Kreowanie jakości handlowej artykułów żywnościowych

Kreowanie jakości handlowej artykułów żywnościowych

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Wraz z rosnącym dobrobytem społecznym wzrasta rola jakościowych aspektów życia, zarówno w sferze konsumpcji, produkcji, jak i wymiany. Tendencja ta ujawnia się w zmianach zachowań zakupowych klientów, którzy w coraz większym stopniu podejmują decyzje nabywcze w oparciu o subiektywnie dokonywaną ocenę jakości towarów. Szczególnie istotnego znaczenia aspekty jakościowe nabierają w odniesieniu do artykułów żywnościowych, których walory prozdrowotne, łączone często z atrybutami ekologiczności, stają się jednym z podstawowych wyznaczników jakości. W ten obszar wpisują się przekształcenia strukturalne sfery produkcji rolnej i przetwórstwa żywnościowego oraz rozwój żywności ekologicznej. Istotną determinantą jakości towarów, w tym artykułów żywnościowych jest również sfera wymiany handlowej wszystkich szczebli obrotu. Pozwala ona na konfrontację oczekiwań nabywczych klientów finalnych z realną ofertą sfery wytwórczej wspieraną działaniami pośrednictwa handlowego.
Wybrane aspekty kształtowania jakości handlowej artykułów żywnościowych, obecne zarówno w ramach relacji detalistów z klientami indywidualnymi, jak i pomiędzy pośrednikami handlowymi różnych szczebli obrotu oraz ujawniające się w ramach stosunków handlowych postulaty w odniesieniu do sfery wytwórczej znalazły odzwierciedlenie w niniejszym opracowaniu. Zostały one zaprezentowane na tle ogólnych uwarunkowań procesów kształtowania jakości, wyznaczonych zarówno rozwiązaniami prawnymi, jak i tendencjami w zachowaniach konsumpcyjnych i wreszcie specyfiką produkcji i obrotu artykułów żywnościowych. Szczególną uwagę zwrócono na proces ekologizacji żywności oceniany z perspektywy preferencji nabywców finalnych


Rok wydania2016
Liczba stron203
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
ISBN-13978-83-7996-322-5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  1. Metodyka badań    9
  1.1. Cele i zakres tematyczny badań    9
  1.2. Materiały źródłowe i metody badawcze    11
  
  2. Specyfika jakości handlowej artykułów żywnościowych    16
  2.1. Istota jakości artykułów żywnościowych    16
  2.2. Warunki prawne determinujące jakość obrotu rynkowego artykułami żywnościowymi    21
  2.3. Znaczenie procesu produkcji i obrotu w kształtowaniu jakości artykułów żywnościowych    40
  
  3. Wpływ jakości handlowej na decyzje zakupowe nabywców żywności    47
  3.1. Ocena jakości oferty wybranych typów placówek handlowych    47
  3.2. Determinanty wyboru produktów żywnościowych    60
  3.3. Realizacja reklamacji jako proces budowania lojalności klientów    71
  
  4. Zaopatrzenie w żywność ekologiczną konsumentów województwa podkarpackiego    89
  4.1. Znaczenie i rodzaj nabywanych ekologicznych artykułów żywnościowych    89
  4.2. Determinanty zakupu żywności ekologicznej    97
  4.3. Postawa konsumentów przy zakupie produktów ekologicznych i ocena cech artykułów eko pochodzących z Podkarpacia    105
  4.4. Stan rolnictwa ekologicznego w woj. podkarpackim i sugestie konsumentów dotyczące rozwoju żywności produktów eko    115
  
  5. Rola zaopatrzenia hurtowego w kształtowaniu jakości artykułów żywnościowych    125
  5.1. Postrzeganie pośredników hurtowych w procesie zaopatrzenia na przykładzie PCH Agrohurt S.A.    125
  5.2. Wpływ źródeł zaopatrzenia na poziom jakości    140
  5.3. Znaczenie jakości w wyborze i współpracy badanych firm z dostawcami    153
  5.4. Oddziaływanie technicznych warunków zaopatrzenia na jakość towarów    172
  
  Podsumowanie    184
  Bibliografia    189
  Spis tabel    196
  Spis rycin    202
  Summary    203
RozwińZwiń