57 problemów zarządzania oświatą

-17%

57 problemów zarządzania oświatą

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

34,86  42,00

Format: pdf

Cena początkowa: 42,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 34,86 zł  


34,86

w tym VAT

Książka stanowi kompendium wiedzy dotyczącej procesów rozwojowych w organizacji szkolnej oraz wyjaśnia pojęcia z zakresu zarządzania organizacją szkolną. Autorzy omawiają w niej podstawowe umiejętności praktyczne i kompetencje społeczne, które ułatwiają wstępną interpretację i zrozumienie powszechnie występujących problemów w oświacie.
Opracowanie zostało napisane w formie otwartych komentarzy do typowych, powszechnie występujących problemów, jakie należy rozwiązywać w procesie zarządzania na wszystkich szczeblach systemu oświaty i dotyczących m.in.:


prowadzenia placówki oświatowej,
jakości i efektywności pracy,
nadzoru i kontroli,
rozwoju osobistego,
nauczania oraz komunikacji z uczniami.


Zwrócono także uwagę na potrzebę i zasadność stosowania prawa jako narzędzia zarządzania.
Adresaci:Publikacja przeznaczona jest dla kadry kierowniczej szkół i placówek oświatowych, ośrodków doskonalenia nauczycieli oraz ośrodków kursów i szkoleń zawodowych, jak również menedżerów we wszystkich instytucjach systemu oświaty. Powinna też zainteresować nauczycieli oraz studentów kierunków pedagogicznych.
Obejrzyj wideorecenzję:


Rok wydania2018
Liczba stron280
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8160-219-8
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp, czyli jak zrodził się pomysł?  | str. 11
  1. Według oczekiwań tych, którym oświata ma służyć  | str. 17
  2. Wartość dodana  | str. 23
  3. Nauczyciel – zawód czy powołanie?  | str. 29
  4. Nabywanie szkół. W końcu publiczne czy niepubliczne?  | str. 33
  5. Korporacja – „siłą napędową” oświaty  | str. 39
  6. Zarządzanie szkołami w sieci  | str. 43
  7. Rozrost a rozwój szkoły  | str. 47
  8. Wartość „spółki” podmiotów szkoły (kontrartykuł)  | str. 51
  9. Zasoby ludzkie jako strategiczny kapitał w szkole  | str. 55
  10. Wyniki kształcenia i wychowania a planowanie i wydatkowanie środków budżetowych  | str. 59
  11. Planowanie – inaczej  | str. 65
  12. TQM a „szkoła jakości”  | str. 69
  13. Jakość warunków pracy i nauki  | str. 75
  14. Odrodzenie czy sanacja wychowania?  | str. 79
  15. Dzielenie się władzą  | str. 83
  16. Korupcja niematerialna w oświacie  | str. 85
  17. Ujarzmienie stresu w szkole | str. 89
  18. Zbyt rozbudowana łączność...  | str. 93
  19. Porozumiewanie się z przełożonymi – czyli ciągłe negocjacje  | str. 95
  20. Język uczniowski a język nauczycielski  | str. 99
  21. Komputer w pracy dyrektora – menedżera szkoły  | str. 103
  22. Dezinformacja w edukacji  | str. 107
  23. Zarządzanie za pomocą modeli matematycznych  | str. 111
  24. Doradcy kadr kierowniczych  | str. 115
  25. Zarządzanie a przywództwo  | str. 119
  26. Bodźce motywacyjne w oświacie  | str. 125
  27. Różnorodność problemów szkolnych  | str. 131
  28. Prawo jako narzędzie zarządzania  | str. 135
  29. Zmienność prawa oświatowego  | str. 143
  30. Sposoby podchodzenia do problemów  | str. 147
  31. Panowanie zadań i podejmowanie decyzji  | str. 151
  32. Wychodzenie poza ramy  | str. 157
  33. Obrona przed nowymi pomysłami  | str. 161
  34. Rzecz oczywista  | str. 165
  35. Obiektywność – cel czy mechanizm działania?  | str. 167
  36. Nieomylność: wartość czy strategia?  | str. 171
  37. Kompromis czy konsensus?  | str. 175
  38. Kto jest irracjonalny?  | str. 179
  39. Czy szkole potrzebna jest reklama?  | str. 183
  40. Zarządzanie integracyjne czy integrujące?  | str. 187
  41. Estetyka pracy w szkole  | str. 191
  42. Przyjaźń w pracy menedżera  | str. 197
  43. Szacunek  | str. 203
  44. Refleksyjność i krytyczne myślenie  | str. 207
  45. Rozumienie, czyli co, jak i dlaczego?  | str. 213
  46. Edukacja kadr kierowniczych  | str. 217
  47. Rola biznesu w edukacji  | str. 223
  48. Prognozowanie i planowanie przyszłości edukacyjnej  | str. 229
  49. Bariery postępu pedagogicznego  | str.  233
  50. „Planowanie wstecz” ponownie...  | str. 237
  51. Teamwork w szkole  | str. 241
  52. Partnerstwo joint venture w oświacie  | str. 245
  53. Zdolność reagowania  | str. 249
  54. Partycypacja pracownicza i „łańcuch przywództwa”  | str. 251
  55. Planowanie ciągłe...  | str. 257
  56. Obszary kontroli w oświacie  | str. 261
  57. Rola ewaluacji w rozwoju szkoły  | str. 265
  Literatura | str. 269
RozwińZwiń