. Administracja polityczna  | str.    518
  1.2.1. Rada Europejska  | str.    518
  1.2.2. Rada  | str.    520
  1.3. Administracja wykonawcza  | str.    521
  1.3.1. Komisja Europejska  | str.    521
  1.3.2. Organy i jednostki organizacyjne  | str.    522
  1.4. Administracja urzędnicza  | str.    523
  2. Funkcjonowanie administracji Unii Europejskiej  | str.    525
  2.1. Jednostronne akty (czynności) generalne i abstrakcyjne  | str.    527
  2.2. Jednostronne akty (czynności) indywidualne i konkretne  | str.    531
  2.3. Porozumienia i umowy  | str.    532
  2.4. Czynności faktyczne  | str.    534
  3. Zasady i prawa podstawowe w postępowaniu przed organami administracji Unii Europejskiej  | str.    535
  3.1. Zasada państwa prawnego  | str.    535
  3.2. Zasada legalizmu  | str.    536
  3.3. Zasada pewności prawa  | str.    537
  3.4. Zasada ochrony uzasadnionych oczekiwań  | str.    538
  3.5. Zasada proporcjonalności  | str.    539
  3.6. Zasada dobrej administracji  | str.    539
  4. Europeizacja prawa administracyjnego  | str.    543
   
  Rozdział XIV
  Organizacja i funkcjonowanie terenowej administracji rządowej  | str.    550
  1. Formy organizacyjno-prawne wykonujące zadania administracji rządowej w województwie – ustalenia ogólne  | str.    550
  2. Pozycja wojewody w ramach terenowej administracji rządowej  | str.    552
  3. Rządowa administracja zespolona w województwie  | str.    557
  4. Niezespolona administracja rządowa  | str.    562
  5. Kierownicy powiatowych służb, inspekcji i straży  | str.    565
   
  Rozdział XV
  Organizacja i funkcjonowanie administracji jednostek samorządu terytorialnego i ich związków  | str.    570
  1. Władze jednostek samorządu terytorialnego  | str.    570
  1.1. Samorządowe formy demokracji bezpośredniej  | str.    571
  1.2. Organy jednostek samorządu terytorialnego  | str.    585
  2. Zakres działania jednostek samorządu terytorialnego  | str.    595
  2.1. Zasady i tryb kształtowania zakresu działania jednostek samorządu terytorialnego  | str.    595
  2.2. Układ zadań jednostek samorządu terytorialnego  | str.    598
  3. Działalność jednostek samorządu terytorialnego w perspektywie kontrolnej i nadzorczej  | str.    603
  3.1. Nadzór nad działalnością jednostek samorządu terytorialnego  | str.    603
  3.2. Sądowa kontrola działalności jednostek samorządu terytorialnego  | str.    612
  3.3. Sądowa ochrona samodzielności jednostek samorządu terytorialnego  | str.    613
  4. Specyfika miasta na prawach powiatu  | str.    616
  5. Specyfika ustroju m.st. Warszawy  | str.    623
  6. Organizacja i funkcjonowanie jednostek pomocniczych gminy  | str.    629
  7. Podstawowe formy współdziałania jednostek samorządu terytorialnego  | str.    643
  7.1. Kluczowe uwarunkowania i ustalenia terminologiczno-pojęciowe  | str.    643
  7.2. Związki jednostek samorządu terytorialnego  | str.    645
  7.3. Porozumienia samorządowe służące współdziałaniu  | str.    651
  7.4. Współdziałanie jednostek samorządu terytorialnego w formie europejskiego ugrupowania współpracy terytorialnej  | str.    654
  8. Aglomeracje/metropolie jako wyzwanie ustrojowe – przykład związku metropolitalnego w województwie śląskim  | str.    657
   
  Rozdział XVI
  Wyjątki od dualizmu terenowej administracji publicznej – wybrane przykłady  | str.    668
  1. Organizacja i funkcjonowanie samorządowych kolegiów odwoławczych  | str.    668
  2. Organizacja i funkcjonowanie regionalnych izb obrachunkowych  | str.    675
   
  Rozdział XVII
  Organizacja i funkcjonowanie zakładów administracyjnych – wybrane zagadnienia  | str.    681
  1. Pojęcie i rodzaje zakładów administracyjnych  | str.    681
  2. Specyfika władztwa zakładowego  | str.    688
  3. Rekrutacja do zakładu administracyjnego – przykład szkół i przedszkoli z systemu oświaty (w wybranym zakresie)  | str.    693
   
  Rozdział XVIII
  Podmioty niepubliczne w sferze administracji publicznej – wybrane przykłady  | str.    701
  1. Określenia niepublicznych podmiotów i ich rodzaje  | str.    701
  2. Formy przekazywania niepublicznym podmiotom zadań administracji publicznej  | str.    704
   
  Część trzecia
  ZAGADNIENIA OGÓLNE I USTROJOWE NA PRZYKŁADZIE WYBRANYCH REGULACJI MATERIALNEGO PRAWA ADMINISTRACYJNEGO
   
  Rozdział XIX
  Procesowe i materialne konotacje kontroli i nadzoru (dozoru) sprawowanego przez organy administracji publicznej  | str.    713
  1. Perspektywa kontroli instancyjnej i nadzoru pozainstancyjnego  | str.    713
  2. Z perspektywy nadzoru budowlanego  | str.    718
  3. Z perspektywy nadzoru sprawowanego przez Państwową Inspekcję Farmaceutyczną  | str.    723
   
  Rozdział XX
  Podstawowe pojęcia i instytucje prawa administracyjnego – perspektywa ustaw regulujących prawa osobowe  | str.    728
  1. Kontekst źródeł prawa administracyjnego i funkcji administracji publicznej  | str.    728
  2. Kontekst organizacji prawnej administracji publicznej  | str.    734
  3. Kontekst form działania administracji publicznej  | str.    737
   
  Rozdział XXI
  Podstawowe pojęcia i instytucje prawa administracyjnego – perspektywa ustawy o broni i amunicji  | str.    742
  1. Kontekst funkcji administracji publicznej  | str.    742
  2. Kontekst źródeł prawa administracyjnego  | str.    743
  3. Kontekst form działania administracji publicznej  | str.    746
  4. Kontekst organizacji prawnej administracji publicznej  | str.    749
  5. Kontekst bezpieczeństwa fizycznego broni palnej  | str.    751
   
  Rozdział XXII
  Podstawowe pojęcia i instytucje prawa administracyjnego – perspektywa ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi  | str.    753
  1. Kontekst funkcji administracji publicznej  | str.    753
  2. Kontekst źródeł prawa administracyjnego  | str.    756
  3. Kontekst form działania administracji publicznej  | str.    759
  4. Kontekst organizacji prawnej administracji publicznej  | str.    762
  5. Kontekst toku instancji  | str.    765
  6. Kontekst nadzoru  | str.    767
   
  Rozdział XXIII
  Podstawowe pojęcia i instytucje prawa administracyjnego – perspektywa instytucji wywłaszczenia nieruchomości  | str.    770
  1. Kontekst funkcji wywłaszczenia  | str.    770
  2. Kontekst źródeł prawa administracyjnego  | str.    772
  3. Kontekst form działania administracji publicznej  | str.    773
  4. Kontekst organizacji prawnej administracji publicznej  | str.    776
  5. Kontekst toku instancji  | str.    776
  6. Inne  | str.    777
   
  Rozdział XXIV
  Podstawowe pojęcia i instytucje prawa administracyjnego – perspektywa zgromadzeń publicznych, imprez masowych, wykorzystania dróg w sposób szczególny  | str.    779
  1. Kontekst funkcji administracji publicznej  | str.    779
  2. Kontekst źródeł prawa administracyjnego  | str.    784
  3. Kontekst form działania administracji publicznej  | str.    787
  4. Kontekst organizacji prawnej administracji publicznej  | str.    792
  5. Kontekst kontroli decyzji – kontekst toku instancji  | str.    793
  6. Kontekst nadzoru  | str.    795
   
  Autorzy  | str.    799
   
RozwińZwiń