POLECAMY
-17%
Książka stanowi kompleksowe opracowanie na temat adaptacji marketingu do potrzeb instytucji edukacyjnych o charakterze niekomercyjnym. Przedstawiono w niej teoretyczne aspekty zastosowania marketingu w szkolnictwie, doświadczenie w tym zakresie polskich i zagranicznych szkół wszystkich szczebli (także wyższych uczelni) oraz przykłady mogące pomóc w wykorzystaniu marketingowych metod, pomysłów i rozwiązań w placówkach edukacyjnych.
W książce zostały omówione między innymi następujące zagadnienia:
specyfika marketingowej koncepcji zarządzania w organizacjach niekomercyjnych
metody analizy mikro- i makrootoczenia oraz potencjału szkół
zastosowanie instrumentów marketingowych w szkolnictwie
prowadzenie badań marketingowych w placówkach edukacyjnych
sposoby pozyskiwania przez placówki edukacyjne środków pozabudżetowych
Publikacja jest adresowana do osób zarządzających szkołami wszystkich szczebli i pracowników oświaty. Przydatne informacje znajdą w niej również osoby zainteresowane marketingiem w organizacjach non-profit i problemami szkolnictwa.
Książka dostępna także w wersji elektronicznej. Kliknij i sprawdź --->
Autor: Hanna Hall
Słowa kluczowe:
marketing instytucji niekomercyjnych
badania marketingowe w placówkach edukacyjnych
promocja szkoły
usługa edukacyjna
Rok wydania | 2007 |
---|---|
Liczba stron | 236 |
Kategoria | Informatyka w biznesie/Business Intelligence |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-264-1894-5 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | |
str. | 7 |
Rozdział 1. Marketingowa koncepcja zarządzania w organizacjach niekomercyjnych | |
str. | 11 |
Zarys koncepcji marketingowego zarządzania organizacją | |
str. | 11 |
Specyfika organizacji niekomercyjnych a marketingowa koncepcja zarządzania | |
str. | 20 |
Projektowanie strategii marketingowej w organizacjach niekomercyjnych | |
str. | 35 |
Marketing w szkolnictwie - znaczenie i zakres adaptacji | |
str. | 44 |
Rozdział 2. Przedmiot i metody analizy otoczenia i potencjału szkoły | |
str. | 51 |
Polski system edukacji - uwarunkowania i zmiany | |
str. | 51 |
Analiza makrootoczenia szkoły | |
str. | 64 |
Analiza zachowań klientów szkoły | |
str. | 73 |
Specyfika i analiza konkurencji w szkolnictwie | |
str. | 92 |
Analiza potencjału szkoły | |
str. | 98 |
Analiza SWOT i formułowanie marketingowych celów szkoły | |
str. | 100 |
Rozdział 3. Segmentacja rynku adresatów oferty szkoły i pozycjonowanie szkoły | |
str. | 108 |
Segmentacja rynku adresatów oferty szkoły | |
str. | 108 |
Pozycjonowanie szkoły | |
str. | 112 |
Rozdział 4. Kształtowanie kompozycji instrumentów marketingowych | |
str. | 120 |
Usługa edukacyjna - specyfika, struktura, jakość | |
str. | 120 |
Polityka ceny | |
str. | 136 |
Dystrybucja usług edukacyjnych | |
str. | 142 |
Instrumenty i program promocji szkoły | |
str. | 146 |
Personel szkoły i koncepcja marketingu wewnętrznego | |
str. | 161 |
Rozdział 5. Badania marketingowe w szkołach - proces i metody | |
str. | 165 |
Przygotowanie badania | |
str. | 165 |
Zbieranie, przetwarzanie i analiza danych oraz prezentacja wyników badania | |
str. | 193 |
Rozdział 6. Źródła i metody pozyskiwania zasobów | |
str. | 209 |
Podsumowanie | |
str. | 225 |
Bibliografia | |
str. | 226 |