Komunikowanie lokalno-regionalne w dobie społeczeństwa medialnego. T. 2: Aspekty polityczne, społeczne i technologiczne

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,96  21,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 21,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 15,96 zł  


15,96

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Przedmiotem studiów zaprezentowanych w publikacji są teoretyczne oraz praktyczne aspekty komunikowania lokalno-regionalnego. Szkice oraz opracowania prezentujące wyniki badań empirycznych dotyczą głównie problematyki komunikowania wyborczego w warunkach rywalizacji samorządowej, polityki informacyjnej samorządów oraz aktywności mediów lokalno-regionalnych. Autorzy kładą nacisk na empirię, ilustrując w wielowymiarowej analizie złożoność i wielość funkcji komunikowania, które w najwyższym stopniu wpływa na proces kształtowania się lokalnej i regionalnej wspólnoty. Książka łączy naukowe perspektywy badawcze medioznastwa i politologii, adresowana jest zwłaszcza do osób zainteresowanych lokalnymi i regionalnymi relacjami mediów i polityki.


Monika Kornacka-Grzonka, doktor, adiunkt w Instytucie Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UŚ. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół komunikowania lokalnego i mediów lokalnych (ze szczególnym uwzględnieniem lokalnych mediów internetowych), tożsamości i podmiotowości społeczności lokalnych oraz nowych mediów. W 2014 wyróżniona przez JM Rektora UŚ za osiągnięcia naukowe i działalność popularnonaukową. Zwyciężczyni dziewiątej edycji konkursu Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej na Najlepszą Pracę Doktorską z zakresu Nauk o Mediach i Komunikacji Społecznej DOKTORAT ’16.


Marek Mazur, doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce, dr hab., adiunkt w Instytucie Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu Śląskiego.


Zainteresowania badawcze: problematyka komunikowania politycznego, zwłaszcza profesjonalizacja i mediatyzacja kampanii wyborczych.


Rok wydania2018
Liczba stron220
KategoriaMedioznawstwo
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-226-3367-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  
  Wstęp (Marek Mazur, Monika Kornacka-Grzonka) /    7
  
  
  Agnieszka Walecka-Rynduch
  MediaEgo w MediaPolis. Lokalizm i regionalizm w pierwszym jasnogórskim przemówieniu
  Andrzeja Dudy jako przykład strategii wizerunkowej /    11
  
  Wojciech Adamczyk
  Patologie instytucji samorządowych jako przedmiot publikacji śledczych i interwencyjnych
  w niezależnych mediach lokalnych /    30
  
  Patrycja Szostok
  Co samorząd musi w komunikacji? O komunikacyjnych aspektach realizacji postulatu
  upodmiotowienia społeczności lokalnych /    47
  
  Jarosław Flis, Mateusz Wanatowicz
  Poetyka polityka – komitet jako komunikat w wyborach lokalnych /    64
  
  Agnieszka Szymańska
  Wybory samorządowe 2014 w Małopolsce – stanowisko kandydatów na urząd prezydenta
  Krakowa oraz komitetów wyborczych w wybranych kwestiach politycznych i kanały
  dystrybucji informacji wyborczej /    81
  
  Rafał Leśniczak
  Reklama wyborcza w regionalnej prasie łódzkiej w perspektywie kampanii parlamentarnej
  2015 r. /    95
  
  Marian Mitręga
  Reklama społeczna a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw /    110
  
  Paweł Grzywna
  Komunikowanie w promocji zdrowia. Przykład wybranych miast województwa śląskiego /    122
  
  Natalia Stępień-Lampa
  Samorząd gminny wobec podwyższenia wieku obowiązku szkolnego. Działania gmin
  zachęcające do wcześniejszego rozpoczęcia nauki w szkole /    138
  
  Aлександр П. Короченский
  Гибридизация медиатекстов в контексте „пост-журналистики” /    151
  
  Zbigniew Kantyka
  Media hiperlokalne – nowy element systemu społecznego komunikowania /    159
  
  Henryk Grzonka
  Rozwój radiofonii a zmiany technologiczne /    174
  
  Dariusz Krawczyk
  Wpływ konwergencji w mediach na sytuację zawodową pracowników środków masowego
  przekazu w odbiorze studentów dziennikarstwa /    185
  
  Kinga Jarmołowicz
  Rola nowych technologii w komunikowaniu lokalnym na przykładzie e-partycypacji
  Lublina /    197
  
  Klaudia Mularczyk
  E-tablica ogłoszeń jako nowy sposób komunikacji sołectw z mieszkańcami /    210
RozwińZwiń