Non-natives writing for Anglo-American journals: Challenges and urgent needs

1 opinia

Format:

epub, mobi, pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

13,86  16,70

Format: epub, mobi, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 16,70 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 10,02 zł  


13,86

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

The author presents the problem of writing research articles in English as a foreign language by Polish scholars – specialists in linguistics and applied linguistics – for publication in Anglo-American journals.


In her book she explores which aspects of the process are the most challenging for the authors and what needs they have in this area. In the light of the current higher education reform and the new requirement of publishing in international journals, this issue is particularly important.


She presents the complex problem of the role of English as a global language in academic communication and the situation of scholars from Poland, a semiperiphery country, who by submitting papers to highly-ranked journals compete with the researchers from the world’s leading countries in this area. When faced with the new challenges, they need to have a highly developed competence of writing in line with the dominant Anglo-American conventions.


The author describes the problem presented in the book from a geopolitical point of view and considers the process of writing in English form a social, cognitive and rhetorical perspective. She also explores in detail the core of the issue in an empirical study and tries to diagnose what steps should be undertaken in order to facilitate the publication activities of Polish scholars at the highest international level.


*********


Autorka przedstawia zagadnienie pisania artykułów naukowych w języku angielskim jako obcym przez polskich naukowców – specjalistów w dziedzinie językoznawstwa i językoznawstwa stosowanego – w celu publikowania w anglo-amerykańskich czasopismach naukowych.


W swojej książce bada, jakie aspekty tego procesu stanowią dla autorów największe wyzwanie i jakie mają oni potrzeby w tym zakresie, zwłaszcza w świetle reformy szkolnictwa wyższego i stawianych przed pracownikami naukowymi nowych wymagań publikowania w czasopismach o zasięgu międzynarodowym.


Prezentuje złożoną problematykę roli języka angielskiego jako globalnego w komunikacji akademickiej i sytuację naukowców polskich pochodzących z kraju półperyferyjnego, którzy, chcąc publikować w prestiżowych czasopismach, współzawodniczą z badaczami z krajów znajdujących się w światowej czołówce. W obliczu nowych wyzwań, które stoją przed nimi, dysponowanie wysoko rozwiniętą kompetencją pisania zgodnie z dominującymi w tych periodykach konwencjami anglo-amerykańskimi jest koniecznością.


Autorka przedstawia poruszony w książce problem z geopolitycznego punktu widzenia oraz rozważa proces pisania w języku angielskim na płaszczyźnie społecznej, kognitywnej i retorycznej, aby następnie szczegółowo zgłębić istotę tego zagadnienia w badaniu empirycznym i zdiagnozować, jakie kroki powinny zostać podjęte, aby usprawnić działalność publikacyjną polskich badaczy na najwyższym światowym poziomie.


*********


Katarzyna Hryniuk – is Assistant Professor in the Institute of English Studies at the University of Warsaw where she teaches undergraduate and graduate courses and seminars. She specializes in applied linguistics, foreign language learning and teaching in particular. Her main research interests are: the development of writing in English as a foreign language, teacher training, and comparing Polish and Anglo-American conventions of academic writing. In the academic year 2012/2013 she was awarded a grant by the Polish-U.S. Fulbright Commission and stayed at Indiana University-Purdue University Indianapolis. She has published articles in book volumes with publishers such as Peter Lang, Springer, Routledge, and in local and international journals (e.g., International Journal of Applied Linguistics, Studies in Second Language Learning and Teaching, Research in Language).


Katarzyna Hryniuk – adiunkt w Instytucie Anglistyki Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie prowadzi kursy oraz seminaria licencjackie i magisterskie. Specjalizuje się w językoznawstwie stosowanym, w szczególności w dydaktyce języków obcych. Jej główne zainteresowania badawcze to rozwijanie sprawności pisania w języku angielskim jako obcym i szkolenie nauczycieli w tym zakresie oraz polskie i anglo-amerykańskie konwencje pisarstwa akademickiego. W roku akademickim 2012/2013 przebywała na stypendium Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta na Indiana University-Purdue University Indianapolis. Publikowała m.in. w takich wydawnictwach jak Peter Lang, Springer, Routledge oraz w lokalnych i międzynarodowych czasopismach naukowych (np. International Journal of Applied Linguistics, Studies in Second Language Learning and Teaching, Research in Language).


Rok wydania2019
Liczba stron172
KategoriaJęzyk angielski
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-3685-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Introduction    7
  
  C h a p t e r 1. English as the leading language of academic communication worldwide 11
   1.1. World Englishes and the problem of standards    11
   1.2. English as a global language, linguistic
   imperialism, and World English    15
   1.3. Upsides and downsides of the dominance of
   English in scholarship    22
   1.4. Poland as a semiperiphery country and
   Anglophone-center publications    27
   1.5. Two main roles of English in academic
   publications    29
  
  C h a p t e r 2. Written academic discourse and its composition 33
   2.1. Defining academic discourse    33
   2.2. Analyzing academic discourse: The main paradigms
       38
   2.3. The genre of a research article    40
   2.4. The characteristics of a research article in
   linguistics and applied linguistics    43
   2.5. Culture-specific differences in research
   article writing    48
   2.6. Academic writing as a cognitive, sociocognitive
   and sociocultural process    52
  
  C h a p t e r 3. Writing for publishing in international and local journals 55
   3.1. The main determinant of the number of
   international publications    55
   3.2. Evaluation of academic work based on publishing
   output    57
   3.3. Gatekeeping practices and non-discoursive
   obstacles    59
   3.4. Publishing in local journals    61
  
  C h a p t e r 4. Research on English as a foreign language academic writing by Polish scholars: The main problems explored 67
   4.1. The impact of research on foreign language
   academic writing on the area of second language
   academic writing    67
   4.2. Foreign language academic writing explored by
   Polish researchers    68
   4.2.1. Comparative analyses of academic texts    69
   4.2.2. Negative attitude towards developing the
   writing skill    70
   4.2.3. Research focusing on the process of writing
       72
   4.2.4. Research on the epistemic function of
   writing    75
   4.2.5. Academic writing to learn language and
   content    77
   4.2.6. Other directions of academic writing
   research by Polish scholars    78
  
  C h a p t e r 5. The study 87
   5.1. The background of the study    87
   5.2. The aim and the research questions    89
   5.3. The method    90
   5.3.1. Description of the tool    92
   5.3.2. The characteristics of research articles    94
   5.4. The participants    95
   5.5. The procedure    96
   5.6. Results    97
   5.6.1. The system of evaluation of academic work
   based on publications in highly-rated journals    97
   5.6.2. The double-blind peer review system    101
   5.6.3. Publishing in local journals, in the
   scholars’ mother tongue in particular    104
   5.6.4. Writing for international versus local
   journals in terms of effortfulness    106
   5.6.5. Native English speakers’ privilege and non-
   native speakers’ advantages in writing for
   publishing    107
   5.6.6. Discoursive and non-discoursive obstacles
   researchers face when publishing papers and ways
   of overcoming them    110
   5.6.7. The attitude, work and comments of the
   reviewers and other publication staff    112
   5.6.8. The aspects of the text that were mostly
   focused on in the reviews    114
   5.6.9. The strongest point of the article: The
   main reason for the article being accepted    116
   5.6.10. The people who contributed to the success
   in publishing the article and the ways they helped
       117
   5.6.11. A particularly challenging section of the
   article    119
   5.6.12. The use of authorial voice    120
   5.6.13. The use of hedges    123
   5.6.14. The use of evaluative language for
   claiming centrality    125
   5.6.15. The way the researchers learnt to write
   research articles    127
   5.7. Summary of interview findings    131
  
  C h a p t e r 6. Conclusions and implications for instruction 135
  
  Acknowledgments    141
  Appendix    143
  References    145
  Index of names    159
  Subject index    163
  Streszczenie    169
RozwińZwiń