Prawda - Dobro - Piękno

Prawda - Dobro - Piękno

Pamięci Profesora Janusza Gniteckiego

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Tom poświęcony triadzie klasycznych wartości składa się z dwóch części. W pierwszej przybliżono biogram Profesora Janusza Gniteckiego, zarówno ścieżkę życiową i naukową. Jego współpracownicy oraz osoby z Nim związane wspominają zdarzenia ilustrujące wzajemne kontakty, pracę i inspiracje do podjęcia rozmaitych czynów sprzyjających nie tylko edukacji, lecz także rozwojowi własnego potencjału. W drugiej części zamieszczono naukowe tematyczne teksty, przez które przebija klasyczna triada wartości, niezbędna w naukowej wiedzy i mądrości myślenia. Myślenie wsparte dobrem tak potrzebnym w świecie, w którym może zaistnieć piękno wzajemnego współdziałania z innymi – aby móc realizować się w różnych obszarach szkolnej i pozaszkolnej działalności. Każdy z obszarów był ważny dla Profesora Gniteckiego i Jego uczniów, którzy dalej kontynuują we współczesnych czasach rozpoczęte dzieło.


Rok wydania2020
Liczba stron278
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-3600-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  Część pierwsza 11
  Małgorzata Kabat Sylwetka i działalność Profesora Janusza Gniteckiego     13
  Teresa Hejnicka-Bezwińska Wspomnienia – Profesor Janusz Gnitecki     25
  Ewa Pasterniak-Kobyłecka Wspomnienie o Mistrzu     31
  Barbara Nowak Wspomnienie    35
  Małgorzata Swędrowska Wspomnienie studentki i magistrantki w latach 1997-1998     39
  Jerzy Kujawiński Dedykacja     43
  Małgorzata Kabat Wydarzenia z życia i dokonań Profesora Janusza Gniteckiego     45
  Część druga 65
  Małgorzata Kabat Prawda – dobro – piękno w nauce i człowieku     67
  Teresa Hejnicka-Bezwińska Udział Profesora Janusza Gniteckiego w realizacji pokoleniowego zadania przechodzenia od ortodoksji do heterogeniczności     85
  Sławomir Sztobryn Filozofia edukacji Janusza Gniteckiego     105
  Teresa Giza Prawda – dobro – piękno w badaniach naukowych     113
  Eugeniusz Piotrowski Problem wyjaśniania w badaniach pedagogicznych     127
  Klaudyna Bociek Autorytet nauczycielski w czasach trudnych. O wierności w triadzie     139
  Agnieszka Nowak-Łojewska Jakość w edukacji: reżim dyskursywny i szkolna rzeczywistość     149
  Ewa Pasterniak-Kobyłecka O wielopoziomowości indywidualizacji kształcenia. Zarys problemu     165
  Małgorzata Swędrowska Fenomen zintegrowanych zadań szkolnych wobec aspektów czytania wrażeniowego     179
  Lucja Reczek-Zymróz Współczesne role i kompetencje nauczyciela szkoły podstawowej na podstawie badań porównawczych przeprowadzonych na terenie Polski oraz północnych i południowych Węgier     197
  Tymoteusz Ławecki Rola nauczyciela w aktywizowaniu dzieci na zajęciach plastyczno-technicznych w przedszkolu     215
  Elżbieta Frołowicz Kontekst aksjologiczny twórczej aktywności muzycznej dziecka (w edukacji wczesnoszkolnej)    225
  Karina Marszałek Inspiracje dla nauczycieli muzyki szkół podstawowych i średnich w zakresie edukacji wokalnej na podstawie wybranego repertuaru ogólnopolskich festiwali i konkursów polskiej piosenki     239
  Elżbieta Turska Wolontariat jako przejaw dobra we współczesnym świecie     251
  Tymoteusz Ławecki Jorge Mario Bergoglio jako żywy pomost dobra dla innych ludzi     263
  Streszczenie    277
  Summary     278
RozwińZwiń