Gatunki cyfrowe. Instrukcja obsługi

-20%

Gatunki cyfrowe. Instrukcja obsługi

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

31,92  39,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 39,90 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 31,92 zł  


31,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Gatunki cyfrowe. Instrukcja obsługi to dogłębny i poparty wieloma przykładami przewodnik po praktycznej stronie tworzenia cyfrowych dzieł kultury podany przez ich twórców. O tym, jak zrobić i czym się charakteryzuje demo, gra tekstowa, chiptune, magazyn dyskowy, dankowy mem, fejsbuczany status, generator, hipertekst, gra czy conditional arts, Piotrowi Mareckiemu opowiadają Jakub „Argasek” Argasiński, Zenon Fajfer, Paweł Janicki, Leszek Onak, Łukasz Podgórni, Michał „Bonzaj” Staniszewski, Łukasz „Zenial” Szalankiewicz, Wiesławiec deluxe, Yerzmyey oraz Krzysztof A. Ziembik.
Powiesz, że serce kultury cyfrowej bije na Zachodzie, głównie w Stanach Zjednoczonych, gdzie najmocniej rozwinęła się technologia informatyczna. Z jednej strony rzeczywiście tak jest, ale istnieją też lokalne podejścia, nierzadko bardzo oryginalne i niespotykane w hegemonicznym centrum. Taka kultura cyfrowa nas interesuje i taką właśnie lokalną narrację obraliśmy.


„Posługując się historią mówioną, Gatunki cyfrowe oferują znakomity wgląd w konkretny wycinek praktyk zlokalizowanych w dosyć precyzyjnie wyznaczonym miejscu i czasie – a często związanych także z konkretnymi platformami (Commodore, Atari, Amiga ZX Spectrum), które są dzisiaj przedmiotem kulturowej nostalgii i przeżywają swoisty renesans”.
Z recenzji dr hab. Anny Nacher


Rok wydania2018
Liczba stron200
KategoriaKomunikacja społeczna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-9821-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Piotr Marecki, Polska kultura cyfrowa w świetle badań nad platformami    7
  Dema. Rozmowa z Jakubem „Argaskiem” Argasińskim    15
  Gry. Rozmowa z Michałem „Bonzajem” Staniszewskim    37
  Magi. Rozmowa z Łukaszem „Zenialem” Szałankiewiczem    51
  Chiptune’y. Rozmowa z Yerzmyeyem    69
  Gry tekstowe. Rozmowa z Krzysztofem A. Ziembikiem    89
  Hiperteksty. Rozmowa z Zenonem Fajferem    111
  Generatory tekstowe. Rozmowa z Leszkiem Onakiem    131
  Statusy. Rozmowa z Łukaszem Podgórnim    149
  Memy. Rozmowa z Wiesławcem deluxe    163
  Conditional arts. Rozmowa z Pawłem Janickim    183
RozwińZwiń