POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Jest to pierwsza publikacja na rynku wydawniczym przybliżająca problematykę funkcjonowania szkół z oddziałami filialnymi. Po rekonstrukcji założeń związanych z powstawaniem gimnazjów „wirtualnych” autorka przybliża założenia związane z powoływaniem i organizacją gimnazjów w polskim systemie oświaty. Przedstawia obawy, które towarzyszyły zmianie systemu oświaty.
Ponadto w prezentowanej publikacji autorka omawia zagadnienie dotyczące funkcjonowania młodzieży w środowisku szkolnym. Godnym podkreślenia jest fakt, że autorka – odwołując się do założeń J. Dewey – buduje teoretyczne założenia dotyczące funkcjonowania szkoły, szkoły której zadaniem jest wspieranie rozwoju ucznia.
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 183 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-721-2 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | |
Rozdział I | |
Gimnazjum – nowy typ szkoły | |
Wprowadzenie | |
1. Gimnazjum – cele i założenia | |
1.1. Organizacja gimnazjów „wirtualnych” | |
1.2. Oczekiwania i obawy przed wprowadzeniem reformy | |
Konkluzje | |
Rozdział II | |
Gimnazjum miejscem rozwoju uczniów | |
Wprowadzenie | |
1. Rozwój ucznia – ujęcie psychologiczno-pedagogiczne | |
2. Codzienność szkolna – ujęcie progresywne | |
2.1. Aktywność ucznia na lekcji | |
2.2. Nauczyciele w szkole wspomagającej rozwój ucznia | |
2.3. Uczeń i jego rówieśnicy w codzienności szkolnej | |
2.4. Zajęcia pozalekcyjne | |
2.5. Samorząd szkolny | |
3. Szkoła w dotychczasowych badaniach – wybrane aspekty | |
Konkluzje | |
Rozdział III | |
Metodologiczne podstawy badań | |
1. Cele i problemy badawcze | |
2. Metoda badawcza | |
3. Organizacja i przebieg badań | |
Rozdział IV | |
Kontekst prowadzonych badań | |
Wprowadzenie | |
1. Lokalizacja i powstanie badanych szkół | |
2. Architektura i wielkość badanych szkół | |
3. Organizacja dojazdów uczniów do szkoły | |
4. Rada szkoły i rada rodziców | |
5. Samorząd szkolny w badanych szkołach | |
6. Współpraca z rodzicami | |
7. Udział uczniów w kołach zainteresowań | |
8. Dojazd uczniów do szkoły | |
Podsumowanie | |
Rozdział V | |
Obraz rówieśników | |
Wprowadzenie | |
1. Rówieśnik – wróg czy przyjaciel | |
1.1. Rówieśnik jako wróg | |
1.2. Rówieśnik jako przyjaciel | |
2. Rówieśnicy na lekcji | |
2.1. Zdobywanie wiedzy przez rówieśników | |
2.2. Rówieśnicy przeszkadzający | |
3. Rówieśnicy na przerwie | |
4. Identyfikacja rówieśników ze szkołą | |
5. Obszary rzeczywistości szkolnej ważne dla rówieśników | |
6. Zabarwienie emocjonalne wypowiedzi na temat rówieśników | |
7. Uogólniony obraz rówieśników | |
Wnioski | |