Prawna ochrona treści cyfrowych

-25%

Prawna ochrona treści cyfrowych

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

63,00  84,00

Format: pdf

Cena początkowa: 84,00 zł (-25%)

Najniższa cena z 30 dni: 63,00 zł  


63,00

w tym VAT

Publikacja kompleksowo omawia wszystkie aspekty związane z posługiwaniem się treścią cyfrową będącą nowym przedmiotem regulacji prawnych, w tym w szczególności:
• wyzwania i zagrożenia związane z jednolitym rynkiem cyfrowym,
• ochronę autorskoprawną treści cyfrowych,
• regulację dyrektywy o udostępnianiu treści cyfrowych,
• zagadnienia związane z cyfrowym dziedzictwem kulturowym.


Czytelnik znajdzie w publikacji odpowiedzi m.in. na następujące pytania:
• Kto jest właścicielem danych związanych z osobą użytkownika sieci i jego działalnością, które nie stanowią przedmiotu obrotu konsumenckiego ani nie są utworami w rozumieniu prawa autorskiego?
• Kto może z nich korzystać, w jakim zakresie?
• Kto ma prawo decydowania o ich dalszym udostępnianiu?
• Czy mogą one być poddane zmianom i jak daleko posunięta jest możliwość naruszenia integralności tych treści?
• Jak daleko sięga upoważnienie dostawców usług cyfrowych do ingerencji w te dane, także generowane przez użytkownika sieci z zasobów tam dostępnych?


Książka przeznaczona jest zarówno dla przedstawicieli środowiska medialnego, jak i praktyków prawa. Problemy poruszone w publikacji zainteresują również podmioty gospodarcze i właściwe służby, których przedmiotem działania jest cyberbezpieczeństwo.


Rok wydania2021
Liczba stron684
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8246-953-0
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz skrótów    15
   Wstęp    23
   1. Integralność treści cyfrowych i ich moderowanie    27
   2. Rodzaje treści cyfrowych    30
   3. Treści cyfrowe jako dane automatycznie przetwarzane    37
   4. Prawo dostępu do treści cyfrowych    37
   5. Prawo własności do zasobów cyfrowych (danych internetowych)    38
   6. Odpowiedzialność    39
   Rozdział I. Treść cyfrowa jako dobro prawnie chronione – charakterystyka ogólna    45
   1. Treści cyfrowe – definicja    46
   2. Integralność treści cyfrowych    58
   3. Treści cyfrowe – dane osobowe jako przedmiot obrotu    60
   4. Treść cyfrowa jako utwór    61
   5. Usługi cyfrowe    66
   6. Treści cyfrowe a usługi medialne udostępniania treści online    78
   6.1. Rodzaje audiowizualnych usług medialnych    80
   6.2. Usługi udostępniania treści online    81
   6.3. Audiowizualne usługi medialne    85
   6.4. Audiowizualne usługi medialne na żądanie    90
   6.5. Treści cyfrowe a usługi operatora platformy udostępniania plików wideo    94
   7. Treści cyfrowe jako informacje prasowe    101
   7.1. Odpowiedzialność redakcyjna    107
   7.2. Mowa nienawiści w treściach cyfrowych    113
   Rozdział II. Treść cyfrowa na jednolitym rynku cyfrowym    119
   1. Treść cyfrowa jako przedmiot regulacji w strategii UE    125
   2. Problematyka jurysdykcji a ochrona treści cyfrowych    163
   2.1. Wyłączenia od zasady państwa pochodzenia    173
   2.2. Skuteczność odesłania z art. 11 u.ś.u.d.e. na tle zasady państwa pochodzenia    178
   2.3. Jurysdykcja    179
   2.4. Orzecznictwo TSUE    189
   3. Zarządzanie rozwojem jako funkcja administracji publicznej na jednolitym rynku treści cyfrowych    196
   3.1. O biznesowych wymiarach udostępniania treści cyfrowych    199
   3.2. O wizerunkowym i ekonomicznym potencjale cyfryzacji    201
   3.3. O podwójnej funkcji prawa    202
   3.4. Podstawowy cel – nowe zadania publiczne?    205
   Rozdział III. Treści cyfrowe i ich użytkownik w mediach społecznościowych    209
   1. Wpływ mediów społecznościowych na sferę publiczną    212
   2. Status dostawców treści cyfrowych i ich odpowiedzialność    218
   3. Prawa użytkowników usług w otoczeniu cyfrowym    229
   4. Powiadamianie i zatrzymywanie w działalności dostawców usług udostępniania online    235
   5. Problematyka powiadamiania i blokowania a prawo do prywatności, wolność słowa i prawo własności    245
   Rozdział IV. Ochrona prawnoautorska treści cyfrowych – wybrane zagadnienia    265
   1. Treści cyfrowe a domena publiczna    274
   2. Promocja idei wolnego dostępu do zasobów cyfrowych w społeczeństwie informacyjnym    281
   3. Multimedia – generowanie treści cyfrowych    287
   4. Aplikacje mobilne    298
   5. Transgraniczne zarządzanie prawami do treści cyfrowych    303
   6. Korzystanie z treści cyfrowych w ramach platform edukacyjnych    316
   7. E-book a audiobook    320
   8. Wyczerpanie prawa – e-booki    327
   9. Udostępnianie publiczne utworu a używanie udostępnionych treści cyfrowych    343
   10. Piractwo    350
   Rozdział V. Treść cyfrowa jako dobro w stosunkach konsumenckich    367
   1. Treść cyfrowa w systemie praw konsumenckich    371
   2. Ochrona praktyk konsumenckich w warunkach umownych    378
   3. Środki ochrony prawnej w przypadku niedostarczenia treści cyfrowych lub usługi cyfrowej    390
   3.1. Środki ochrony prawnej w przypadku braku zgodności z umową    392
   3.2. Środki marketingowe wpływu na wybory konsumenckie a prawo do prywatności    401
   3.2.1. Profilowanie    407
   3.2.2. Web bugs    411
   3.2.3. Ciasteczka (ang. cookies)    412
   Rozdział VI. Prawna ochrona treści cyfrowych dostarczanych przez użytkownika    429
   1. Warunki samoregulacyjne korzystania z treści cyfrowych – wybrane media cyfrowe    431
   1.1. Facebook    432
   1.2. Twitter    437
   1.3. Instagram    440
   1.4. Storytel    444
   1.5. Audioteka    446
   2. Rodzaje dostarczanych treści cyfrowych    449
   3. Treści generowane przez użytkowników    452
   4. Monetyzacja treści cyfrowych    461
   Rozdział VII. Odpowiedzialność za treści cyfrowe    487
   1. Odpowiedzialność pośredników przekazu treści cyfrowych    492
   2. Odpowiedzialność redakcyjna za treści cyfrowe    495
   3. Projekt aktu o usługach cyfrowych – nowe zasady odpowiedzialności pośredników    503
   3.1. Mere conduit (art. 3 projektu aktu o usługach cyfrowych)    504
   3.2. Caching (art. 4 projektu aktu o usługach cyfrowych)    505
   3.3. Hosting (art. 5 projektu aktu o usługach cyfrowych)    506
   4. Powiadomienia i inne mechanizmy działania pośredników    513
   5. Odpowiedzialność dostawcy usług medialnych za treści cyfrowe    528
   6. Odpowiedzialność operatorów platform udostępniania plików wideo    530
   7. Odpowiedzialność na gruncie przepisów dyrektywy 2019/790 o prawie autorskim na jednolitym rynku cyfrowym    542
   Rozdział VIII. Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego – re-use treści cyfrowych    557
   1. Prawo dostępu do internetu jako prawo podstawowe człowieka    566
   2. Publiczne zasoby cyfrowe    568
   3. Zasoby cyfrowe jako zasoby zawierające informacje sektora publicznego i zasady ich udostępniania    572
   4. Ustawa re-use – nowa regulacja    576
   4.1. Dane o wysokiej wartości, dane dynamiczne i dane badawcze    589
   4.2. Szanse    609
   4.3. Zagrożenia    610
   Podsumowanie    619
   1. Interes publiczny    624
   2. Własność w sieci    626
   3. Odpowiedzialność    627
   4. Prawo do przenoszenia danych i monetyzacja    632
   Wnioski    639
   1. Regulacja treści cyfrowych    639
   2. Poziom regulacji    640
   3. Otwartość zasobów cyfrowych    640
   4. Regulacja mediów społecznościowych    643
   5. Jurysdykcja    644
   6. Regulacja zawartości    652
   7. Bezpieczeństwo prawne obrotu treściami cyfrowymi    654
   8. Konkurencja    655
   9. Odpowiedzialność za przekazywane treści cyfrowe    657
   Bibliografia    661
RozwińZwiń