INNE EBOOKI AUTORA
Autor wyróżnia siedem niewypowiedzianych pros´b dzieci do rodziców. Są to pragnienia uniwersalne, stanowiące podstawę egzystencji człowieka. Dlaczego rezygnujemy z nich w procesie wychowania na rzecz przekonań i społecznej poprawności? Wróćmy do źródła. Stwórzmy nowy początek wraz z powołanym przez nas życiem.
Książka stała się bestsellerem w Izraelu.
Cud Rodzicielstwa
Nie jest typowym poradnikiem – nie ma w nim rad. Są tu raczej słowa, w które warto się wsłuchać (to trudniejsze niż zrobienie czegoś według instrukcji), by uświadomić sobie, co jest ważne w byciu człowiekiem i rodzicem. Żeby ujrzeć własne dziecko w całej jego istocie, pięknie i potencjale, zobaczmy również to niewinne, dobre i mądre dziecko w sobie.
Cytaty z książki:
Czy twoi rodzice cię słuchali? Czy dostałeś od nich tę miłość, o której mówię, tę umożliwiającą nam wysłuchanie i usłyszenie dokładnie tego, o co nas prosi syn czy córka? Czy jest to miłość, którą chciałbyś dać swoim dzieciom? Oto dziecko. Jego oczy błyszcza?, a serce bije mocno. Na pocza?tku drogi wie ono i czuje, z˙e wszystko jest moz˙liwe. Ale powoli sie? uczy. Z pomoca? rodzico´w i społeczen´stwa, do kto´rego chce nalez˙ec´, uczy sie? – krok po kroku – rezygnowac´ ze swoich marzen´.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 185 |
Kategoria | Poradniki |
Wydawca | Natuli |
Tłumaczenie | Anna Klingofer-Szostakowska |
ISBN-13 | 978-83-66057-27-2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp (9) | |
Nowa szansa (22) | |
1. O co tak naprawdę proszą nasze dzieci (27) | |
Pierwotny kontrakt (31) | |
Siedem podstawowych próśb naszych dzieci (35) | |
•Pierwsza prośba – by czuć się zadomowionym we własnym życiu (36) | |
•Druga prośba – by doświadczać przyjemności, witalności, zabawy, pasji (38) | |
•Trzecia prośba – by czuć iskrę wyjątkowości (40) | |
•Czwarta prośba – by czuć wspólnotę, w głębokiej bliskości (42) | |
•Piąta prośba – o wolność wypowiedzi (44) | |
•Szósta prośba – o wolność myślenia (46) | |
•Siódma prośba – o wolność istnienia (48) | |
Otwarte pytania (50) | |
Jak zapomnieliśmy o naszych prośbach (53) | |
•Co widzą dzieci (55) | |
•Czego nie widzą dorośli (56) | |
•Język trudności (58) | |
•Zatrzymać się i posłuchać (59) | |
•Najważniejsze pytanie (60) | |
•Rezygnacja i przetrwanie (63) | |
Trzy fazy relacji (68) | |
•Coraz więcej tego, czego brakuje (72) | |
•Ważne jest to, co mamy (79) | |
•Historie żądania i rezygnacji (83) | |
Trudności nie mają być rozwiązane (86) | |
• Towarzyszyć w trudnościach (88) | |
• Właściwy porządek (91) | |
• Odpowiedzialność po stronie dorosłych (96) | |
• Prawdziwa akceptacja (100) | |
• Koniec cierpienia (101) | |
• Zabicie posłańca (106) | |
• Służąca nie wychowa księżniczki (107) | |
• Ukryte poprzedza odkryte (108) | |
• Dziecko, które sprawia trudności, to powód do dumy (109) | |
• Nowe porozumienie (115) | |
• Cztery iluzje (119) | |
2. Słuchać inaczej (125) | |
Po co słuchać (126) | |
Jest mi trudno (131) | |
Czy mam szansę na bliskość (135) | |
Uważne słuchanie (139) | |
Podróż złożona z (zaledwie!) czterech kroków (141) | |
• Pierwszy element – przestrzeń dla trudności (142) | |
• Drugi element – obserwacja (143) | |
• Trzeci element – zgoda na udzielenie odpowiedzi (145) | |
• Czwarty element – ekspansja (148) | |
Dziecko prosi tylko o to, czego nie ma (151) | |
Zatkane uszy (157) | |
Czy możemy celebrować na tym świecie przyjemność, zmysłowość i seksualność (160) | |
• Gdy to nie działa (165) | |
• Dawanie tego, czego nie mam (171) | |
• Podsumowanie – w duchu Alice Miller (175) | |
3. Ukryta rozmowa. Życie jak lunapark (179) | |
Dwa kanały wpływu rodziców na dzieci (179) | |
• Komunikacja z dziećmi (183) | |
• Komunikacja z nami samymi (183) | |
• Dzieci nas słuchają (184) | |
Trzy rodzaje komunikacji między dziećmi a rodzicami (187) | |
• Etap próśb (189) • Etap żądań (190) | |
• Etap rezygnacji (197) Pięć poziomów przekazu (204) | |
• Kierujące nami przekonania (206) | |
• Nawracające sytuacje, które wzmacniają przekonania (207) | |
• Odpowiadające przekonaniom obszary, na których skupiamy się w życiu (208) | |
• Myśli i idee uzasadniające nasze przekonania (209) | |
• Nawykowe postawy wyrażające nasze przekonania (210) | |
• Pierwszy poziom – kierujące przekonanie (212) | |
• Drugi poziom – nawracające sytuacje w życiu (212) | |
• Trzeci poziom – obszary skupienia (213) | |
• Czwarty poziom – opinie i idee (214) | |
• Piąty poziom – nawykowe zachowania (214) | |
Wracamy do domu (216) | |
Zamiast zakończenia. Zaproszenie do innej podróży (217) | |
• Nowy rodzaj partnerstwa (217) | |
Podziękowania (221) | |