Zmieniająca się rzeczywistość polskiej prasy kobiecej (1989-2019)

Zmieniająca się rzeczywistość polskiej prasy kobiecej (1989-2019)

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

18,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 15,12 zł  


18,90

w tym VAT

Prasa kobieca to atrakcyjny zarówno do wydawców jak i dla odbiorców sektor rynku medialnego. Mimo rozwoju i ekspansji nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych magazyny kobiece przynosiły zyski swoim właścicielom. Wybór prasy kobiecej, jako przedmiotu badań, został podyktowany względami obiektywnymi. W 2016 r. według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy magazyny adresowane do żeńskiego odbiorcy stanowiły 58,9% globalnego nakładu prasy w Polsce. O rozwoju ilościowym prasy kobiecej świadczą nowe magazyny debiutujące każdego roku na rynku. Wynikiem rozbudowy sektora prasowego jest obserwowany od piętnastu lat proces subsegmentacji. W związku z powyższym w niniejszej monografii przeanalizowano:
– problemy definicyjne w kontekście rozwijających (w krajach anglosaskich) się kategorii consumer magazines i lifestyle magazines;
– sytuację prasy kobiecej na polskim rynku prasowym w kontekście dominujących grup typologicznych;
– dominujące dyskursy toczące się na jej łamach;
– zaangażowanie kapitału obcego w sektor prasowy.
Badaniami objęto te subsegmenty prasy kobiecej, które cieszyły się najwyższą średnią sprzedażą egzemplarzową w latach 1990-2019, czyli docierały z publikowanymi treściami do szerokiego grona odbiorców, wpływając na ich postrzeganie otaczającej rzeczywistości.


Rok wydania2020
Liczba stron229
KategoriaMedioznawstwo
WydawcaUniwersytet Jana Kochanowskiego
ISBN-13978-83-7133-885-4
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje