POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
ibuk
Zaprezentowane w tomie artykuły ukazują rozważane zagadnienia zarówno z różnych perspektyw naukowo-badawczych, jak i różnych praktycznych doświadczeń, co jest dużym walorem recenzowanej publikacji. Sądzę, iż praca dostarczy różnorodnych inspiracji dla wielorakich analiz, refleksji i dyskusji nad obszarami badawczymi andragogiki, zarówno andragogom, pedagogom, jak też i innym Czytelnikom. Recenzowana praca jest potrzebna zarówno ze względów naukowo-poznawczych, jak i dydaktycznych. Ten ostatni aspekt dydaktyczny jest – moim zdaniem – niezwykle istotny, choć rzadko doceniany w pracach naukowych. Planowana do wydania publikacja znacząco poszerza i pogłębia refleksję andragogiczną zawartą w podręcznikach andragogiki i stanowi znakomitą pomoc dla studentów nauk społecznych i humanistycznych.
Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Agnieszki Stopińskiej-Pająk
Rok wydania | 2007 |
---|---|
Liczba stron | 283 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-7525-119-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp – Elżbieta Dubas | 5 |
Część I. Refleksje wokół paradygmatu uniwersalności w andragogice | 13 |
Hartmut M. Griese, Paradygmat uniwersalności (a niemiecka edukacja dorosłych) | 13 |
Horst W. F. Stukenberg, Edukacja dorosłych w świetle przemian czasowych – 25 lat edukacji dorosłych w Uniwersytecie Łódzkim | 21 |
Jerzy Semków, Andragogiczne uniwersalia – mit czy rzeczywistość? | 35 |
Elżbieta Dubas, Wokół paradygmatu uniwersalności w edukacji dorosłych | 41 |
Część II. Wokół kardynalnych problemów ludzkiego życia | 67 |
Anna Gutowska, Przyjaźń jako wartość edukacyjna | 67 |
Ewa Łatacz, Wolność i odpowiedzialność warunkiem spełniania się osoby – kilka refleksji w perspektywie poglądów Karola Wojtyły | 83 |
Magdalena Deredas, Wychowanie do miłości dojrzałej na podstawie lektury Miłość i odpowiedzialność Karola Wojtyły | 91 |
Marcin Muszyński, Śmierć jako zjawisko uniwersalne | 99 |
Część III. Wokół pracy i szkoły | 111 |
Bogusława E. Urbaniak, „Sojusz dla pracy” – program pomocy osobom po 45 roku życia w utrzymaniu się na rynku pracy | 111 |
Marek Pryt, Career Education w praktyce działalności Akademickich Biur Karier w Polsce | 133 |
Małgorzata Halicka, Jerzy Halicki, Pozytywne i negatywne aspekty życia ludzi starszych pozostających bez pracy | 137 |
Joanna Stelmaszczyk, Uniwersalia obecne w „pamięci szkoły” – analiza dwóch kategorii respondentów | 149 |
Część IV. Uniwersalne zagadnienia w refleksji nad starością | 159 |
Jerzy Halicki, Starość: między socjalizacją a samoświadomością | 159 |
Małgorzata Dzięgielewska, Doświadczanie codzienności przez seniorów | 167 |
Grażyna Orzechowska, Aktywność osób starszych jako kategoria uniwersalna | 175 |