Zarządzanie wartością relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami

Zarządzanie wartością relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Przedsiębiorstwo funkcjonuje w otoczeniu, które wpływa na jego wyniki. Ma ono charakter dynamiczny i nieciągły, ale zachodzące w nim zjawiska i procesy oraz ich rezultaty nie są zawsze przypadkowe Otoczenie organizacji nie jest bezimienne, lecz stanowią je konkretne podmioty, nie jest kompletnie niezależne, ale jest częściowo wynegocjonowane, a więc chociaż częściowo kontrolowane, nie jest zatomizowane, a pozostaje w różnych relacjach ze swoimi podmiotami. Zatem przedsiębiorstwo w swojej swobodzie działania nie jest ani kompletnie ograniczone, ani w pełni autonomiczne. Przedsiębiorstwo działa w ekosystemie, którego uczestnicy nie są jedynie skazani na adaptację do otoczenia, ale je współtworzą. Tym samym immanencją współczesnego przedsiębiorstwa są jednoczesna swoboda oraz zdeterminowanie jego wyborów i zachowań w zakresie budowania stosunków rynkowych.


Rok wydania2014
Liczba stron357
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-409-7
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    11
  
  Rozdział 1    21
  Fundamenty poznawcze zarządzania wartością relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami    21
  1.1. Obszary eksploracji relacji w zarządzaniu strategicznym    21
  1.2. Relacje w aspekcie teorii interesariuszy    31
  1.3. Relacyjne ujęcie zarządzania wartością przedsiębiorstwa    50
  1.4. Orientacja przedsiębiorstwa na wartość relacji z rynkowymi interesariuszami    72
  1.5. Model zarządzania wartością relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami    83
  
  Rozdział 2    93
  Intencjonalność postępowania podmiotów relacji    93
  2.1. Kontekst relacyjny przesłanek intencjonalności postępowania podmiotów relacji    95
  2.2. Kontekst relatywny przesłanek intencjonalności postępowania podmiotów relacji    100
  2.3. Cele przedsiębiorstwa w aspekcie kształtowania relacji z rynkowymi interesariuszami    106
  2.4. Tworzenie i przechwytywanie wartości relacji w perspektywie intencjonalności postępowania podmiotów stosunków    110
  
  Rozdział 3
  Cechy relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami    118
  3.1. Relacje przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami w perspektywie logik tworzenia wartości    120
  3.2. Relacje przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami w aspekcie postaw podmiotów stosunku    128
  3.3. Cykl życia relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami    135
  3.4. Relacje przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami w ujęciu portfelowym    145
  
  Rozdział 4
  Kształtowanie i monitorowanie wartości relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami    161
  4.1. Źródła tworzenia wartości relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami    162
  4.2. Mapa tworzenia wartości relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami    167
  4.3. Aktywacja czynników tworzących wartość relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami    172
  4.4. Pomiar wartości relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami    201
  
  Rozdział 5
  Praktyka zarządzania wartością relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami w świetle badań empirycznych w Polsce    208
  5.1. Metodyka badań empirycznych    208
  5.2. Operacjonalizacja zarządzania wartością relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami    216
  5.3. Opracowanie narzędzia badawczego    222
  5.4. Charakterystyka próby badawczej    224
  5.5. Zagadnienia pomiaru wartości relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami w świetle badań empirycznych    226
  5.6. Zakres działań podejmowanych w ramach zarządzania wartością relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami w świetle badań empirycznych    245
  5.7. Empiryczna identyfikacja głównych czynników różnicujących zakres działań podejmowanych w ramach zarządzania wartością relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami    255
  5.7.1. Analiza wyników empirycznych zależności między zarządzaniem wartością relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami a nadrzędnym celem jego funkcjonowania    255
  5.7.2. Analiza wyników empirycznych zależności między zarządzaniem wartością relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami a jego postrzeganiem istotności relacji z rynkowymi interesariuszami w budowaniu jego pozycji konkurencyjnej    260
  5.7.3. Analiza wyników empirycznych zależności między zarządzaniem wartością relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami a rodzajem jego działalności    267
  5.7.4. Analiza wyników empirycznych zależności między zarządzaniem wartością relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami a jego wielkością     271
  5.7.5. Analiza wyników empirycznych zależności między zarządzaniem wartością relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami a czasem jego funkcjonowania na rynku    277
  5.7.6. Analiza wyników empirycznych zależności między zarządzaniem wartością relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami a charakterem jego otoczenia    284
  5.8. Czynniki różnicujące zakres działań podejmowanych w ramach zarządzania wartością relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami – podsumowanie przeprowadzonych badań empirycznych    289
  
  Zakończenie    292
  Załącznik    303
  Bibliografia    312
  Spis rysunków     336
  Spis wykresów     339
  Spis tabel    342
  Summary    344
RozwińZwiń