POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
Czy ludzie potrafią prawidłowo ocenić, ile umieją?
Czy istnieje wiele różnych inteligencji?
Czy prezentacje multimedialne ułatwiają zdobywanie wiedzy?
Czy powtarzanie to skuteczna metoda uczenia się?
Czy stosowanie nagród sprzyja, czy przeszkadza w zdobywaniu wiedzy?
Czy osoby mające wysoką samoocenę uczą się lepiej?
Jeffrey D. Holmes przyjrzał się szesnastu powszechnie podzielanym przekonaniom na temat nabywania wiedzy. By jednoznacznie rozstrzygnąć o ich naukowej wartości, zebrał imponującą liczbę danych z literatury naukowej i dokonał ich wnikliwej oraz krytycznej analizy. Rozprawiając się z silnie ugruntowaną wiedzą potoczną, autor pokazuje jednocześnie, jak zachować krytycyzm wobec naukowych i pseudonaukowych doniesień.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 232 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-20419-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Słowo wstępne do wydania polskiego | 7 |
Wprowadzenie | 9 |
Podziękowania | 11 |
Mit #1. Uczący się potrafią dokładnie ocenić, ile wiedzą | 13 |
Mit #2. Ludzie uczą się lepiej, gdy metody nauczania są dopasowane do ich stylów przyswajania wiedzy | 23 |
Mit #3. Wykład jest mniej skuteczny od innych metod nauczania | 37 |
Mit #4. Korzystanie z PowerPointa w trakcie zajęć wspomaga uczenie się | 51 |
Mit #5. Nauczanie z minimalnym kierowaniem przez nauczyciela daje lepsze efekty niż tradycyjne bezpośrednie nauczanie | 63 |
Mit #6. Nagrody zawsze osłabiają motywację wewnętrzną uczących się | 77 |
Mit #7. Wielozadaniowość nie pogarsza osiągnięć szkolnych | 91 |
Mit #8. U poszczególnych osób dominuje lewa lub prawa półkula mózgowa | 105 |
Mit #9. Istnieje wiele niezależnych rodzajów inteligencji | 121 |
Mit #10. Poczucie własnej wartości podwyższa osiągnięcia szkolne | 135 |
Mit #11. Powtarzanie jest bardzo skuteczną strategią uczenia się | 149 |
Mit #12. Testy wielokrotnego wyboru są mniej wartościowe niż inne sposoby egzaminowania | 159 |
Mit #13. Zdający nie powinni zmieniać swoich odpowiedzi w testach wielokrotnego wyboru | 169 |
Mit #14. Kursy przygotowawcze przynoszą dobre efekty w wynikach testów wstępnych na uczelnie | 179 |
Mit #15. Standardowe testy nie pozwalają na przewidywanie osiągnięć w uczeniu się | 189 |
Mit #16. Standardowe testy zdolności wykazują skrzywienie wobec niektórych grup mniejszościowych | 199 |
Bibliografia | 209 |
O Autorze | 235 |