Sztuka feedbacku

Jak korzystać z potencjału informacji zwrotnej?

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

71,10  79,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 79,00 zł (-10%)

Najniższa cena z 30 dni: 39,50 zł  


71,10

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książkę polecają:
- dr Lidia Czarkowska
- Piotr Cieszewski
- dr Paweł Fortuna
- dr Joanna Heidtman
- prof. dr hab. Dariusz Jemielniak
- Nikolay Kirov
- Paweł Motyl
- dr hab. Mikołaj Pindelski
- prof. SGH - Jacek Rozenek
- Jacek Santorski
- Aleksandra Ślifirska


Książka wielopoziomowo i kompleksowo porusza temat informacji zwrotnej z perspektywy indywidualnej, zespołowej i firmowej. Pokazuje bardzo celne modele, schematy, które mogą zostać zastosowane od razu, a jednocześnie nakreśla całe tło feedbacku, czyli to wszystko, co powinniśmy wiedzieć jako ludzie, liderzy, menedżerowie by właściwie różnicować sposób jej udzielania. Bardzo ważna jest również perspektywa tego, jak odbieramy informacje zwrotne oraz jak je odbierać, by były źródłem nauki, refleksji oraz by motywowały nas do pożądanej zmiany.


Dzięki lekturze tej książki poznasz:
• metody i formuły feedbacku do zastosowania w różnych sytuacjach,
• badania nad użyciem feedbacku w różnych firmach i zespołach,
• formuły z poziomów: strategicznego do prowadzenia firmy dla właścicieli i zarządu, operacyjnego do prowadzenia zespołów dla menedżerów oraz indywidualnego do prowadzenia siebie w wybranym kierunku w relacjach i w życiu zawodowym.


Rok wydania2021
Liczba stron290
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-22092-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Dylemat wstępu czy wstęp do dylematu    17
  Część I. Od kiedy zaczyna się informacja zwrotna 29
    Otwieramy drzwi, czyli dlaczego i po co    36
    Kierunki informacji zwrotnej    39
  Stopień I. Poznam47
    Jak się „wyleczyłem”, czyli realnie 10 proc. lepiej    47
    Feedbackable, czyli najważniejsza ze zdolności    50
    Konwencja nauczania potrzebuje informacji zwrotnej    56
    Normatywna informacja zwrotna i jej rodzaje    60
    Praktyka najwyższej rzetelnosci    64
    Lidera niosą wysokie standardy osobiste, a co niesie zespół?    69
  Część II. Feedback premium, czyli autostrada to jednak coś innego niż droga gminna    73
    Trzy rodzaje skupienia i empatia wspierająca dobrą informację zwrotną    78
    Menedżer i pracownik w obliczu innej jakości kontaktów    80
  Stopień II. Zrozumiem    85
    Strategiczne feedbacki, mobilność intelektualna i emocjonalna na różnych poziomach    85
    Poziom indywidualny, czyli perspektywa game changera    95
    Jakościowe relacje, czyli jednak jakość    97
    Zarządzanie, czyli tworzenie standardów z wykorzystaniem feedbacku    102
    Najbardziej popularne modele – na ile są modne czy skuteczne Harwardzki model informacji zwrotnej    114
    Model w coachingu indywidualnym    115
    Proste modele w coachingu zespołowym    116
    Model Jurgena Appelo    119
    Jednak ćwiczę oko badacza    125
    Model SBI-DB-II dla konstruktywnej krytyki    126
    Model SPINKA    128
    Model BEER    129
    Model kanapkowy    131
    Modele użyteczne i produktywne, klarowne, ale wciąż kontekstowe    132
    Model feedforward    134
    Model w Google − Manager Feedback Survey    135
    Greenfeedback, czyli prawdopodobnie najlepsza informacja zwrotna    139
    Konstrukcja greenfeedbacku i przykłady    141
    Cztery założenia stojące za greenfeedbackiem    148
    Obłęd zajętości i komunikacja biznesowa, czyli zmory organizacji    149
    Pora na głębsze zrozumienie    151
    Jednak pokoleniowy aktywator − kultura pokolenia    154
    W końcu motywacja i potencjał    156
    Okna Johari    157
    Czynniki wpływające na to, jak zostanie odebrana informacja zwrotna    162
    Kontekst ważniejszy od prawie wszystkiego    163
    Kryteria ekologicznego sukcesu, choć nie zawsze wygrywają    165
    Kim jesteś, czyli poziom wrażliwości na informację zwrotną i jej odbiór    166
  Część III. Liderowanie, przywództwo to nieustanny stosunek do feedbacku    173
    Dlaczego ludzie podążają za liderami i dlaczego należy pracować najpierw nad sobą?    178
    Rozpoznawanie terytorium intelektualnego 181 Ego, terytorium intelektualne i lider    185
  Stopień III. Przezwyciężę pokusę uproszczeń    193
    Poznawanie terytorium emocjonalnego i psychologicznego    193
    Znam terytorium, ale co mogę kształtować w sobie i w innych    195
    Niedostępność geniuszu 196 Wyjątkowość talentu i naturalnych predyspozycji    198
    Uzdolnienia, czyli dużo większe szanse 199 Świat się zmienia – inny etos pracy, „nowa normalność”    201
    Eksperyment, czyli mobilność intelektualna i emocjonalna w akcji    203
    Technika technik, czyli co możesz następnym razem zrobić inaczej    207
    360 stopni, czyli ile stopni jest w kulturze twojej firmy    210
    Niedopasowanie do roli, dopasowanie do firmy    219
    Dopasowanie do roli, niedopasowanie do firmy    221
    Subiektywne podejście do feedbacku    223
    LVI 360 leadership versatile (wszechstronne przywództwo), czyli wyższy stopień zrozumienia roli informacji zwrotnej    226
    Dziecięce marzenie – na ile jednoznacznie służy    228
    Trzy formacje: korpofolwark, demokratyzacja, partycypacja    230
    Redefinicja oceny, czyli nadużywanie    232
    Założenie wszechstronności    234
    O scenie wewnętrznej przywódcy, lidera    237
    Skala wyjątkowo obrazująca    238
    W końcu wydajność biznesowa i witalność    241
  Część IV. Stopień mistrzowski, czyli źródła greenfeedbacku 247
    „Uważam za naturalne”, czyli wysoki i niski kontekst    250
  Stopień IV. Ciągle zdobywam mistrzostwo 255
    Trudno być obiektywnym, ale koniecznie trzeba nad tym pracować    255
    Irracjonalizm profesjonalny. Sytuacyjny – zdarza się    258
    Możliwy wpływ, czyli warunki wyjątkowo praktyczne do kształtowania środowiska pracy    259
    Rozumowanie logiczne i dialektyczne w służbie feedbacku    261
    Inna perspektywa również możliwa na poziomie jednostkowym    265
    Chodzi o rytuały i uczenie się lepszych standardów    269
    Performance management, czyli co i po co?    271
  Zostaw uchylone drzwi, czyli ostatnie uwagi    277
  Załącznik I: Matryca greenfeedback indywidualny    281
  Załącznik 2: Studium przypadku feedbacku strategicznego    283
  Bibliografia    286
RozwińZwiń