Marketing w szkolnictwie.

-17%

Marketing w szkolnictwie.

1 opinia

Autor:

Hanna Hall

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

28,22  34,00

Format: pdf

Cena początkowa: 34,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 28,22 zł  


28,22

w tym VAT

Książka stanowi kompleksowe opracowanie na temat adaptacji marketingu do potrzeb instytucji edukacyjnych o charakterze niekomercyjnym. Przedstawiono w niej teoretyczne aspekty zastosowania marketingu w szkolnictwie, doświadczenie w tym zakresie polskich i zagranicznych szkół wszystkich szczebli (także wyższych uczelni) oraz przykłady mogące pomóc w wykorzystaniu marketingowych metod, pomysłów i rozwiązań w placówkach edukacyjnych.
W książce zostały omówione między innymi następujące zagadnienia:


specyfika marketingowej koncepcji zarządzania w organizacjach niekomercyjnych
metody analizy mikro- i makrootoczenia oraz potencjału szkół
zastosowanie instrumentów marketingowych w szkolnictwie
prowadzenie badań marketingowych w placówkach edukacyjnych
sposoby pozyskiwania przez placówki edukacyjne środków pozabudżetowych


Publikacja jest adresowana do osób zarządzających szkołami wszystkich szczebli i pracowników oświaty. Przydatne informacje znajdą w niej również osoby zainteresowane marketingiem w organizacjach non-profit i problemami szkolnictwa.


Książka dostępna także w wersji elektronicznej. Kliknij i sprawdź --->


Autor: Hanna Hall


Słowa kluczowe:
marketing instytucji niekomercyjnych
badania marketingowe w placówkach edukacyjnych
promocja szkoły
usługa edukacyjna


Rok wydania2007
Liczba stron236
KategoriaInformatyka w biznesie/Business Intelligence
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-1894-5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  str.    7
  
  Rozdział 1. Marketingowa koncepcja zarządzania w organizacjach niekomercyjnych
  str.    11
  
  Zarys koncepcji marketingowego zarządzania organizacją
  str.    11
  Specyfika organizacji niekomercyjnych a marketingowa koncepcja zarządzania
  str.    20
  Projektowanie strategii marketingowej w organizacjach niekomercyjnych
  str.    35
  Marketing w szkolnictwie - znaczenie i zakres adaptacji
  str.    44
  
  Rozdział 2. Przedmiot i metody analizy otoczenia i potencjału szkoły
  str.    51
  
  Polski system edukacji - uwarunkowania i zmiany
  str.    51
  Analiza makrootoczenia szkoły
  str.    64
  Analiza zachowań klientów szkoły
  str.    73
  Specyfika i analiza konkurencji w szkolnictwie
  str.    92
  Analiza potencjału szkoły
  str.    98
  Analiza SWOT i formułowanie marketingowych celów szkoły
  str.    100
  
  Rozdział 3. Segmentacja rynku adresatów oferty szkoły i pozycjonowanie szkoły
  str.    108
  
  Segmentacja rynku adresatów oferty szkoły
  str.    108
  Pozycjonowanie szkoły
  str.    112
  
  Rozdział 4. Kształtowanie kompozycji instrumentów marketingowych
  str.    120
  
  Usługa edukacyjna - specyfika, struktura, jakość
  str.    120
  Polityka ceny
  str.    136
  Dystrybucja usług edukacyjnych
  str.    142
  Instrumenty i program promocji szkoły
  str.    146
  Personel szkoły i koncepcja marketingu wewnętrznego
  str.    161
  
  Rozdział 5. Badania marketingowe w szkołach - proces i metody
  str.    165
  
  Przygotowanie badania
  str.    165
  Zbieranie, przetwarzanie i analiza danych oraz prezentacja wyników badania
  str.    193
  
  Rozdział 6. Źródła i metody pozyskiwania zasobów
  str.    209
  
  Podsumowanie
  str.    225
  
  Bibliografia
  str.    226
RozwińZwiń