Szkoła miejscem (nie)(do)rozwoju

Szkoła miejscem (nie)(do)rozwoju

Studium empiryczne na przykładzie gimnazjum „wirtualnego”

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

28,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 18,20 zł  


28,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Jest to pierwsza publikacja na rynku wydawniczym przybliżająca problematykę funkcjonowania szkół z oddziałami filialnymi. Po rekonstrukcji założeń związanych z powstawaniem gimnazjów „wirtualnych” autorka przybliża założenia związane z powoływaniem i organizacją gimnazjów w polskim systemie oświaty. Przedstawia obawy, które towarzyszyły zmianie systemu oświaty.


Ponadto w prezentowanej publikacji autorka omawia zagadnienie dotyczące funkcjonowania młodzieży w środowisku szkolnym. Godnym podkreślenia jest fakt, że autorka – odwołując się do założeń J. Dewey – buduje teoretyczne założenia dotyczące funkcjonowania szkoły, szkoły której zadaniem jest wspieranie rozwoju ucznia.


Rok wydania2010
Liczba stron183
KategoriaEdukacja
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-721-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  
  Rozdział I
  Gimnazjum – nowy typ szkoły
  Wprowadzenie
  
  1. Gimnazjum – cele i założenia
  1.1. Organizacja gimnazjów „wirtualnych”
  1.2. Oczekiwania i obawy przed wprowadzeniem reformy
  Konkluzje
  
   Rozdział II
  Gimnazjum miejscem rozwoju uczniów
  
  Wprowadzenie
  1. Rozwój ucznia – ujęcie psychologiczno-pedagogiczne
  2. Codzienność szkolna – ujęcie progresywne
  2.1. Aktywność ucznia na lekcji
  2.2. Nauczyciele w szkole wspomagającej rozwój ucznia
  2.3. Uczeń i jego rówieśnicy w codzienności szkolnej
  2.4. Zajęcia pozalekcyjne
  2.5. Samorząd szkolny
  3. Szkoła w dotychczasowych badaniach – wybrane aspekty
  Konkluzje
  
  Rozdział III
  Metodologiczne podstawy badań
  
  1. Cele i problemy badawcze
  2. Metoda badawcza
  3. Organizacja i przebieg badań
  
  Rozdział IV
  Kontekst prowadzonych badań
  
  Wprowadzenie
  1. Lokalizacja i powstanie badanych szkół
  2. Architektura i wielkość badanych szkół
  3. Organizacja dojazdów uczniów do szkoły
  4. Rada szkoły i rada rodziców
  5. Samorząd szkolny w badanych szkołach
  6. Współpraca z rodzicami
  7. Udział uczniów w kołach zainteresowań
  8. Dojazd uczniów do szkoły
  Podsumowanie
  
  Rozdział V
  Obraz rówieśników
  
  Wprowadzenie
  1. Rówieśnik – wróg czy przyjaciel
  1.1. Rówieśnik jako wróg
  1.2. Rówieśnik jako przyjaciel
  2. Rówieśnicy na lekcji
  2.1. Zdobywanie wiedzy przez rówieśników
  2.2. Rówieśnicy przeszkadzający
  3. Rówieśnicy na przerwie
  4. Identyfikacja rówieśników ze szkołą
  5. Obszary rzeczywistości szkolnej ważne dla rówieśników
  6. Zabarwienie emocjonalne wypowiedzi na temat rówieśników
  7. Uogólniony obraz rówieśników
  Wnioski
RozwińZwiń