POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Tom poświęcony triadzie klasycznych wartości składa się z dwóch części. W pierwszej przybliżono biogram Profesora Janusza Gniteckiego, zarówno ścieżkę życiową i naukową. Jego współpracownicy oraz osoby z Nim związane wspominają zdarzenia ilustrujące wzajemne kontakty, pracę i inspiracje do podjęcia rozmaitych czynów sprzyjających nie tylko edukacji, lecz także rozwojowi własnego potencjału. W drugiej części zamieszczono naukowe tematyczne teksty, przez które przebija klasyczna triada wartości, niezbędna w naukowej wiedzy i mądrości myślenia. Myślenie wsparte dobrem tak potrzebnym w świecie, w którym może zaistnieć piękno wzajemnego współdziałania z innymi – aby móc realizować się w różnych obszarach szkolnej i pozaszkolnej działalności. Każdy z obszarów był ważny dla Profesora Gniteckiego i Jego uczniów, którzy dalej kontynuują we współczesnych czasach rozpoczęte dzieło.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 278 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-3600-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Część pierwsza 11 | |
Małgorzata Kabat Sylwetka i działalność Profesora Janusza Gniteckiego | 13 |
Teresa Hejnicka-Bezwińska Wspomnienia – Profesor Janusz Gnitecki | 25 |
Ewa Pasterniak-Kobyłecka Wspomnienie o Mistrzu | 31 |
Barbara Nowak Wspomnienie | 35 |
Małgorzata Swędrowska Wspomnienie studentki i magistrantki w latach 1997-1998 | 39 |
Jerzy Kujawiński Dedykacja | 43 |
Małgorzata Kabat Wydarzenia z życia i dokonań Profesora Janusza Gniteckiego | 45 |
Część druga 65 | |
Małgorzata Kabat Prawda – dobro – piękno w nauce i człowieku | 67 |
Teresa Hejnicka-Bezwińska Udział Profesora Janusza Gniteckiego w realizacji pokoleniowego zadania przechodzenia od ortodoksji do heterogeniczności | 85 |
Sławomir Sztobryn Filozofia edukacji Janusza Gniteckiego | 105 |
Teresa Giza Prawda – dobro – piękno w badaniach naukowych | 113 |
Eugeniusz Piotrowski Problem wyjaśniania w badaniach pedagogicznych | 127 |
Klaudyna Bociek Autorytet nauczycielski w czasach trudnych. O wierności w triadzie | 139 |
Agnieszka Nowak-Łojewska Jakość w edukacji: reżim dyskursywny i szkolna rzeczywistość | 149 |
Ewa Pasterniak-Kobyłecka O wielopoziomowości indywidualizacji kształcenia. Zarys problemu | 165 |
Małgorzata Swędrowska Fenomen zintegrowanych zadań szkolnych wobec aspektów czytania wrażeniowego | 179 |
Lucja Reczek-Zymróz Współczesne role i kompetencje nauczyciela szkoły podstawowej na podstawie badań porównawczych przeprowadzonych na terenie Polski oraz północnych i południowych Węgier | 197 |
Tymoteusz Ławecki Rola nauczyciela w aktywizowaniu dzieci na zajęciach plastyczno-technicznych w przedszkolu | 215 |
Elżbieta Frołowicz Kontekst aksjologiczny twórczej aktywności muzycznej dziecka (w edukacji wczesnoszkolnej) | 225 |
Karina Marszałek Inspiracje dla nauczycieli muzyki szkół podstawowych i średnich w zakresie edukacji wokalnej na podstawie wybranego repertuaru ogólnopolskich festiwali i konkursów polskiej piosenki | 239 |
Elżbieta Turska Wolontariat jako przejaw dobra we współczesnym świecie | 251 |
Tymoteusz Ławecki Jorge Mario Bergoglio jako żywy pomost dobra dla innych ludzi | 263 |
Streszczenie | 277 |
Summary | 278 |