POLECAMY
Wydawca:
Format:
ibuk
Rewolucja cyfrowa, znosząc barierę czasu i przestrzeni, motywuje do zakupów w Internecie, a dostępność kanału wirtualnego transformuje zachowania zakupowe konsumentów. Dynamicznie rozwijający się sektor handlu internetowego implikuje daleko idące zmiany w postawach, zachowaniach rynkowych i oczekiwaniach współczesnych konsumentów.
Podjęty w pracy problem badawczy sprowadza się do rozpoznania zachowań współczesnego (nowego) konsumenta, który podejmuje decyzje w środowisku cyfrowym, zdominowanym przez innowacyjne technologie. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. Podstawę źródłową rozważań stanowi obszerna literatura przedmiotu oraz wyniki własnych badań empirycznych o zasięgu międzynarodowym. Badaniami objęto konsumentów z Polski oraz pięciu innych krajów europejskich – z Białorusi, Ukrainy, Hiszpanii, Portugalii i Włoch. Na bazie pozyskanych danych przeprowadzono analizę porównawczą dotyczącą roli i uwarunkowań rozwoju handlu internetowego oraz postaw i zachowań e-konsumentów w procesach zakupowych w przekroju badanych krajów.
Książka wpisuje się w niezwykle aktualny i ważny nurt rozważań związanych z trans- formacją biznesu w erze technologii cyfrowych. Ma ona walory poznawcze, metodyczne i aplikacyjne, co pozwala kierować ją do szerokiego grona odbiorców. Może być ona inspirująca dla przedstawicieli świata nauki – badaczy zajmujących się tą problematyką, użyteczna dla podmiotów funkcjonujących w branży e-commerce, a także wykorzystana w dydaktyce – na studiach z zakresu ekonomii i zarządzania oraz na studiach podyplomowych, poświęconych problematyce e-commerce.
Praca dotyczy istotnych i aktualnych problemów zmian w zachowaniach konsumentów oraz zmian w funkcjonowaniu przedsiębiorstw, których zadaniem jest dostosowanie się do oczekiwań nowej generacji nabywców. Silną stroną pracy, jej stroną oryginalną, są przeprowadzone i opisane badania, prowadzone w kilku krajach Europy Wschodniej i Zachodniej. Praca ma wymiar międzynarodowy.
Z recenzji prof. Henryka Mruka
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 162 |
Kategoria | Marketing, reklama |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8220-434-6 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rozdział 1. Rozwój handlu internetowego na tle cyfrowej transformacji biznesu | 11 |
1.1. Cyfrowa transformacja biznesu | 11 |
1.2. Handel internetowy w procesie hybrydyzacji handlu | 20 |
1.3. Korzyści i ograniczenia handlu online | 31 |
Rozdział 2. Zachowania e-klienta | 37 |
2.1. Emocjonalne przesłanki zachowań konsumenta i pozyskiwanie wiedzy w tym obszarze | 38 |
2.2. Koncepcja różnic pokoleniowych w kontekście użytkowania internetu i handlu online | 42 |
2.3. Zachowania nabywców w handlu internetowym | 48 |
2.4. Handel online na tle ekspansji internetu w świetle wyników międzynarodowych badań | 61 |
Rozdział 3. Handel internetowy z perspektywy nabywcy w Polsce i wybranych krajach europejskich – analiza komparatywna | 73 |
3.1. Przedmiot, metodyka badania i charakterystyka próby | 73 |
3.2. Zachowania internetowe potencjalnych e-nabywców | 78 |
3.3. Opinie i postawy e-nabywców, motywatory i problemy w zakresie e-zakupów | 93 |
3.4. Zwyczaje zakupowe nabywców w handlu internetowym | 104 |
3.5. Podsumowanie | 131 |
Zakończenie | 133 |
Bibliografi | 137 |
Spis tabel i wykresu | 151 |
Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety | 153 |