Rozmowy o glottodydaktyce

Studia ofiarowane Profesor Jolancie Sujeckiej-Zając

1 opinia

Format:

epub, mobi, pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

18,26  22,00

Format: epub, mobi, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 22,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 13,20 zł  


18,26

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja porusza ważne dla glottodydaktyki akademickiej tematy: poznanie poprzez język, systemy komunikacji, zasady ewaluacji i oceniania, mediację kulturową, studia filologiczne, kształcenie nauczycieli – ujęte w formę 13 wywiadów przeprowadzonych ze znanymi specjalistami z zakresu glottodydaktyki i kształcenia filologicznego w Polsce. Tom ofiarowany Profesor Jolancie Sujeckiej-Zając przez jej dyplomantów jest przykładem wielopokoleniowej współpracy warszawskich neofilologów.


Prof. dr hab. Jolanta Sujecka-Zając – od 1988 roku zatrudniona w Instytucie Romanistyki Uniwersytetu Warszawskiego, od 2019 roku na stanowisku profesora zwyczajnego; od 2020 roku przewodnicząca podkomisji nauk humanistycznych w Komisji Rektorskiej ds. Zatrudniania na Stanowiska Profesorów na UW. Autorka monografii naukowych: "Du communicatif au discursif. Apports de la pragmatique du discours à la didactique des langues étrangères" (Warszawa 2004, Instytut Romanistyki UW), "Kompetentny uczeń na lekcji języka obcego. Wyzwania dla glottodydaktyki mediacyjnej" (Lublin-Warszawa 2016, Wydawnictwo Werset-Instytut Romanistyki UW).


W dzisiejszym świecie naukowym, w którym coraz częściej wskazujemy na niezdrową rywalizację, projekt wydawniczy kierowany i realizowany przez warszawskich neofilologów, jest budującym przykładem wielopokoleniowej współpracy i dobrze pojętego długiego trwania akademickiej tradycji. Sama zaś idea ofiarowania prof. Jolancie Sujeckiej-Zając przez jej dyplomantów pamiątkowej publikacji podkreśla istotę relacji Uczeń-Mistrz, relacji pielęgnowanej przez obie strony akademickiego dialogu.
[…] Niewątpliwą wartością dodaną omawianej publikacji jest uniwersalność poruszanych w niej tematów: poznanie poprzez język, komunikacja, ewaluacja i ocenianie, mediacja kulturowa, studia filologiczne, kształcenie nauczycieli - to tylko niektóre z poruszanych, omawianych, i co najważniejsze, dyskutowanych kwestii. Podkreślić tu należy, że zarówno oryginalność, jak i swoista „nośność” zawartych w tomie tekstów wynika z ich niezwykle żywej formy, naśladującej transkrypcję przeprowadzonych wywiadów. (Z recenzji dr. hab. Sebastiana Piotrowskiego)


*********


Talks About Glottodidactics. Studies dedicated to Professor Jolanta Sujecka-Zając


The publication raises the issues important for academic glottodidactics: cognition through a language, communication systems, evaluation and assessment rules, cultural mediation, philological studies and teacher training, which take the form of 13 interviews with well-known specialists in glottodidactics and philological education. The book dedicated to professor Jolanta Sujecka-Zając by her students is an example of multi-generational collaboration of Warsaw philologists.


*********


Dr hab. Anna Jaroszewska (ORCID 0000-0003-2788-593X) – od 2006 roku adiunkt na Wydziale Neofilologii w Instytucie Germanistyki Uniwersytetu Warszawskiego, kierownik Zakładu Glottodydaktyki.


Dr hab. Radosław Kucharczyk (ORCID 0000-0002-1861-1358) – od 2010 roku zatrudniony na Wydziale Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego, kierownik Zakładu Dydaktyki Języków Romańskich w Instytucie Romanistyki UW.


Dr hab. Maciej Smuk (ORCID 0000-0002-0911-9046) – adiunkt Wydziału Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego, dyrektor Instytutu Romanistyki UW.


Dr hab. Krystyna Szymankiewicz (ORCID 0000-0002-8598-3418) – pracownik naukowo-dydaktyczny w Instytucie Romanistyki na Wydziale Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego.


Rok wydania2021
Liczba stron294
KategoriaJęzyk francuski
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-5291-8
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Tabula gratulatoria    9
  
  Avant-propos, czyli o różnych funkcjach rozmowy
  Maciej Smuk    15
  
  Podręcznikowy dialog. O idealnym dialogu i idealnym podręczniku do nauki języka francuskiego z Mieczysławem Gajosem rozmawia Karolina Wawrzonek    21
  
  O glottodydaktyce francuskojęzycznej subiektywnie z Barbarą Głowacką rozmawia Anna Jaroszewska    35
  
  O zadaniach i nauczaniu podczas pandemii z Iwoną Janowską rozmawia Sébastien Ducourtioux    67
  
  O (meta)poznaniu, czytaniu i niezwykłych uczniach z Katarzyną Karpińską-Szaj rozmawia Krystyna Szymankiewicz    81
  
  O janusowym obliczu oceniania z Hanną Komorowską rozmawia Małgorzata Molska    97
  
  O komunikacji, czyli wszystko łączy się ze wszystkim
  z Wandą Krzemińską rozmawia Małgorzata Piotrowska-Skrzypek    117
  
  O nauczycielu języków obcych jako mediatorze interkulturowym, jego kompetencjach zawodowych, osobistych, empatii, otwartości, wykształceniu i stojących przed nim wyzwaniach z Krystyną Mihułką rozmawia Anna Grabowska    135
  
  O edukacji uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji
  z Małgorzatą Pamułą-Behrens rozmawia Tatiana Konderak    163
  
  Quelques réflexions sur l’enseignement et l’apprentissage du FLE en Pologne interview d’Urszula Paprocka-Piotrowska menée par Christine Martinez    181
  
  O inspiracji i zmianie z Magdaleną Sową rozmawia Agnieszka Dryjańska    191
  
  O studiach filologicznych przez pryzmat kształcenia literackiego z Anitą Staroń rozmawia Maciej Smuk    211
  
  O kształceniu językowym i kształceniu nauczycieli
  na Uniwersytecie Warszawskim z Jolantą Urbanikową oraz Jolantą Choińską-Miką rozmawia Radosław Kucharczyk    227
  
  O kompetencjach interpretacyjnych w badaniach i praktyce
  dydaktycznej z Bernadetą Wojciechowską rozmawia Marta Wojakowska    247
  
  Sylwetka naukowa Profesor Jolanty Sujeckiej-Zając    261
  
  Wykształcenie i praca w Instytucie Romanistyki UW    261
  
  Funkcje pełnione na Uniwersytecie Warszawskim    262
  
  Dorobek publikacyjny    263
  
  Współudział w redakcjach naukowych tomów wieloautorskich    274
  
  Wypromowani doktorzy    277
  
  Wypromowani magistrzy    278
  
  Bibliografia    289
RozwińZwiń