INNE EBOOKI AUTORA
#1/2022
W numerze między innymi:
Czego głusi nas uczą o muzyce? Michał Mendyk i Izabela Smelczyńska rozmawiają z Martą Abramczyk, Piotrem Baltynem i Adamem Stoyanovem – członkami prowadzonej przez Huberta
Zemlera Głuchej Orkiestry Perkusyjnej. Doświadczeniami pracy z niesłyszącymi
wykonawcami dzieli się w tym numerze kompozytor Piotr Klimek. Mateusz Borkowski kreśli portret słynnej głuchej perkusistki Evelyn Glennie.
Relacje z festiwali Actus Humanus, Art Mintaka, koncertów w Krakowie, Szczecinie i Katowicach oraz spektakli: „Wozzecka” w Théâtre du Capitole, „Czarodziejskiego fletu” w Polskiej Operze Królewskiej, „Wesela Figara” w Teatrze Wielkim w Łodzi.
Recenzje najnowszych albumów wytwórni Kairos, płyt z muzyką Rameau i Poniatowskiego, a także: „Ah vous dirai-je, Maman” Ewy Rzeteckiej-Niewiadomski, „Syrena” Aleksandra Nowaka do libretta Szczepana Twardocha, „Behzad Abdi: Hafez”, czyli klasyczna muzyka z Iranu, „24 to 24 Music Live at the Kitchen” Arthura Russela, „Anastenaria: Thracian Firewalking Ritual „Music”, „Consequences” Bartłomieja Dusia oraz książka „Święta tradycja, własny głos” Piotra Jagielskiego i elementarz dla młodych pianistów autorstwa Doroty Orczyk.
„Artystą zostajesz dlatego, że musisz” – z Danielem Barenboimem rozmawia Agnieszka Nowok-Zych
Wojciech Bernatowicz kreśli sylwetkę niedawno zmarłego Stephena Sondheima, Aleksander Wnuk opisuje tożsamość dzisiejszej perkusji, Zofia Hołubowska pisze o aplikacjach streamingowych i naszych zwyczajach słuchania muzyki.
Kolejny odcinek cyklu „Wiktor Brégy. Historia artysty”
Rok wydania | 2022 |
---|---|
Liczba stron | 48 |
Kategoria | Kultura i sztuka |
Wydawca | PWM |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
STREFA RUCHU | |
Każdy Głuchy słyszy inaczej – Michał Mendyk, Izabela Smelczyńska | |
Poza dźwiękiem – Piotr Klimek | |
Niezłomna i nieustraszona – Mateusz Borkowski | |
| |
RELACJE | |
Przeszłość i my – Igor Torbicki | |
Puls-wir-cykl – Magdalena Stochniol | |
Obrazki z transmisji – Marta Konieczna | |
Muzyczne raku – Michał Bajer | |
Oddech przed końcem – Joanna Zabłocka | |
W świecie koszmarnych urojeń – Leszek Bernat | |
Prosta droga do mądrości – Jacek Marczyński | |
Hiszpański byk w sypialni Hrabiego – Jacek Marczyński | |
| |
WYDAWNICTWA | |
Ogólna teoria współczesności – Wioleta Żochowska | |
Nic, tylko Rameau – Jacek Hawryluk | |
Msza Poniatowskiego w pełnej krasie – Monika Partyk | |
Klawesyn dla dziecka – Witold Paprocki | |
Nie słuchaj Syreny – Łucja Siedlik | |
Operowe dylematy Hafiza – Mateusz Borkowski | |
Ja w klubie disco mogę robić wszystko – Filip Lech | |
Zakazany taniec – Filip Lech | |
Konsekwencje spotkania saksofonu z kwartetem – Witold Paprocki | |
Życie z jazzem – Maciej Krawiec | |
Spacerkiem do krainy dźwięków – Agnieszka Kopińska | |
| |
ROZMOWA | |
Daniel Barenboim: Artystą zostajesz dlatego, że musisz – Agnieszka Nowok-Zych | |
| |
SWOBODA RUCHU | |
Sunday on Broadway with Stephen – Wojciech Bernatowicz | |
Tożsamość dzisiejszej perkusji. Postperkusja – Aleksander Wnuk | |
Musica mobilis – soundtrack naszego życia? – Zofia Hołubowska | |
| |
OD REDAKCJI | |
Happy deaf people – Krzysztof Stefański | |
| |
FELIETON | |
| |
Z ARCHIWUM R | |
Awangardowa perkusja – Katarzyna Ryzel | |
| |
REKOMENDACJE | |
| |
WIKTOR BRÉGY. HISTORIA ARTYSTY | |
Melpomena pod policyjnym nadzorem – opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk | |