Managament Enterprises. Social aspects

-33%

Managament Enterprises. Social aspects

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

3,35  5,00

Format: pdf

Cena początkowa: 5,00 zł (-33%)

Najniższa cena z 30 dni: 3,35 zł  


3,35

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka prezentuje zagadnienia związane z szeroko rozumianym zarządzaniem przedsiębiorstwem szczególnie akcentując aspekty społeczne. Zagadnienia te dotyczą między innymi koncepcji przedsiębiorstwa zwinnego w ujęciu klasycznym a także społecznej odpowiedzialności biznesu wobec pracowników przedsiębiorstwa zwinnego, kształtowania funkcji personalnej przedsiębiorstw w warunkach gospodarki wiedzy, wewnętrznej tożsamości organizacyjnej przedsiębiorstwa oraz doskonalenia modelu współpracy przedsiębiorstw. Poruszana w książce problematyka cechuje się oryginalnością w podejściu do rozwiązywanych problemów a zaprezentowana wiedza będąca efektem prac naukowo-badawczych poszczególnych autorów może być użyteczna dla wszystkich osób zainteresowanych omawianą w książce problematyką.


Rok wydania2009
Liczba stron86
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Politechniki Poznańskiej
ISBN-13978-83-7143-869-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  PREFACE    5
  Agata BRANOWSKA    7
  1. Corporate social responsibility towards employees of agile enterprises    7
    1.1. Introduction    7
    1.2. Human resource management in agile enterprises    8
    1.3. Human resource management in agile enterprises towards CSR requirements    10
    1.4. Conclusions13
    References    14
  Juha HUUMONEN    17
  2. Managing agility of enterprise    17
    2.1. Introduction    17
    2.2. Agility components – general aspects    18
    2.3. Agility components towards opportunities and knowledge management    22
      2.3.1. Intelligence of Enterprise    22
      2.3.2. Brightness of Enterprise    23
      2.3.3. Opportunities and knowledge management    25
      2.3.4. Flexibility and Shrewdness of Enterprise    27
    2.4. The measurement conception of enterprise agility components    28
    2.5. Conclusions    33
    References    34
  Katarzyna RAGIN-SKORECKA    37
  3. Research on the internal organizational identity structure    37
    3.1. Introduction    37
    3.2. The identity structure and its shaping for management in the organization    40
    3.3. The internal corporate identity structure – research results    47
    3.4. Conclusions    55
    References    57
  Hanna WŁODARKIEWICZ-KLIMEK    59
  4. Shaping the personal function of contemporary enterprieses in the knowledgebased economy conditions    59
    4.1. The features of knowledge-based economy    59
    4.2. Functioning of the enterprise in a knowledge-based economy    60
    4.3. Human capital as the factor of changes and progress    61
    4.4. Specificity of knowledge management in the context of realization the personal function in the organization    62
    4.5. Shaping the personal function in knowledge-based organizations    66
    4.6. Conclusions    67
    References    68
  Małgorzata WIŚNIEWSKA    71
  5. Improving the business enterprises’ cooperation model    71
    5.1. The principles of cooperation organizing    71
      5.1.1. The principles of goal formulation    73
      5.1.2. The principles of planning the course of action    74
      5.1.3. The principles of obtaining people and means to achieve goals and organizing the structure of action    75
      5.1.4. The principle of goal realization – implementation    75
      5.1.5. The principles of action control and the result reached in it    76
    5.2. Improving the model of business cooperation    78
    5.3. Conclusions    83
    References    84
RozwińZwiń