Pasażerski transport lotniczy w Unii Europejskiej

Wyzwania rynkowe

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

21,45

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 12,87 zł  


21,45

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja przenosi czytelnika w fascynujący świat współczesnego lotnictwa cywilnego. Stanowi cenną lekturę dla ekonomistów, naukowców, ekspertów i pracowników sektora lotniczego, a także pasjonatów transportu powietrznego. Zawiera prezentację teoretycznych i praktycznych aspektów pasażerskich przewozów lotniczych w Unii Europejskiej.
Autorka koncentruje się na zmianach strukturalnych rynku w wyniku procesu liberalizacji. Przedstawia strategie i globalne sojusze linii lotniczych w poszukiwaniu przewagi konkurencyjnej. Porusza problematykę konkurencji międzygałęziowej z koleją dużych prędkości. Przybliża także innowacje w transporcie lotniczym, istotne w wymiarze ekonomiczno-środowiskowym.
Książka zawdzięcza swą unikalność omówieniu czynników egzogenicznych – takich jak koniunktura gospodarcza, wahania cen ropy naftowej, klęski żywiołowe, epidemie, ataki terrorystyczne i zagrożenie bezpieczeństwa – które mają wpływ na funkcjonowanie sektora lotniczego. Szczególnie atrakcyjne są zawarte w niej liczne studia przypadków oraz powiązanie z wiedzą ekspercką, pochodzącą z praktyki gospodarczej.


Rok wydania2020
Liczba stron200
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8220-045-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz skrótów    7
  
  Wstęp    9
  
  Rozdział 1. Transport lotniczy w ujęciu koncepcji teoretycznych    13
  1.1. Zarys teoretycznych koncepcji konkurencji w ekonomii    13
  1.2. Regulacja, deregulacja i liberalizacja transportu w teorii ekonomii    17
  1.3. Transport lotniczy w świetle teorii rynków spornych    23
  
  Rozdział 2. Liberalizacja i deregulacja transportu lotniczego    29
  2.1. Międzynarodowe regulacje sektora lotniczego    29
  2.2. Deregulacja lotnictwa w USA jako impuls zmian w Europie    36
  2.3. Proces liberalizacji transportu lotniczego w krajach UE    41
  2.4. Integracja i regulacja transportu lotniczego w UE    46
  2.5. Polityka transportowa UE wobec państw trzecich    48
  2.6. Liberalizacja rynku lotniczego pomiędzy UE a USA    51
  
  Rozdział 3. Ekonomiczna charakterystyka sektora pasażerskiego transportu lotniczego    57
  3.1. Rola i struktura lotnictwa cywilnego    57
  3.2. Elastyczność popytu na usługę pasażerskich przewozów lotniczych    59
  3.3. Podaż usług pasażerskiego transportu lotniczego – struktura i liderzy rynku     62
  3.4. Koszty i przychody działalności przedsiębiorstw transportu lotniczego    67
  3.5. Jakość usług lotniczych jako element kształtowania przewagi konkurencyjnej    69
  3.6. Strategie linii lotniczych na rynku pasażerskich przewozów powietrznych    74
  
  Rozdział 4. Infrastrukturalne i instytucjonalne uwarunkowania sektora lotniczego    83
  4.1. Infrastruktura transportu lotniczego i jej funkcje    83
  4.2. Najwięksi producenci samolotów pasażerskich    86
  4.3. Międzynarodowe organizacje pasażerskiego transportu lotniczego     89
  4.4. Globalne sojusze linii lotniczych jako forma aliansu strategicznego    92
  
  Rozdział 5. Sektor pasażerskich przewozów lotniczych w UE    103
  5.1. Zmiany struktury rynku pasażerskich przewozów lotniczych w UE    103
  5.2. Konsolidacja przewoźników UE. Fuzje, przejęcia, holdingi i joint ventures    111
  5.3. Porty lotnicze UE na tle rozwoju infrastruktury lotniczej w Europie    117
  5.4. Transport lotniczy UE w świetle tendencji globalnych i prognoz ruchu    121
  
  Rozdział 6. Wpływ wybranych czynników egzogenicznych na funkcjonowanie transportu lotniczego    127
  6.1. Zależność popytu na przewozy lotnicze od koniunktury gospodarczej    127
  6.2. Wpływ cen ropy naftowej na sektor lotniczy    133
  6.3. Ekonomiczne konsekwencje wybuchu wulkanu Eyjafjallajökull w 2010 roku dla sektora lotniczego    148
  6.4. Skutki pandemii światowych dla lotniczych przewozów pasażerskich    157
  6.5. Ryzyko polityczne i zagrożenie terroryzmem a transport lotniczy    166
  
  Zakończenie    181
  Bibliografia    185
  Wykaz tabel    195
  Wykaz wykresów    197
  Wykaz rysunków     199
RozwińZwiń