INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
Książkę polecają:
- dr Lidia Czarkowska
- Piotr Cieszewski
- dr Paweł Fortuna
- dr Joanna Heidtman
- prof. dr hab. Dariusz Jemielniak
- Nikolay Kirov
- Paweł Motyl
- dr hab. Mikołaj Pindelski
- prof. SGH - Jacek Rozenek
- Jacek Santorski
- Aleksandra Ślifirska
Książka wielopoziomowo i kompleksowo porusza temat informacji zwrotnej z perspektywy indywidualnej, zespołowej i firmowej. Pokazuje bardzo celne modele, schematy, które mogą zostać zastosowane od razu, a jednocześnie nakreśla całe tło feedbacku, czyli to wszystko, co powinniśmy wiedzieć jako ludzie, liderzy, menedżerowie by właściwie różnicować sposób jej udzielania. Bardzo ważna jest również perspektywa tego, jak odbieramy informacje zwrotne oraz jak je odbierać, by były źródłem nauki, refleksji oraz by motywowały nas do pożądanej zmiany.
Dzięki lekturze tej książki poznasz:
• metody i formuły feedbacku do zastosowania w różnych sytuacjach,
• badania nad użyciem feedbacku w różnych firmach i zespołach,
• formuły z poziomów: strategicznego do prowadzenia firmy dla właścicieli i zarządu, operacyjnego do prowadzenia zespołów dla menedżerów oraz indywidualnego do prowadzenia siebie w wybranym kierunku w relacjach i w życiu zawodowym.
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 290 |
Kategoria | Marketing, reklama |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-22092-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Dylemat wstępu czy wstęp do dylematu | 17 |
Część I. Od kiedy zaczyna się informacja zwrotna 29 | |
Otwieramy drzwi, czyli dlaczego i po co | 36 |
Kierunki informacji zwrotnej | 39 |
Stopień I. Poznam47 | |
Jak się „wyleczyłem”, czyli realnie 10 proc. lepiej | 47 |
Feedbackable, czyli najważniejsza ze zdolności | 50 |
Konwencja nauczania potrzebuje informacji zwrotnej | 56 |
Normatywna informacja zwrotna i jej rodzaje | 60 |
Praktyka najwyższej rzetelnosci | 64 |
Lidera niosą wysokie standardy osobiste, a co niesie zespół? | 69 |
Część II. Feedback premium, czyli autostrada to jednak coś innego niż droga gminna | 73 |
Trzy rodzaje skupienia i empatia wspierająca dobrą informację zwrotną | 78 |
Menedżer i pracownik w obliczu innej jakości kontaktów | 80 |
Stopień II. Zrozumiem | 85 |
Strategiczne feedbacki, mobilność intelektualna i emocjonalna na różnych poziomach | 85 |
Poziom indywidualny, czyli perspektywa game changera | 95 |
Jakościowe relacje, czyli jednak jakość | 97 |
Zarządzanie, czyli tworzenie standardów z wykorzystaniem feedbacku | 102 |
Najbardziej popularne modele – na ile są modne czy skuteczne Harwardzki model informacji zwrotnej | 114 |
Model w coachingu indywidualnym | 115 |
Proste modele w coachingu zespołowym | 116 |
Model Jurgena Appelo | 119 |
Jednak ćwiczę oko badacza | 125 |
Model SBI-DB-II dla konstruktywnej krytyki | 126 |
Model SPINKA | 128 |
Model BEER | 129 |
Model kanapkowy | 131 |
Modele użyteczne i produktywne, klarowne, ale wciąż kontekstowe | 132 |
Model feedforward | 134 |
Model w Google − Manager Feedback Survey | 135 |
Greenfeedback, czyli prawdopodobnie najlepsza informacja zwrotna | 139 |
Konstrukcja greenfeedbacku i przykłady | 141 |
Cztery założenia stojące za greenfeedbackiem | 148 |
Obłęd zajętości i komunikacja biznesowa, czyli zmory organizacji | 149 |
Pora na głębsze zrozumienie | 151 |
Jednak pokoleniowy aktywator − kultura pokolenia | 154 |
W końcu motywacja i potencjał | 156 |
Okna Johari | 157 |
Czynniki wpływające na to, jak zostanie odebrana informacja zwrotna | 162 |
Kontekst ważniejszy od prawie wszystkiego | 163 |
Kryteria ekologicznego sukcesu, choć nie zawsze wygrywają | 165 |
Kim jesteś, czyli poziom wrażliwości na informację zwrotną i jej odbiór | 166 |
Część III. Liderowanie, przywództwo to nieustanny stosunek do feedbacku | 173 |
Dlaczego ludzie podążają za liderami i dlaczego należy pracować najpierw nad sobą? | 178 |
Rozpoznawanie terytorium intelektualnego 181 Ego, terytorium intelektualne i lider | 185 |
Stopień III. Przezwyciężę pokusę uproszczeń | 193 |
Poznawanie terytorium emocjonalnego i psychologicznego | 193 |
Znam terytorium, ale co mogę kształtować w sobie i w innych | 195 |
Niedostępność geniuszu 196 Wyjątkowość talentu i naturalnych predyspozycji | 198 |
Uzdolnienia, czyli dużo większe szanse 199 Świat się zmienia – inny etos pracy, „nowa normalność” | 201 |
Eksperyment, czyli mobilność intelektualna i emocjonalna w akcji | 203 |
Technika technik, czyli co możesz następnym razem zrobić inaczej | 207 |
360 stopni, czyli ile stopni jest w kulturze twojej firmy | 210 |
Niedopasowanie do roli, dopasowanie do firmy | 219 |
Dopasowanie do roli, niedopasowanie do firmy | 221 |
Subiektywne podejście do feedbacku | 223 |
LVI 360 leadership versatile (wszechstronne przywództwo), czyli wyższy stopień zrozumienia roli informacji zwrotnej | 226 |
Dziecięce marzenie – na ile jednoznacznie służy | 228 |
Trzy formacje: korpofolwark, demokratyzacja, partycypacja | 230 |
Redefinicja oceny, czyli nadużywanie | 232 |
Założenie wszechstronności | 234 |
O scenie wewnętrznej przywódcy, lidera | 237 |
Skala wyjątkowo obrazująca | 238 |
W końcu wydajność biznesowa i witalność | 241 |
Część IV. Stopień mistrzowski, czyli źródła greenfeedbacku 247 | |
„Uważam za naturalne”, czyli wysoki i niski kontekst | 250 |
Stopień IV. Ciągle zdobywam mistrzostwo 255 | |
Trudno być obiektywnym, ale koniecznie trzeba nad tym pracować | 255 |
Irracjonalizm profesjonalny. Sytuacyjny – zdarza się | 258 |
Możliwy wpływ, czyli warunki wyjątkowo praktyczne do kształtowania środowiska pracy | 259 |
Rozumowanie logiczne i dialektyczne w służbie feedbacku | 261 |
Inna perspektywa również możliwa na poziomie jednostkowym | 265 |
Chodzi o rytuały i uczenie się lepszych standardów | 269 |
Performance management, czyli co i po co? | 271 |
Zostaw uchylone drzwi, czyli ostatnie uwagi | 277 |
Załącznik I: Matryca greenfeedback indywidualny | 281 |
Załącznik 2: Studium przypadku feedbacku strategicznego | 283 |
Bibliografia | 286 |