POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
We współczesnym świecie istnieje potrzeba konkurowania z innymi uczestnikami obrotu gospodarczego na zmieniających się w sposób nieprzewidywalny rynkach. Niezbędne jest również ciągłe rewidowanie planów dotyczących obecności w konkretnych obszarach branżowych i geograficznych.
Same przedsiębiorstwa także ulegają zmianom stosownie do otwierających się przed nimi możliwości, dostosowując wielkość i strukturę posiadanych zasobów do celów uznanych przez nie za uzasadnione w danych warunkach.
Przedsiębiorstwa muszą zatem w sposób lepszy niż kiedykolwiek wcześniej zarządzać informacjami, przekuwając je w wiedzę zarówno unikalną, jak i dostępną dla członków całej organizacji w sposób bezpieczny, nawet w obliczu odejścia z niej ważnych, wręcz kluczowych pracowników lub właścicieli.
Takie przedsiębiorstwa można uznać za nową generację firm, dostosowanych do nieprzewidywalnego i ciągle zmieniającego się otoczenia. Intuicyjnie można je nazwać inteligentnymi. Ale co to właściwie znaczy, czym odznacza się organizacja inteligentna, jakie są jej charakterystyczne cechy? Co decyduje o sukcesie inteligentnych firm? To pytania, na które w literaturze nie znaleziono dotąd odpowiedzi opartych na badaniach organizacji na różnych etapach ich rozwoju.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 176 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Szkoła Główna Handlowa |
ISBN-13 | 978-83-8030-364-5 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Spis treści | |
Hanna Godlewska-Majkowska, Tomasz Pilewicz | |
Wprowadzenie | |
Hanna Godlewska-Majkowska, Tomasz Pilewicz | |
O istocie inteligencji organizacji | |
Joanna Żukowska, Paweł Bartoszczuk, Dagmara Kołodziejczyk | |
Przewagi konkurencyjne przedsiębiorstw o cechach inteligentnych organizacji | |
Dariusz Turek | |
Inteligentna organizacja jako "organizacja makiaweliczna" | |
Michał Adamczyk, Tomasz Pilewicz, Michał Trzaskowski | |
Pomiar inteligentnej organizacji w biznesie | |
Natalia Giczela, Joanna Karaś, Paweł Kasprowicz, Paweł Strzelczyk | |
Przykłady inteligentnych organizacji w konkursie "Żagle Biznesu SGH" 2019 | |
Sławomir Soszyński, Tomasz Pilewicz, Mariusz Strojny | |
Dylematy rozwoju inteligentnych organizacji w świetle doświadczeń członków Klubu Partnerów SGH | |
Tomasz Pilewicz | |
Mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia inteligentnych organizacji | |
Hanna Godlewska-Majkowska, Tomasz Pilewicz | |
Zakończenie | |
Bibliografia | |
Spis rysunków | |
Spis tabel | |
Aneks | |