Nazwy własne w przestrzeni literackiej i wirtualnej typu fantasy

Nazwy własne w przestrzeni literackiej i wirtualnej typu fantasy

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

33,60

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 33,60 zł  


33,60

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka Izabeli Domaciuk-Czarny to interesująca, a miejscami wciągająca opowieść o fantastycznych światach i wyodrębnionych w ich strukturze nazwach własnych. Nazwy te zostały zinterpretowane jako znaczące, ważne elementy literatury i gier typu fantasy, oddające klimat i wpisujące się w obowiązującą konwencję językową. Autorka pokazuje ich wielopiętrowe nieraz uwikłania i konotacje, odsłania ich wymiar semantyczno-symboliczny, a jednocześnie rekonstruuje w strukturze opisywanych "światów" jako ich niezbywalny, inherentny składnik. Praca wpisuje się w nurt opracowań z zakresu onomastyki literackiej, stanowi ciekawe i ważne uzupełnienie dotychczasowych badań.
Z recenzji dr. hab. Mariusza Rutkowskiego, prof. UWM


Rok wydania2015
Liczba stron224
KategoriaKultura języka
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-692-6
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  wstęp     7
  i. fantasy jako gatunek literatury popularnej i zjawisko kulturowe     19
  ii. od gatunku do onimu. nazwy własne w literaturze fantasy     33
    1. nazewnictwo fantasy epicko-mitograficznej     39
    2. nazewnictwo fantasy historycznej     72
    3. nazewnictwo fantasy humorystycznej     99
    4. funkcje nazw własnych w utworach zaliczanych do różnych odmian fantasy     135
      4.1. funkcja identyfikacyjno-dyferencjacyjna     139
      4.2. funkcje lokalizacji w czasie, lokalizacji w przestrzeni i informacyjna     144
      4.3. funkcja semantyczna     150
      4.4. funkcja socjologiczna     153
      4.5. funkcja ekspresywna     155
      4.6. funkcja intertekstualna     158
  iii. forma i funkcja nazw własnych w grach komputerowych     165
  zakończenie     197
  bibliografia     203
RozwińZwiń