Infografika w prasie i Internecie

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,16  19,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 19,95 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 11,97 zł  


15,16

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja dotyczy komunikacji wizualnej w mediach na przykładzie infografiki w prasie i Internecie. Na podstawie przykładów zaczerpniętych z miesięcznika „PRESS”, dwóch gazet codziennych – „Faktu” i „Gazety Wyborczej” – oraz z wybranych realizacji internetowych (dwóch czołowych portali internetowych i serwisu specjalizującego się w dziennikarstwie danych) autor zwraca uwagę m.in. na: ruchomość infografik, ewentualne przejawy manipulacji, błędy i odchylenia konstrukcyjne, efektywność przekazu, rodzaj grafiki, użyte środki wyrazu, wiarygodność, elementy budowy, a także powiązania między blokami i informacjami. Ocenia również spójność, wypełnianie podstawowych celów infografiki oraz zaspokajanie potrzeb informacyjnych odbiorcy z uwzględnieniem jego kompetencji wizualnych.
*
Książka może służyć jako podręcznik dla studentów dziennikarstwa i samych dziennikarzy zajmujących się przekazem wizualnym i tworzeniem infografik. [...] Analizy przykładów dobrych i nietrafionych infografik są jednym z bardziej znaczących atutów publikacji. [...] Monografia jest bogato ilustrowana przykładami infografik, przez co stanowi bardzo dobry materiał poglądowy, m.in. dla studentów i wykładowców dziennikarstwa oraz dziennikarzy chcących wzbogacić swój warsztat.
Z recenzji prof. dr. hab. Andrzeja Adamskiego


Rok wydania2020
Liczba stron198
KategoriaMedioznawstwo
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8142-738-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  ROZDZIAŁ 1. Komunikacja wizualna w mediach. Role obrazu i tekstu w komunikatach i informacji    13
  1.1. Pojęcie komunikacji wizualnej    13
  1.2. Komunikacja wizualna jako część kultury wizualnej    18
  1.3. Rola i funkcje obrazu w komunikacji wizualnej    20
  1.4. Interaktywność jako kolejny etap projektowania mediów    25
  1.5. Tekst i obraz w mediach    28
  1.6. Tekst jako obraz – funkcja wizualna tekstu    30
  
  ROZDZIAŁ 2. Infografika jako sposób wizualizowania informacji i danych w prasie oraz w Internecie    33
  2.1. Pojęcie infografii    34
  2.2. Geneza infografiki    35
  2.3. Wizualizowanie informacji w dziennikarstwie    40
  2.4. Infografika jako forma wizualizacji przekazu – historia    41
  2.5. Infografika współcześnie    46
  2.6. Infografika jako gatunek angażujący    49
  2.7. Rodzaje i odmiany infografiki    57
  2.8. Infografika internetowa i gatunki interaktywne    63
  2.9. Infografika dynamiczna    65
  2.10. Infografika dynamiczna a hipertekst    68
  2.11. Infografika dynamiczna jako gatunek angażujący    71
  2.12. Infografika jako informacyjny gatunek dziennikarski     72
  2.13. Infografika a kompetencje odbiorcy    77
  2.14. Budowa infografiki    78
  2.15. Podstawowe elementy udanej infografiki    82
  
  ROZDZIAŁ 3. Wizualizacja informacji w prasie i Internecie     87
  3.1. Wykresy w prasie    90
  3.1.1. Wykresy kolumnowe i słupkowe    90
  3.1.2. Wykresy kołowe    95
  3.1.3. Wykresy liniowe    100
  3.2. Infografiki w prasie    106
  3.2.1. Infografiki oparte na mapach    106
  3.2.2. Infografiki wieloelementowe    115
  3.2.3. Infografiki o charakterze poradnikowym    120
  3.3. Infografiki w Internecie    124
  3.3.1. BIQdata.pl     124
  3.3.1.1. O serwisie BIQdata.pl    124
  3.3.1.2. BIQdata.pl – analiza wybranych materiałów    128
  3.3.2. Onet.pl – Analiza    148
  3.3.2.1. O portalu Onet.pl     148
  3.3.2.2. Onet.pl – analiza wybranych materiałów    149
  3.3.3. Wirtualna Polska    162
  3.3.3.1. O portalu Wirtualna Polska    162
  3.3.3.2. Wirtualna Polska – analiza wybranych materiałów     164
  
  Zakończenie    175
  Bibliografia    181
  Spis rysunków i tabel    195
RozwińZwiń