POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, pdf, ibuk
Eseje zawarte w tomie omawiają różne aspekty związków między literaturą, muzyką, teatrem i sztukami performatywnymi w osiemnasto- i dziewiętnastowiecznej Wielkiej Brytanii. Autorzy prezentują różne punkty widzenia i metodologie oraz możliwości krytycznej interpretacji omawianych tematów.
The essays in this volume explore various aspects of creative interconnections between literature, music, theatre and performance in 18th and 19th-century Britain. The authors adopt diverse critical standpoints and methodologies, demonstrating numerous interpretative possibilities of the themes.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 160 |
Kategoria | Język angielski |
Wydawca | Uniwersytet Warszawski |
ISBN-13 | 978-83-235-4088-5 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | angielski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
From the Editors | 7 |
Part One: | |
Literature and Music in the Long 18th and 19th Centuries | |
Pierre Dubois | |
Music and the Georgian Novel, or the Divorce of Adam and Eve | 11 |
Maria Błaszkiewicz | |
Handel’s Samson and the Art of Adaptation | 29 |
Małgorzata Łuczyńska-Hołdys | |
The Aeolian Harp and the Strain of Poetry – Musical Imagery in P.B. Shelley’s Selected Verse | 45 |
Anna Krawczyk-Łaskarzewska | |
Content, Syntax, Punctuation – the Uses of Music in | |
The Old Nurse’s Story by Elizabeth Gaskell | 57 |
Joanna Kokot | |
Disharmonious Harmonies. Music as Theme in Charles Dickens’s The Mystery of Edwin Drood | 67 |
Part Two: | |
Interconnections — Literature/Theatre/ Drama/ | |
Performance and Music in the Long 18th and 19th Centuries | |
Jacek Mydla | |
Horace Walpole’s The Mysterious Mother – a Gothic Oedipus? | 83 |
Przemysław Uściński | |
Spectacle of Pity: Hypocrisy and the Performance of Sentiment in Henry Mackenzie’s The Man of Feeling | 103 |
Marek Błaszak | |
Elements of Theatrical Performance and Sailors as Performers in Capt. Marryat’s Sea Novels | 115 |
Andrzej Weseliński | |
Let’s Dance a Gavotte, Mr. Frankenstein. Some Remarks | |
on the Theatrical Adaptations of Mary Shelley’s Novel | 129 |
Magdalena Pypeć | |
The Theatrical Trope as a Narrative Device in Dickens’s | |
The Mystery of Edwin Drood | 143 |