POLECAMY
Autor:
Format:
ibuk
W ostatnich latach nastąpiło wiele przemian we wszystkich sferach życia społeczno- -gospodarczego. Transformacja ery produkcyjnej w gospodarkę opartą na wiedzy wymusza zmianę postrzegania świata. Tradycyjne czynniki produkcji, takie jak ziemia, praca i kapitał, nie są już jedynymi determinantami rozwoju przedsiębiorstw. Przejawem nowej gospodarki jest zwiększenie roli pracowników. Już w 1959 r. P. Drucker przewidywał, że przyszłe społeczeństwo zostanie zdominowane przez knowledge workers, tj. pracowników wiedzy, a podstawowym zasobem przedsiębiorstwa będzie wiedza wykorzystywana we wszystkich sferach gospodarczych. W tak zwanej tofflerowskiej trzeciej fali wielkie znaczenie przypisuje się zasobom wiedzy i informacji. Przedsiębiorstwa poszukują pracowników cechujących się m.in. odwagą, przedsiębiorczością, zmysłem organizacyjnym. Podczas trzeciej fali potrzebni są ludzie, którzy będą potrafili wypełniać więcej różnorakich zadań i szybko przystosowywać się do zmiennych warunków1. Nabywanie kompetencji niezbędnych dzisiaj i w przyszłości odbywa się w procesie rozwoju.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 191 |
Kategoria | Zarządzanie zasobami ludzkimi (HR) |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu |
ISBN-13 | 978-83-7695-773-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | 7 |
Rozdział 1 15 | |
Działalność szkoleniowa jako element zarządzania ludźmi | 15 |
1.1. Procesowe i projektowe podejście do szkolenia personelu | 16 |
1.2. Uwarunkowania działalności szkoleniowej ze szczególnym uwzględnieniem przepisów prawa | 28 |
Rozdział 2 39 | |
Planowanie przedsięwzięć szkoleniowych | 39 |
Rozdział 3 | 47 |
Organizowanie szkoleń47 | |
3.1. Wiedza na temat metod szkoleniowych podstawą dokonania wyboru na etapie organizacji szkolenia | 54 |
3.1.1. Zasady prowadzenia wykładów i dyskusji oraz ich rodzaje | 61 |
3.1.2. Metoda inscenizacji | 69 |
3.1.3. Tworzenie i zastosowanie case study | 70 |
3.1.4. Techniki heurystyczne jako sposób na aktywizację potencjału uczestników szkolenia | 74 |
3.1.5. Gry symulacyjne w praktyce szkoleniowej oraz specyfika szkoleń outdoorowych | 79 |
3.1.6. Znaczenie coachingu i mentoringu w rozwoju zawodowym pracowników | 83 |
3.2. Zasadność wykorzystania systemów informatycznych w szkoleniu personelu | 91 |
Rozdział 4 97 | |
Motywowanie uczestników szkoleń | 97 |
4.1. Znajomość uwarunkowań skuteczności uczenia się jako fundament procesu motywowania do nauki | 100 |
4.1.1. Elementy psychologii nauczania dorosłych i andragogiki | 100 |
4.1.2. Istota i znaczenie procesu grupowego dla motywacji podczas szkolenia | 119 |
4.2. Działania wzmacniające motywację osób szkolonych | 129 |
4.2.1. Kreatywna adaptacja i wykorzystanie pomocy dydaktycznych | 129 |
4.2.2. Zastosowanie grywalizacji w procesie szkoleniowym | 133 |
Rozdział 5 141 | |
Metody kontroli i ewaluacji szkoleń 141 | |
5.1. Ewoluująca koncepcja D.L. Kirkpatricka | 147 |
5.2. Ocena wpływu szkoleń na wyniki przedsiębiorstwa | 155 |
Zakończenie | 160 |
Studia przypadków | 163 |
Literatura | 174 |
Spis rysunków | 188 |
Spis tabel | 189 |
Summary | 190 |