POLECAMY
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Przekazywana do rąk Czytelnika książka to kolejny tom podejmujący tematykę nauczyciela wczesnej edukacji (seria „Wczesna Edukacja”) pod redakcją pracowników Katedry Pedagogiki Wieku Dziecięcego Uniwersytetu Łódzkiego. W każdej kolejnej publikacji z tej serii autorzy zajmują się nowym ważnym problemem dotyczącym podmiotu badań - nauczyciela wczesnej edukacji. W prezentowanym tomie koncentrują się na analizie i opisie, organizowanego przez nauczyciela, środowiska edukacyjnego sprzyjającego uczeniu się dzieci. Podejmują próbę nie tylko prezentacji, lecz także wyznaczenia kierunku rozwoju alternatywnych sposobów, które mają prowadzić do pożądanych zmian w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, umożliwiających urzeczywistnianie postulatu stymulowania wszechstronnego rozwoju dziecka.
W tej samej serii ukazały się publikacje: Nauczyciel wczesnej edukacji wobec zmian społeczno-kulturowych (red. Wiesława Leżańska, Aleksandra Feliniak) oraz Nauczyciel wczesnej edukacji. Rozwijanie kompetencji zawodowych (red. Wiesława Leżańska, Dorota Radzikowska).
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 180 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8088-314-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | 7 |
Anna Buła, Tworzenie w edukacji wczesnoszkolnej warunków do uczenia się przez badanie | 23 |
– Creating conditions in early education for learning-through-research | 34 |
Maja Walęciak, Paulina Wetoszka, Rola nauczyciela przedszkola w kreowaniu dziecięcej aktywności podczas zabaw badawczych | 35 |
– The role of a preschool teacher in arranging children’s activity in exploratory plays | 44 |
Maria Marczewska, Nauczyciel jako organizator warunków do działań badawczych w Programie Wychowania Przedszkolnego „Tablit” | 45 |
– Teacher as a creator of conditions for a child’s research activity in “Tablit” – an Innovative Kindergarten Curriclum | 51 |
Urszula Zielińska, Moduł języka angielskiego w Programie Wychowania Przedszkolnego „Tablit” – nowe możliwości dla nauczycieli | 53 |
– English Language Component in “Tablit” – an Innovative Kindergarten Curriculum – new opportunities for teachers | 62 |
Sylwia Polcyn-Matuszewska, Wykorzystanie przez nauczyciela klas początkowych multimedialnych programów komputerowych o charakterze edukacyjnym | 63 |
– Teacher in elementary school and multimedia educational programs | 73 |
Jan Amos Jelinek, Badanie skuteczności programu komputerowego do nauki czytania | 75 |
– Study the effectiveness of a computer program for learning the ability of reading | 83 |
Karolina Skarbek, Uczeń uzdolniony matematycznie w opinii nauczycieli wczesnej edukacji | 85 |
– The mathematically gifted pupil in the opinion of primary education teacher. Research report | 99 |
Edyta Kalita, Współdziałanie nauczycieli i rodziców w tworzeniu warunków sprzyjających osiąganiu przez dziecko samodzielności w przedszkolu | 101 |
– The cooperation of teachers and parents in the farmation of a conditions favorable to the achievement of the child self-reliance in the kindergarten | 112 |
Anna Kowalczyk, Joanna Sosnowska, Rola nauczyciela w kreowaniu postaw społecznych rodzeństw w grupie zróżnicowanej wiekowo na przykładzie Przedszkola Uniwersytetu Łódzkiego | 113 |
– Teachers role in creating siblings social behavior in age diffented groups following example of Lodz’s University Preschool | 123 |
Joanna Sosnowska, Sztuka edukacji – przestrzeń muzeum i przedszkola jako środowisko kształcenia i wychowania do kultury | 125 |
– The art of education – the space of a museum and a kindergarten as the environment of education and training to culture | 136 |
Dorota Radzikowska, Nauczyciel inicjatorem czytelnictwa uczniów klas początkowych | 137 |
– The early education teacher as an initiator of students’ reading | 148 |
Zofia Olek-Redlarska, Emilia Jakubowska, Obraz dziecka i dzieciństwa w twórczości Joanny Papuzińskiej jako źródło inspiracji nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Dzieciństwo utracone i odzyskane | 149 |
– The child and the childhood image into works of Joanna Papuzińska as a source of the inspiration of an early education teacher. Lost and recovered childhood | 161 |
Agnieszka Jędrzejowska, Koncepcja Celestyna Freineta w pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej | 163 |
– The concept of Celestin Freinet teaching job early childhood education | 177 |
Noty o autorach | 179 |