POLECAMY
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Prasa kobieca to atrakcyjny zarówno do wydawców jak i dla odbiorców sektor rynku medialnego. Mimo rozwoju i ekspansji nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych magazyny kobiece przynosiły zyski swoim właścicielom. Wybór prasy kobiecej, jako przedmiotu badań, został podyktowany względami obiektywnymi. W 2016 r. według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy magazyny adresowane do żeńskiego odbiorcy stanowiły 58,9% globalnego nakładu prasy w Polsce. O rozwoju ilościowym prasy kobiecej świadczą nowe magazyny debiutujące każdego roku na rynku. Wynikiem rozbudowy sektora prasowego jest obserwowany od piętnastu lat proces subsegmentacji. W związku z powyższym w niniejszej monografii przeanalizowano:
– problemy definicyjne w kontekście rozwijających (w krajach anglosaskich) się kategorii consumer magazines i lifestyle magazines;
– sytuację prasy kobiecej na polskim rynku prasowym w kontekście dominujących grup typologicznych;
– dominujące dyskursy toczące się na jej łamach;
– zaangażowanie kapitału obcego w sektor prasowy.
Badaniami objęto te subsegmenty prasy kobiecej, które cieszyły się najwyższą średnią sprzedażą egzemplarzową w latach 1990-2019, czyli docierały z publikowanymi treściami do szerokiego grona odbiorców, wpływając na ich postrzeganie otaczającej rzeczywistości.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 229 |
Kategoria | Medioznawstwo |
Wydawca | Uniwersytet Jana Kochanowskiego |
ISBN-13 | 978-83-7133-885-4 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje