POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Książka zawiera refleksję teoretyczną i wyniki projektu badawczego na temat zjawiska uczenia się dorosłych w zabawie. Czytelnik znajdzie w niej pogłębioną analizę ustaleń naukowych polskich i zagranicznych badaczy dotyczących ludycznej sfery aktywności człowieka w kontekście nauk społecznych, a także odniesienie do praktyki edukacyjnej. Publikacja może zainteresować zarówno teoretyków zajmujących się koncepcjami wyjaśniającymi procesy uczenia się człowieka, jak i osoby na co dzień realizujące zadania szkoleniowe czy oświatowe.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 212 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8220-462-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rozdział I. Zabawa – rozważania wokół ustaleń definicyjnych | 9 |
1. Zabawa – wprowadzenie do zagadnienia | 9 |
2. Zabawa w rodzinie pojęć | 11 |
3. Cechy zabawy | 16 |
4. Rodzaje zabawy | 28 |
Rozdział II. Zabawa w perspektywie wybranych dyscyplin naukowych | 37 |
1. Wielość koncepcji i podejść do zagadnienia zabawy | 37 |
2. Zabawa w ujęciu wybranych filozofów | 44 |
3. Zabawa w rozpoznaniu społeczno-kulturowym | 59 |
4. Zabawa w pedagogice kultury fizycznej | 69 |
5. Zabawa w pedagogice czasu wolnego | 73 |
6. Zabawa w nurcie pedagogiki zabawy | 78 |
7. Zabawa w andragogice i w praktyce edukacji dorosłych | 81 |
8. Zabawa jako przedmiot badań ludologii | 87 |
Rozdział III. Uczenie się dorosłych w zabawie w świetle wybranych andragogicznych teorii uczenia się | 91 |
1. Uczenie się dorosłych w rodzinie pojęć andragogicznych | 91 |
2. Formalne, pozaformalne i nieformalne uczenie się dorosłych w kontekście uczenia się w zabawie | 95 |
3. Ludyczna przestrzeń uczenia się według Alicji i Dawida Kolbów | 100 |
4. Uczenie się w zabawie w kontekście trzech wymiarów uczenia się według Knuda Illerisa | 105 |
4.1. Uczenie się w zabawie – wymiar poznawczy | 108 |
4.2. Uczenie się w zabawie – wymiar emocjonalny | 109 |
4.3. Uczenie się w zabawie – wymiar społeczny | 112 |
5. Uczenie się dorosłych w zabawie w świetle wybranych andragogicznych teorii uczenia się – próba podsumowania | 115 |
Rozdział IV. Uczenie się dorosłych w zabawie – koncepcja badań własnych | 117 |
1. Podstawowe pojęcia w koncepcji badawczej | 117 |
2. Przedmiot i cele badań | 119 |
3. Problemy badawcze | 119 |
4. Zmienne i wskaźniki | 121 |
5. Strategia, metoda i technika badawcza. Narzędzie badawcze | 127 |
6. Teren badań i dobór próby badanych | 130 |
7. Badania pilotażowe i badania właściwe | 134 |
Rozdział V. Uczenie się dorosłych w zabawie w świetle badań własnych | 135 |
1. Informacje wstępne o próbie badawczej i warunkach prowadzenia badań | 135 |
2. Rozumienie pojęcia „zabawa dorosłych” | 138 |
3. Charakterystyka warunków, w jakich przebiega zabawa dorosłych | 141 |
4. Charakterystyka zabawy dorosłych ze względu na wybrane cechy zabawy | 147 |
5. Rozumienie pojęcia „uczenie się dorosłych w zabawie” | 152 |
6. Charakterystyka uczenia się dorosłych w zabawie | 153 |
6.1. Uczenie się badanych osób w zabawie w wymiarze poznawczym | 153 |
6.2. Uczenie się badanych osób w zabawie w wymiarze emocjonalnym | 157 |
6.3. Uczenie się badanych osób w zabawie w wymiarze społecznym | 163 |
7. Znaczenie zabawy dla uczenia się dorosłych w zabawie | 167 |
8. Typologia badanego zjawiska. Prezentacja wybranych sylwetek | 177 |
9. Wnioski z badań | 187 |
10. Teoretyzacja badanego zjawiska – ogląd uzyskanych wyników w kontekście wybranych teorii naukowych | 188 |
10.1. Teoretyzacja badanego zjawiska – kontekst teorii zabawy | 188 |
10.2. Teoretyzacja badanego zjawiska – kontekst teorii uczenia się | 194 |
11. Postulaty andragogiczne | 198 |
Zakończenie | 199 |
Bibliografia | 201 |