Rewolucja cyfrowa, znosząc barierę czasu i przestrzeni, motywuje do zakupów w Internecie, a dostępność kanału wirtualnego transformuje zachowania zakupowe konsumentów. Dynamicznie rozwijający się sektor handlu internetowego implikuje daleko idące zmiany w postawach, zachowaniach rynkowych i oczekiwaniach współczesnych konsumentów.
Podjęty w pracy problem badawczy sprowadza się do rozpoznania zachowań współczesnego (nowego) konsumenta, który podejmuje decyzje w środowisku cyfrowym, zdominowanym przez innowacyjne technologie. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. Podstawę źródłową rozważań stanowi obszerna literatura przedmiotu oraz wyniki własnych badań empirycznych o zasięgu międzynarodowym. Badaniami objęto konsumentów z Polski oraz pięciu innych krajów europejskich – z Białorusi, Ukrainy, Hiszpanii, Portugalii i Włoch. Na bazie pozyskanych danych przeprowadzono analizę porównawczą dotyczącą roli i uwarunkowań rozwoju handlu internetowego oraz postaw i zachowań e-konsumentów w procesach zakupowych w przekroju badanych krajów.
Książka wpisuje się w niezwykle aktualny i ważny nurt rozważań związanych z trans- formacją biznesu w erze technologii cyfrowych. Ma ona walory poznawcze, metodyczne i aplikacyjne, co pozwala kierować ją do szerokiego grona odbiorców. Może być ona inspirująca dla przedstawicieli świata nauki – badaczy zajmujących się tą problematyką, użyteczna dla podmiotów funkcjonujących w branży e-commerce, a także wykorzystana w dydaktyce – na studiach z zakresu ekonomii i zarządzania oraz na studiach podyplomowych, poświęconych problematyce e-commerce.
Praca dotyczy istotnych i aktualnych problemów zmian w zachowaniach konsumentów oraz zmian w funkcjonowaniu przedsiębiorstw, których zadaniem jest dostosowanie się do oczekiwań nowej generacji nabywców. Silną stroną pracy, jej stroną oryginalną, są przeprowadzone i opisane badania, prowadzone w kilku krajach Europy Wschodniej i Zachodniej. Praca ma wymiar międzynarodowy.
Z recenzji prof. Henryka Mruka


Rok wydania2020
Liczba stron162
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8220-434-6
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Rozdział 1. Rozwój handlu internetowego na tle cyfrowej transformacji biznesu    11
  1.1. Cyfrowa transformacja biznesu    11
  1.2. Handel internetowy w procesie hybrydyzacji handlu    20
  1.3. Korzyści i ograniczenia handlu online    31
  
  Rozdział 2. Zachowania e-klienta    37
  2.1. Emocjonalne przesłanki zachowań konsumenta i pozyskiwanie wiedzy w tym obszarze    38
  2.2. Koncepcja różnic pokoleniowych w kontekście użytkowania internetu i handlu online    42
  2.3. Zachowania nabywców w handlu internetowym    48
  2.4. Handel online na tle ekspansji internetu w świetle wyników międzynarodowych badań    61
  
  Rozdział 3. Handel internetowy z perspektywy nabywcy w Polsce i wybranych krajach europejskich – analiza komparatywna    73
  3.1. Przedmiot, metodyka badania i charakterystyka próby    73
  3.2. Zachowania internetowe potencjalnych e-nabywców     78
  3.3. Opinie i postawy e-nabywców, motywatory i problemy w zakresie e-zakupów    93
  3.4. Zwyczaje zakupowe nabywców w handlu internetowym    104
  3.5. Podsumowanie    131
  
  Zakończenie    133
  Bibliografi    137
  Spis tabel i wykresu    151
  Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety    153
RozwińZwiń