Ruch Muzyczny nr 1/2022

1 opinia

Wydawca:

PWM

Format:

epub, mobi, pdf

RODZAJ DOSTĘPU

5,90

Format: epub, mobi, pdf

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 5,90 zł  


5,90

w tym VAT

#1/2022


W numerze między innymi:


Czego głusi nas uczą o muzyce? Michał Mendyk i Izabela Smelczyńska rozmawiają z Martą Abramczyk, Piotrem Baltynem i Adamem Stoyanovem – członkami prowadzonej przez Huberta


Zemlera Głuchej Orkiestry Perkusyjnej. Doświadczeniami pracy z niesłyszącymi


wykonawcami dzieli się w tym numerze kompozytor Piotr Klimek. Mateusz Borkowski kreśli portret słynnej głuchej perkusistki Evelyn Glennie.


Relacje z festiwali Actus Humanus, Art Mintaka, koncertów w Krakowie, Szczecinie i Katowicach oraz spektakli: „Wozzecka” w Théâtre du Capitole, „Czarodziejskiego fletu” w Polskiej Operze Królewskiej, „Wesela Figara” w Teatrze Wielkim w Łodzi.


Recenzje najnowszych albumów wytwórni Kairos, płyt z muzyką Rameau i Poniatowskiego, a także: „Ah vous dirai-je, Maman” Ewy Rzeteckiej-Niewiadomski, „Syrena” Aleksandra Nowaka do libretta Szczepana Twardocha, „Behzad Abdi: Hafez”, czyli klasyczna muzyka z Iranu, „24 to 24 Music Live at the Kitchen” Arthura Russela, „Anastenaria: Thracian Firewalking Ritual „Music”, „Consequences” Bartłomieja Dusia oraz książka „Święta tradycja, własny głos” Piotra Jagielskiego i elementarz dla młodych pianistów autorstwa Doroty Orczyk.


„Artystą zostajesz dlatego, że musisz” – z Danielem Barenboimem rozmawia Agnieszka Nowok-Zych


Wojciech Bernatowicz kreśli sylwetkę niedawno zmarłego Stephena Sondheima, Aleksander Wnuk opisuje tożsamość dzisiejszej perkusji, Zofia Hołubowska pisze o aplikacjach streamingowych i naszych zwyczajach słuchania muzyki.


Kolejny odcinek cyklu „Wiktor Brégy. Historia artysty”


Rok wydania2022
Liczba stron48
KategoriaKultura i sztuka
WydawcaPWM
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  

STREFA RUCHU

  

Każdy Głuchy słyszy inaczej – Michał Mendyk, Izabela Smelczyńska

  

Poza dźwiękiem – Piotr Klimek

  

Niezłomna i nieustraszona – Mateusz Borkowski

  

  

RELACJE

  

Przeszłość i my – Igor Torbicki

  

Puls-wir-cykl – Magdalena Stochniol

  

Obrazki z transmisji – Marta Konieczna

  

Muzyczne raku – Michał Bajer

  

Oddech przed końcem – Joanna Zabłocka

  

W świecie koszmarnych urojeń – Leszek Bernat

  

Prosta droga do mądrości – Jacek Marczyński

  

Hiszpański byk w sypialni Hrabiego – Jacek Marczyński

  

  

WYDAWNICTWA

  

Ogólna teoria współczesności – Wioleta Żochowska

  

Nic, tylko Rameau – Jacek Hawryluk

  

Msza Poniatowskiego w pełnej krasie – Monika Partyk

  

Klawesyn dla dziecka – Witold Paprocki

  

Nie słuchaj Syreny – Łucja Siedlik

  

Operowe dylematy Hafiza – Mateusz Borkowski

  

Ja w klubie disco mogę robić wszystko – Filip Lech

  

Zakazany taniec – Filip Lech

  

Konsekwencje spotkania saksofonu z kwartetem – Witold Paprocki

  

Życie z jazzem – Maciej Krawiec

  

Spacerkiem do krainy dźwięków – Agnieszka Kopińska

  

  

ROZMOWA

  

Daniel Barenboim: Artystą zostajesz dlatego, że musisz – Agnieszka Nowok-Zych

  

  

SWOBODA RUCHU

  

Sunday on Broadway with Stephen – Wojciech Bernatowicz

  

Tożsamość dzisiejszej perkusji. Postperkusja – Aleksander Wnuk

  

Musica mobilis – soundtrack naszego życia? – Zofia Hołubowska

  

  

OD REDAKCJI

  

Happy deaf people – Krzysztof Stefański

  

  

FELIETON
Wiatr od Pacyfiku – Andrzej Babecki

  

  

Z ARCHIWUM R

  

Awangardowa perkusja – Katarzyna Ryzel

  

  

REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

  

  

WIKTOR BRÉGY. HISTORIA ARTYSTY

  

Melpomena pod policyjnym nadzorem – opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk

RozwińZwiń