Uczenie się dorosłych w zabawie

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,06  22,45

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 22,45 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 13,47 zł  


17,06

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka zawiera refleksję teoretyczną i wyniki projektu badawczego na temat zjawiska uczenia się dorosłych w zabawie. Czytelnik znajdzie w niej pogłębioną analizę ustaleń naukowych polskich i zagranicznych badaczy dotyczących ludycznej sfery aktywności człowieka w kontekście nauk społecznych, a także odniesienie do praktyki edukacyjnej. Publikacja może zainteresować zarówno teoretyków zajmujących się koncepcjami wyjaśniającymi procesy uczenia się człowieka, jak i osoby na co dzień realizujące zadania szkoleniowe czy oświatowe.


Rok wydania2019
Liczba stron212
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8220-462-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Rozdział I. Zabawa – rozważania wokół ustaleń definicyjnych    9
  1. Zabawa – wprowadzenie do zagadnienia    9
  2. Zabawa w rodzinie pojęć    11
  3. Cechy zabawy    16
  4. Rodzaje zabawy    28
  
  Rozdział II. Zabawa w perspektywie wybranych dyscyplin naukowych    37
  1. Wielość koncepcji i podejść do zagadnienia zabawy    37
  2. Zabawa w ujęciu wybranych filozofów    44
  3. Zabawa w rozpoznaniu społeczno-kulturowym    59
  4. Zabawa w pedagogice kultury fizycznej    69
  5. Zabawa w pedagogice czasu wolnego    73
  6. Zabawa w nurcie pedagogiki zabawy    78
  7. Zabawa w andragogice i w praktyce edukacji dorosłych    81
  8. Zabawa jako przedmiot badań ludologii    87
  
  Rozdział III. Uczenie się dorosłych w zabawie w świetle wybranych andragogicznych teorii uczenia się     91
  1. Uczenie się dorosłych w rodzinie pojęć andragogicznych    91
  2. Formalne, pozaformalne i nieformalne uczenie się dorosłych w kontekście uczenia się w zabawie    95
  3. Ludyczna przestrzeń uczenia się według Alicji i Dawida Kolbów    100
  4. Uczenie się w zabawie w kontekście trzech wymiarów uczenia się według Knuda Illerisa     105
  4.1. Uczenie się w zabawie – wymiar poznawczy    108
  4.2. Uczenie się w zabawie – wymiar emocjonalny    109
  4.3. Uczenie się w zabawie – wymiar społeczny    112
  5. Uczenie się dorosłych w zabawie w świetle wybranych andragogicznych teorii uczenia się – próba podsumowania    115
  
  Rozdział IV. Uczenie się dorosłych w zabawie – koncepcja badań własnych     117
  1. Podstawowe pojęcia w koncepcji badawczej    117
  2. Przedmiot i cele badań    119
  3. Problemy badawcze    119
  4. Zmienne i wskaźniki    121
  5. Strategia, metoda i technika badawcza. Narzędzie badawcze    127
  6. Teren badań i dobór próby badanych    130
  7. Badania pilotażowe i badania właściwe    134
  
  Rozdział V. Uczenie się dorosłych w zabawie w świetle badań własnych    135
  1. Informacje wstępne o próbie badawczej i warunkach prowadzenia badań    135
  2. Rozumienie pojęcia „zabawa dorosłych”    138
  3. Charakterystyka warunków, w jakich przebiega zabawa dorosłych    141
  4. Charakterystyka zabawy dorosłych ze względu na wybrane cechy zabawy    147
  5. Rozumienie pojęcia „uczenie się dorosłych w zabawie”    152
  6. Charakterystyka uczenia się dorosłych w zabawie    153
  6.1. Uczenie się badanych osób w zabawie w wymiarze poznawczym    153
  6.2. Uczenie się badanych osób w zabawie w wymiarze emocjonalnym    157
  6.3. Uczenie się badanych osób w zabawie w wymiarze społecznym    163
  7. Znaczenie zabawy dla uczenia się dorosłych w zabawie    167
  8. Typologia badanego zjawiska. Prezentacja wybranych sylwetek    177
  9. Wnioski z badań    187
  10. Teoretyzacja badanego zjawiska – ogląd uzyskanych wyników w kontekście wybranych teorii naukowych    188
  10.1. Teoretyzacja badanego zjawiska – kontekst teorii zabawy    188
  10.2. Teoretyzacja badanego zjawiska – kontekst teorii uczenia się    194
  11. Postulaty andragogiczne    198
  
  Zakończenie    199
  
  Bibliografia    201
RozwińZwiń