POLECAMY
-17%
Wydawca:
Format:
Książka stanowi kompendium wiedzy dotyczącej procesów rozwojowych w organizacji szkolnej oraz wyjaśnia pojęcia z zakresu zarządzania organizacją szkolną. Autorzy omawiają w niej podstawowe umiejętności praktyczne i kompetencje społeczne, które ułatwiają wstępną interpretację i zrozumienie powszechnie występujących problemów w oświacie.
Opracowanie zostało napisane w formie otwartych komentarzy do typowych, powszechnie występujących problemów, jakie należy rozwiązywać w procesie zarządzania na wszystkich szczeblach systemu oświaty i dotyczących m.in.:
prowadzenia placówki oświatowej,
jakości i efektywności pracy,
nadzoru i kontroli,
rozwoju osobistego,
nauczania oraz komunikacji z uczniami.
Zwrócono także uwagę na potrzebę i zasadność stosowania prawa jako narzędzia zarządzania.
Adresaci:Publikacja przeznaczona jest dla kadry kierowniczej szkół i placówek oświatowych, ośrodków doskonalenia nauczycieli oraz ośrodków kursów i szkoleń zawodowych, jak również menedżerów we wszystkich instytucjach systemu oświaty. Powinna też zainteresować nauczycieli oraz studentów kierunków pedagogicznych.
Obejrzyj wideorecenzję:
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 280 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-8160-219-8 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp, czyli jak zrodził się pomysł? | str. 11 | |
1. Według oczekiwań tych, którym oświata ma służyć | str. 17 | |
2. Wartość dodana | str. 23 | |
3. Nauczyciel – zawód czy powołanie? | str. 29 | |
4. Nabywanie szkół. W końcu publiczne czy niepubliczne? | str. 33 | |
5. Korporacja – „siłą napędową” oświaty | str. 39 | |
6. Zarządzanie szkołami w sieci | str. 43 | |
7. Rozrost a rozwój szkoły | str. 47 | |
8. Wartość „spółki” podmiotów szkoły (kontrartykuł) | str. 51 | |
9. Zasoby ludzkie jako strategiczny kapitał w szkole | str. 55 | |
10. Wyniki kształcenia i wychowania a planowanie i wydatkowanie środków budżetowych | str. 59 | |
11. Planowanie – inaczej | str. 65 | |
12. TQM a „szkoła jakości” | str. 69 | |
13. Jakość warunków pracy i nauki | str. 75 | |
14. Odrodzenie czy sanacja wychowania? | str. 79 | |
15. Dzielenie się władzą | str. 83 | |
16. Korupcja niematerialna w oświacie | str. 85 | |
17. Ujarzmienie stresu w szkole | str. 89 | |
18. Zbyt rozbudowana łączność... | str. 93 | |
19. Porozumiewanie się z przełożonymi – czyli ciągłe negocjacje | str. 95 | |
20. Język uczniowski a język nauczycielski | str. 99 | |
21. Komputer w pracy dyrektora – menedżera szkoły | str. 103 | |
22. Dezinformacja w edukacji | str. 107 | |
23. Zarządzanie za pomocą modeli matematycznych | str. 111 | |
24. Doradcy kadr kierowniczych | str. 115 | |
25. Zarządzanie a przywództwo | str. 119 | |
26. Bodźce motywacyjne w oświacie | str. 125 | |
27. Różnorodność problemów szkolnych | str. 131 | |
28. Prawo jako narzędzie zarządzania | str. 135 | |
29. Zmienność prawa oświatowego | str. 143 | |
30. Sposoby podchodzenia do problemów | str. 147 | |
31. Panowanie zadań i podejmowanie decyzji | str. 151 | |
32. Wychodzenie poza ramy | str. 157 | |
33. Obrona przed nowymi pomysłami | str. 161 | |
34. Rzecz oczywista | str. 165 | |
35. Obiektywność – cel czy mechanizm działania? | str. 167 | |
36. Nieomylność: wartość czy strategia? | str. 171 | |
37. Kompromis czy konsensus? | str. 175 | |
38. Kto jest irracjonalny? | str. 179 | |
39. Czy szkole potrzebna jest reklama? | str. 183 | |
40. Zarządzanie integracyjne czy integrujące? | str. 187 | |
41. Estetyka pracy w szkole | str. 191 | |
42. Przyjaźń w pracy menedżera | str. 197 | |
43. Szacunek | str. 203 | |
44. Refleksyjność i krytyczne myślenie | str. 207 | |
45. Rozumienie, czyli co, jak i dlaczego? | str. 213 | |
46. Edukacja kadr kierowniczych | str. 217 | |
47. Rola biznesu w edukacji | str. 223 | |
48. Prognozowanie i planowanie przyszłości edukacyjnej | str. 229 | |
49. Bariery postępu pedagogicznego | str. 233 | |
50. „Planowanie wstecz” ponownie... | str. 237 | |
51. Teamwork w szkole | str. 241 | |
52. Partnerstwo joint venture w oświacie | str. 245 | |
53. Zdolność reagowania | str. 249 | |
54. Partycypacja pracownicza i „łańcuch przywództwa” | str. 251 | |
55. Planowanie ciągłe... | str. 257 | |
56. Obszary kontroli w oświacie | str. 261 | |
57. Rola ewaluacji w rozwoju szkoły | str. 265 | |
Literatura | str. 269 | |