INNE EBOOKI AUTORA
-14%
Autor:
Format:
pdf, ibuk
Treść rozprawy stanowi właściwe rozwinięcie zamierzonego celu: uzasadnione naukowo podniesienie sposobu nauczania i uczenia się, tak na poziomie akademickim jak również w zakresie szkolnictwa ogólnego.
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 224 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego |
ISBN-13 | 978-83-7072-585-3 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
PRZEDMOWA. Uczyć się – nauczać – skutecznie i z radością - Ks. prof. zw. dr hab. Janusz Tarnowski | 11 |
WPROWADZENIE | 13 |
I. NAJNOWSZE OSIĄGNIĘCIA W UCZENIU SIĘ | 15 |
1. Zagadnienia wstępne | 15 |
2. Uczenie się jako permanentny proces rozwoju człowieka | 24 |
3. Ewolucyjna rewolucja w uczeniu się | 35 |
4. Droga do kreatywności | 44 |
5. Uczyć się najwcześniej jak to możliwe | 47 |
6. Sukces w uczeniu się źródłem radości | 49 |
7. Rozpoznanie własnego stylu uczenia się i skorelowanie go z różnymi rodzajami inteligencji | 52 |
8. Pomoc w uczeniu się w szczególnych sytuacjach losowych | 62 |
9. Inne propozycje z zakresu technologii uczenia się | 65 |
10. Uczyć się umiejętności życia | 76 |
a) Uczenie się i rozwój przez współpracę z innymi | 76 |
b) Uczenie się z myślą o rozwoju osobowym człowieka | 86 |
II. ZAKORZENIENIE W HISTORII | 93 |
1. Zagadnienia wstępne | 93 |
2. Chiny | 95 |
Konfucjusz (551 – 479 przed Chr.) | 95 |
3. Starożytna Grecja | 96 |
Pitagoras (570 – 504 przed Chr.) | 96 |
Sokrates (470 – 399 przed Chr.) | 97 |
Platon (428/427 – 347 przed Chr.) | 99 |
Arystoteles (384 – 322 przed Chr.) | 101 |
4. Czasy nowożytne | 102 |
Jan Amos Komeński (1592 – 1670) | 103 |
John Locke (1632 – 1704) | 106 |
Johann Heinrich Pestalozzi (1746 – 1827) | 107 |
5. Oświecenie | 109 |
Jean Jacques Rousseau (1712 – 1778) | 109 |
Immanuel Kant (1724 – 1804) | 110 |
Johann Friedrich Herbart (1776 – 1841) | 112 |
6. Wybrane koncepcje uczenia się przełomu XIX i XX wieku | 114 |
John Dewey (1859 – 1952) | 115 |
Georg Kerschensteiner (1852 – 1932) | 118 |
Helene Parkhurst (1887 – 1932) | 120 |
Metoda projektów Johna Alforda Stevensona (1886 – 1949) | 122 |
Metoda ośrodków zainteresowań Owidiusza Decroly’ego (1872 -1932) | 123 |
Metoda nauczania łącznego Karola Linkego (1884 – 1932) | 125 |
Metoda Celestyna Freineta (1896 – 1966) | 126 |
Koncepcja systemu Marii Montessori (1870 – 1952) | 130 |
Szkoły waldorfowskie Rudolfa Steinera (1861 – 1925) | 138 |
7. Naturalizm pedagogiczny | 141 |
Eduard Claparede (1873 – 1940) | 141 |
Zygmunt Freud (1856 – 1939) | 143 |
Alfred Adler (1870 – 1937) | 144 |
8. Socjologizm pedagogiczny | 147 |
John Watson (1878 – 1950) | 147 |
III. Z WŁASNEGO WARSZTATU UCZENIA SIĘ | 149 |
1. Zagadnienia wstępne | 149 |
2. Wybrane wypowiedzi studentów Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie | 150 |
Trudności wychowawcze jako jeden z głównych czynników obniżających poziom kształcenia w szkole - Małgorzata Kaszyk | 150 |
Konieczne i elementarne warunki optymalizacji procesu uczenia się - Agnieszka Wilczek-Dębska | 160 |
Znaczenie pochwały ucznia w jego motywowaniu do radośniejszego zaangażowania w obowiązki szkolne - Paweł Sikorski | 168 |
3. Wybrane wypowiedzi studentów Szkoły Wyższej im. Bogdana Jańskiego w Warszawie | 173 |
ZAKOŃCZENIE | 217 |
Summary | 219 |
Bibliografia | 221 |