Odpowiedzialność przedsiębiorcy turystycznego za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych

Odpowiedzialność przedsiębiorcy turystycznego za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

39,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 39,90 zł  


39,90

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Przedmiotem niniejszej publikacji jest całościowa analiza zagadnień związanych z odpowiedzialnością kontraktową przedsiębiorców turystycznych względem nabywców usług turystycznych, zarówno w przypadku pojedynczych usług, jak i usług pakietowych, tj. imprez turystycznych. W publikacji omówione zostały budzące wątpliwości interpretacyjne zagadnienia teoretyczne oraz problemy praktyczne, takie jak m.in. kwestia zakresu odpowiedzialności organizatorów turystyki, konsekwencje niedokonania przez przedsiębiorcę turystycznego obowiązków rejestracyjnych czy odpowiedzialność za szkodę niemajątkową wynikającą z niewykonania lub nienależytego wykonania umowy w postaci tzw. zmarnowanego urlopu. Podstawowym założeniem niniejszej publikacji jest kompleksowość-w ramach niniejszych rozważań omówione zostały zasady odpowiedzialności różnych podmiotów działających na rynku usług turystycznych: organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, agentów turystycznych, przewodników turystycznych i pilotów wycieczek oraz hotelarzy.


Rok wydania2017
Liczba stron272
KategoriaLogistyka
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-227-9049-6
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz skrótów     9
  Uwagi wstępne     13
  Rozdział 1. Usługi turystyczne     19
  § 1. Pojęcie, zakres podmiotowy i normatywne podstawy świadczenia usług turystycznych     21
    1. Podstawowe akty prawne normujące zagadnienia związane ze świadczeniem usług turystycznych     21
    2. Zakres przedmiotowy i podmiotowy ustawy o usługach turystycznych     25
  § 2. Strony umów o świadczenie usług turystycznych     33
    1. Podmioty świadczące usług turystyczne     33
      1.1. Organizatorzy turystyki, pośrednicy turystyczni i agenci turystyczni     33
      1.2. Przewodnicy turystyczni i piloci wycieczek     48
      1.3. Podmioty świadczące usługi hotelarskie     51
    2. Nabywcy usług turystycznych     59
  § 3. Umowy o świadczenie usług turystycznych     65
    1. Pojęcie umowy o świadczenie usług turystycznych     65
    2. Umowa o imprezę turystyczną     67
      2.1. Pojęcie i charakter prawny umowy     67
      2.2. Strony umowy     72
      2.3. Przedmiot umowy     78
    3. Umowa o wycieczkę     81
      3.1. Pojęcie i charakter prawny umowy     81
      3.2. Przedmiot umowy     82
    4. Umowa o świadczenie usług przewodnickich     83
      4.1. Pojęcie i charakter prawny umowy     83
      4.2. Strony umowy     85
      4.3. Przedmiot umowy     85
    5. Umowa hotelowa     86
      5.1. Pojęcie i charakter prawny umowy     86
      5.2. Strony umowy     88
      5.3. Przedmiot umowy     91
  Rozdział 2. Odpowiedzialność kontraktowa organizatorów turystyki     95
  § 1. Odpowiedzialność organizatora turystyki za szkodę majątkową powstałą w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy o świadczenie usług turystycznych     97
    1. Odpowiedzialność organizatora turystyki z tytułu świadczenia usług turystycznych jako odpowiedzialność oparta na zasadzie ryzyka     97
      1.1. Przesłanki odpowiedzialności kontraktowej organizatora turystyki     104
    2. Przesłanki wyłączające odpowiedzialność organizatora turystyki     113
      2.1. Działanie lub zaniechanie klienta     113
      2.2. Działanie lub zaniechanie osób trzecich     119
      2.3. Siła wyższa     123
    3. Ograniczenia odpowiedzialności kontraktowej organizatora turystyki     129
      3.1. Reklamacja umowy o świadczenie usług turystycznych     131
  § 2. Odpowiedzialność organizatora turystyki za szkodę niemajątkową powstałą w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy o świadczenie usług turystycznych     141
    1. Szkoda niemajątkowa w reżimie odpowiedzialności kontraktowej     141
      1.1. Pojęcie szkody niemajątkowej     141
      1.2. Naprawienie szkody niemajątkowej     144
    2. Szkoda niemajątkowa a niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych     151
      2.1. Roszczenia wynikające z k.c.     151
      2.2. Naprawienie szkody niemajątkowej w oparciu o unormowania u.u.t.     153
      2.3. Wysokość zadośćuczynienia za szkodę niemajątkową powstałą w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umów o świadczenie usług turystycznych     156
  § 3. Obowiązki organizatora turystyki i uprawnienia klienta w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy o organizację imprezy turystycznej     165
    1. Obowiązki wynikające z niewykonania lub zmiany umowy przez organizatora przed przystąpieniem do jej realizacji     165
    2. Obowiązki organizatora turystyki w przypadku nienależytego wykonania umowy po rozpoczęciu realizacji imprezy turystycznej     173
    3. Obowiązki organizatora turystyki w przypadku odstąpienia przez klienta od umowy o świadczenie usług turystycznych z przyczyn leżących po jego stronie     176
  Rozdział 3. Odpowiedzialność kontraktowa pośredników turystycznych i agentów turystycznych     179
  § 1. Odpowiedzialność pośrednika turystycznego za szkodę majątkową powstałą w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy o świadczenie usług turystycznych     181
    1. Stosunek obligacyjny łączący pośrednika turystycznego z klientem     181
    2. Odpowiedzialność pośrednika turystycznego jako pełnomocnika klienta     187
    3. Odpowiedzialność pośrednika turystycznego niebędącego pełnomocnikiem klienta     192
    4. Zakres odpowiedzialności pośrednika turystycznego w stosunku do odpowiedzialności organizatora turystyki     195
  § 2. Odpowiedzialność agenta turystycznego za szkodę majątkową powstałą w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy o świadczenie usług turystycznych     203
    1. Ogólne zasady odpowiedzialności kontraktowej agenta turystycznego     203
    2. Odpowiedzialność agenta turystycznego na zasadach przewidzianych dla organizatora turystyki     205
  § 3. Odpowiedzialność pośrednika turystycznego i agenta turystycznego za szkodę niemajątkową powstałą w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy o świadczenie usług turystycznych     211
  Rozdział 4. Odpowiedzialność kontraktowa przewodników turystycznych i pilotów wycieczek oraz podmiotów świadczących usługi hotelarskie     213
  § 1. Odpowiedzialność przewodnika turystycznego i pilota wycieczek za szkodę majątkową powstałą w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy o świadczenie usług turystycznych     215
    1. Przesłanki odpowiedzialności kontraktowej przewodnika turystycznego i pilota wycieczek     215
    2. Roszczenia klienta z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi turystycznej świadczonej przez przewodnika turystycznego lub pilota wycieczek     221
  § 2. Odpowiedzialność podmiotów świadczących usługi hotelarskie za szkodę majątkową powstałą w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy o świadczenie usług turystycznych     225
    1. Ogólne zasady odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy hotelowej     225
    2. Odpowiedzialność z tytułu niewykonania umowy hotelowej     225
    3. Odpowiedzialność z tytułu nienależytego wykonania umowy hotelowej     232
    4. Odpowiedzialność za rzeczy wniesione przez gościa hotelowego     240
      4.1. Źródło i charakter odpowiedzialności normowanej w art. 846 k.c.     240
      4.2. Ograniczenia odpowiedzialności za rzeczy wniesione przez gościa hotelowego     252
      4.3. Wyłączenie odpowiedzialności za rzeczy wniesione przez gościa hotelowego     255
  § 3. Odpowiedzialność podmiotów świadczących usługi przewodnickie oraz hotelarskie za szkodę niemajątkową powstałą w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy o świadczenie usług turystycznych     259
  Literatura     263
RozwińZwiń