Mądrzej, szybciej, lepiej

Sekret efektywności

17 ocen

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

41,30  59,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 59,00 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 41,30 zł  


41,30

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Młoda kobieta rzuca studia doktoranckie i zaczyna grać w pokera. Wdrożywszy się
w system analizowania możliwych scenariuszy i wyliczania szans na ich ziszczenie, potrafi określić z góry błędy swoich przeciwników i staje się jedną z najlepszych zawodniczek na świecie.
Grupa specjalistów Google przez cztery lata gromadzi dane na temat funkcjonowania najlepszych zespołów pracowniczych, aby ogłosić, że ważniejsze jest to, co łączy grupę, niż jej personalny skład.
Generał piechoty morskiej Stanów Zjednoczonych, widząc niskie morale ochotników, układa od nowa program szkolenia w obozie dla rekrutów. Okazuje się, że wypracowanie postawy „ukierunkowanej na działanie” może zmienić nawet najbardziej rozchwianych nastolatków w niepokonanych zdobywców.
Termin premiery Krainy lodu wytwórni Walt Disney Pictures zbliża się wielkimi krokami. Katastrofa wisi w powietrzu, jednak zespół produkcyjny otrząsa się z niemocy, przeżywa twórczy przełom i w efekcie powstaje jeden z najlepszych filmów animowanych
w historii kina.
Co łączy tych wszystkich ludzi?
Wiedza, że efektywność to umiejętność dokonywania wyborów i podejście do codziennych obowiązków. To odpowiednie postrzeganie małych celów na tle dużych wyzwań, to kultury organizacyjne, które budujemy jako liderzy, nie zamykając się na postęp. To wreszcie stosunek do informacji. Te aspekty różnią ludzi produktywnych od zapracowanych.
Mądrzej, szybciej, lepiej traktuje o ośmiu kluczowych obszarach – od motywacji
i umiejętności wyznaczania celów aż po zagadnienie koncentracji i dokonywanie wyborów – które tłumaczą, jak to się dzieje, że niektórzy ludzie i niektóre firmy tak wiele potrafią zrobić. Opierając się na najnowszych badaniach naukowych w dziedzinie neurologii, psychologii i ekonomii behawioralnej, jak również na doświadczeniach dyrektorów generalnych, reformatorów oświaty, generałów wojska, agentów FBI, pilotów samolotów pasażerskich i scenarzystów z Broadwayu, autor udowadnia, że najbardziej produktywni ludzie, firmy i organizacje faktycznie działają inaczej, ale to nie wszystko.
Oni zupełnie inaczej widzą świat i inaczej podejmują decyzje.


Charles Duhigg – zdobywca Nagrody Pulitzera, jest dziennikarzem śledczym w „The New York Times” i autorem bestsellerowej książki Siła nawyku. Otrzymał nagrody National Academy of Sciences, National Journalism i Gorge Polk. Jest absolwentem Harvard Business School oraz Uniwersytetu Yale. Mieszka na Brooklynie z żoną i dwójką dzieci.


Rok wydania2016
Liczba stron432
KategoriaLiteratura faktu
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-18897-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Część 1. MOTYWACJA     15
    Nowa wizja obozu szkoleniowego dla rekrutów, bunty w domach opieki, poczucie umiejscowienia kontroli    15
  
  Część 2. ZESPOŁY    59
    Poczucie bezpieczeństwa w zespole, firma Google, Saturday Night Live     59
  
  Część 3. KONCENTRACJA    107
    Tunel poznawczy, lot Air France 447, siła modeli mentalnych    107
  
  Część 4. CELE    159
    Cele według metody SMART, cele giganty, wojna Jom Kippur    159
  
  Część 5. ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM LUDZKIM    205
    Rozwiązanie sprawy pewnego porwania, produkcja odchudzona i programowanie zwinne, kultura zaufania w organizacji     205
  
  Część 6. PODEJMOWANIE DECYZJI    257
    Prognozowanie i wygrywanie w pokera z twierdzeniem Bayesa     257
  
  Część 7. POMYSŁOWOŚĆ    311
    O brokerach innowacji, o kreatywności rodzącej się z desperacji i o Krainie lodu wytwórni Walt Disney Pictures    311
  
  Część 8. PRZYSWAJANIE INFORMACJI    359
  Przekształcanie danych w wiedzę w okręgu szkolnym Cincinnati Public Schools     359
  
  Aneks. Przewodnik dla czytelnika: w jaki sposób korzystać z koncepcji zawartych w tej książce     405
  Podziękowania     427
  Źródła     431
  Indeks     433
RozwińZwiń