Uniwersalne problemy andragogiki i gerontologii

Uniwersalne problemy andragogiki i gerontologii

1 ocena

Redakcja:

Elżbieta Dubas

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zaprezentowane w tomie artykuły ukazują rozważane zagadnienia zarówno z różnych perspektyw naukowo-badawczych, jak i różnych praktycznych doświadczeń, co jest dużym walorem recenzowanej publikacji. Sądzę, iż praca dostarczy różnorodnych inspiracji dla wielorakich analiz, refleksji i dyskusji nad obszarami badawczymi andragogiki, zarówno andragogom, pedagogom, jak też i innym Czytelnikom. Recenzowana praca jest potrzebna zarówno ze względów naukowo-poznawczych, jak i dydaktycznych. Ten ostatni aspekt dydaktyczny jest – moim zdaniem – niezwykle istotny, choć rzadko doceniany w pracach naukowych. Planowana do wydania publikacja znacząco poszerza i pogłębia refleksję andragogiczną zawartą w podręcznikach andragogiki i stanowi znakomitą pomoc dla studentów nauk społecznych i humanistycznych.


Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Agnieszki Stopińskiej-Pająk


Rok wydania2007
Liczba stron283
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7525-119-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp – Elżbieta Dubas    5
  Część I. Refleksje wokół paradygmatu uniwersalności w andragogice    13
    Hartmut M. Griese, Paradygmat uniwersalności (a niemiecka edukacja dorosłych)    13
    Horst W. F. Stukenberg, Edukacja dorosłych w świetle przemian czasowych – 25 lat edukacji dorosłych w Uniwersytecie Łódzkim    21
    Jerzy Semków, Andragogiczne uniwersalia – mit czy rzeczywistość?    35
    Elżbieta Dubas, Wokół paradygmatu uniwersalności w edukacji dorosłych    41
  Część II. Wokół kardynalnych problemów ludzkiego życia    67
    Anna Gutowska, Przyjaźń jako wartość edukacyjna    67
    Ewa Łatacz, Wolność i odpowiedzialność warunkiem spełniania się osoby – kilka refleksji w perspektywie poglądów Karola Wojtyły    83
    Magdalena Deredas, Wychowanie do miłości dojrzałej na podstawie lektury Miłość i odpowiedzialność Karola Wojtyły    91
    Marcin Muszyński, Śmierć jako zjawisko uniwersalne    99
  Część III. Wokół pracy i szkoły    111
    Bogusława E. Urbaniak, „Sojusz dla pracy” – program pomocy osobom po 45 roku życia w utrzymaniu się na rynku pracy    111
    Marek Pryt, Career Education w praktyce działalności Akademickich Biur Karier w Polsce    133
    Małgorzata Halicka, Jerzy Halicki, Pozytywne i negatywne aspekty życia ludzi starszych pozostających bez pracy    137
    Joanna Stelmaszczyk, Uniwersalia obecne w „pamięci szkoły” – analiza dwóch kategorii respondentów    149
  Część IV. Uniwersalne zagadnienia w refleksji nad starością    159
    Jerzy Halicki, Starość: między socjalizacją a samoświadomością    159
    Małgorzata Dzięgielewska, Doświadczanie codzienności przez seniorów    167
    Grażyna Orzechowska, Aktywność osób starszych jako kategoria uniwersalna    175
RozwińZwiń