AutoCad 2016/LT2016/360+

AutoCad 2016/LT2016/360+

Kurs projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D i 3D. Wersja polska i angielska

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 10,90 zł  


10,90

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Podręcznik zawiera kompletny kurs projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D/3D oraz drukowania dokumentacji wyrobów dowolnej branży i o dowolnym stopniu złożoności, za pomocą programów: AutoCAD 2016 lub AutoCAD LT 2016 (tylko 2D) i wersji mobilnej AutoCAD 360 oraz nowszych, w polskiej lub angielskiej wersji językowej. Umożliwia przygotowanie do egzaminu certyfikacyjnego AutoCAD Certified Professional. Dlaczego warto wybrać właśnie tę książkę? Autor jest jednym z najlepszych specjalistów w Polsce w dziedzinie metodyki parametrycznego projektowania 2D i 3D. Ma status Autodesk Authorized Author. Książka zawiera materiał pozwalający Czytelnikowi samodzielnie projektować bez konieczności dodatkowego szkolenia. Jej zakres jest zgodny z najnowszymi programami kursów i egzaminów certyfikacyjnych autoryzowanych przez producenta programu AutoCAD – firmę Autodesk. Zawiera przewodnik po typowych szkoleniach (Learning Paths) oraz rozdział poświęcony metodyce procesu przygotowań i zdawania egzaminu certyfikacyjnego AutoCAD Certified Professional. Czytelnik znajdzie tu przede wszystkim starannie przemyślane ćwiczenia, oparte na wieloletnim doświadczeniu Autora zarówno dydaktycznym, jak i zdobytym w przemyśle. Integralną częścią książki są przykłady i zadania, które można nieodpłatnie pobrać ze strony książki - z zakładki DODATKI. Omówione zostały także techniki i narzędzia typu Cloud Computing, w tym w szczególności metody pracy za pomocą najnowszych wersji AutoCAD 360 dla urządzeń przenośnych: iPad, iPhone, smartfony z systemem operacyjnym Android itp.


Rok wydania2015
Liczba stron1036
KategoriaCAD/CAM
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-18259-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  1. Koncepcja i zawartość podręcznika    25
    1.1. Zawartość programowa    26
    1.2. Zakładany efekt i metodyka szkolenia     27
    1.3. Dodatkowe źródła informacji     27
      1.3.1. Literatura drukowana     28
      1.3.2. Blog     28
      1.3.3. Kanał YouTube     29
    1.4. Przeznaczenie     29
    1.5. Realizacja typowych szkoleń (Learning Paths)    30
      1.5.1. AutoCAD/AutoCAD LT. Podstawy projektowania 2D (Fundamentals)     30
      1.5.2. AutoCAD/AutoCAD LT. Podstawowy kurs projektowania 2D (Essentials)    31
        1.5.2.1. Bez przygotowania wstępnego    31
        1.5.2.2. Po kursie „Podstawy projektowania 2D (Fundamentals)”32
      1.5.3. AutoCAD/AutoCAD LT. Kurs projektowania 2D (Essentials & Beyond the Basics)    32
      1.5.4. AutoCAD. Kurs projektowania parametrycznego 2D     33
      1.5.5. AutoCAD. Podstawowy kurs projektowania 3D (3D Essentials)    33
      1.5.6. AutoCAD 360 Web/Mobile. Kurs projektowania     33
      1.5.7. AutoCAD. Kurs przygotowawczy do egzaminu AutoCAD Certified Professional    33
      1.5.8. AutoCAD. Metody skutecznego zdawania egzaminu AutoCAD Certified Professional     34
  2. Zastosowane oznaczenia    35
    2.1. Oznaczenia podstawowe     35
    2.2. Sposoby wydawania poleceń    36
      2.2.1. Wstążka    36
      2.2.2. Menu aplikacji    39
      2.2.3. Pasek szybkiego dostępu i menu rozwijane    40
      2.2.4. Pasek nawigacji    41
      2.2.5. Menu kursora    41
      2.2.6. Wiersz poleceń i nazwy poleceń     42
      2.2.7. Inne operacje     43
    2.3. Formatowanie dialogu w wierszu poleceń    44
      2.3.1. Wskazówki metodyczne     46
    2.4. Instrukcje do ćwiczeń     47
      2.4.1. Dane wyjściowe do ćwiczeń     48
      2.4.2. Polecenia ćwiczeń i rozwiązania     48
    2.5. Narzędzia niedostępne w wersji LT    49
  CZĘŚĆ I. NIEPARAMETRYCZNE PROJEKTOWANIE 2D    51
  3. Podstawy środowiska AutoCAD     53
    3.1. Techniki pracy za pomocą myszy     53
    3.2. Uruchamianie programu     55
    3.3. Podstawowe elementy okna programu     57
      3.3.1. Rozszerzone etykiety narzędzi    59
      3.3.2. Operacje wykonywane za pomocą wstążki     60
        3.3.2.1. Podsumowanie    61
      3.3.3. Przełączniki i przyciski na Pasku stanu     63
        3.3.3.1. Wyświetlanie przełączników i przycisków na pasku63
        3.3.3.2. Przełączanie przełączników    64
      3.3.4. Karta modelu i karty arkuszy (układów)     66
    3.4. Metody wydawania poleceń67
    3.5. Wydawanie polecenia za pomocą panelu wstążki    67
      3.5.1. Ćwiczenia    67
    3.6. Podstawowe kształty kursora    69
      3.6.1. Kursor graficzny     69
      3.6.2. Wskaźnik zbioru wskazań .70
      3.6.3. Kursor graficzny ze wskaźnikiem zbioru wskazań     70
    3.7. Cofanie i ponawianie polecenia – ćwiczenia     71
    3.8. Wyszukiwanie polecenia za pomocą Menu aplikacji     72
      3.8.1. Ćwiczenia    73
    3.9. Wydawanie polecenia za pomocą klawiatury     74
      3.9.1. Okno poleceń i wiersz poleceń     75
      3.9.2. Dodatkowe funkcje wiersza poleceń     77
        3.9.2.1. Autouzupełnianie (Autocomplete)    77
      3.9.3. Autokorekta, synonimy, rozpoznawanie obiektów, wyszukiwanie    78
      3.9.4. Rysowanie odcinków za pomocą klawiatury – ćwiczenia    79
    3.10. Opcje poleceń    81
      3.10.1. Opcja domyślna     82
      3.10.2. Pozostałe opcje    83
      3.10.3. Sposoby wybierania opcji poleceń    83
      3.10.4. Opcje polecenia linia (line)     84
      3.10.5. Przykłady opcji innych poleceń    85
      3.10.6. Ćwiczenia    86
    3.11. Przerywanie działania polecenia     86
    3.12. Powtarzanie poleceń     87
    3.13. Ćwiczenia     88
    3.14. System pomocy (Help)    88
      3.14.1. Wewnętrzna przeglądarka pomocy     89
      3.14.2. Uruchamianie systemu pomocy    90
        3.14.2.1. Pomoc w trybie oczekiwania na polecenie     91
        3.14.2.2. Pomoc w trakcie działania polecenia    91
    3.15. Wydawanie polecenia za pomocą Paska szybkiego dostępu    93
    3.16. Usuwanie obiektów – ćwiczenia     93
    3.17. Zapisywanie projektu w pamięci zewnętrznej    95
    3.18. Podstawowe typy plików.97
    3.19. Ponowny zapis projektu na dysku     98
    3.20. Zapisywanie kopii projektu na dysku98
    3.21. Zamykanie okna projektu    99
    3.22. Otwieranie istniejącego projektu     101
      3.22.1. Pełne otwieranie pliku projektu.102
      3.22.2. Otwieranie pliku projektu w trybie tylko do odczytu     103
    3.23. Kończenie pracy    105
  4. Instalacja plików dodatkowych     106
  5. Wybrane operacje konfiguracyjne     109
    5.1. Przywrócenie ustawień domyślnych     109
    5.2. Ustawienia opcji wykorzystywane podczas kursu    112
      5.2.1. Profile użytkownika    112
      5.2.2. Tworzenie i uaktywnienie profilu     113
      5.2.3. Resetowanie profilu     115
      5.2.4. Karta Wyświetl (Display)     116
      5.2.5. Karta Otwórz i zapisz (Open and Save)    118
      5.2.6. Karta System     119
      5.2.7. Karta Parametry użytkownika (User Preferences)    120
      5.2.8. Karta Pomoce rysunkowe (Drafting)    122
      5.2.9. Karta Modelowanie 3D (3D Modeling)    124
      5.2.10. Karta Wybór (Selection)     125
      5.2.11. Rozmiar wskaźnika zbioru wskazań i kursora    128
      5.2.12. Pasek nawigacji (Navigation Bar)     129
      5.2.13. Pasek szybkiego dostępu (Quick Access Toolbar)     129
        5.2.13.1. Modyfikacja paska szybkiego dostępu     130
      5.2.14. Karty i panele narzędzi130
      5.2.15. Okna typu Paleta     132
      5.2.16. Obiekty na Pasku stanu     133
      5.2.17. Ustawienia rysunkowe Skok i siatka (Snap and Grid)     134
        5.2.17.1. Skok (snap)     135
        5.2.17.2. Siatka rysunkowa (Grid)     136
    5.3. Obszary robocze    137
      5.3.1. Ustawienia obszaru roboczego     137
      5.3.2. Definiowanie własnego obszaru roboczego     138
      5.3.3. Wybór obszaru roboczego     140
  6. Tworzenie nowego projektu     142
    6.1. Typowy algorytm tworzenia nowego projektu .144
    6.2. Ćwiczenia    144
      6.2.1. Tworzenie nowego projektu na podstawie szablonu     144
      6.2.2. Przegląd wybranych obiektów i ustawień szablonu     146
      6.2.3. Zapis utworzonego projektu w folderze roboczym kursu     147
  7. Podstawy zarządzania szablonami     149
    7.1. Typowy algorytm tworzenia szablonu    150
      7.1.1. Zapis projektu jako szablon – ćwiczenia     151
        7.1.1.1. Szablon-1     152
        7.1.1.2. Szablon-2     153
        7.1.1.3. AJ-ISO-A4    155
        7.1.1.4. Szablon----K     156
        7.1.1.5. Szablon-3D     156
    7.2. Tworzenie nowego projektu bezpośrednio po zapisie szablonu     156
      7.2.1. Ćwiczenia    157
      7.2.2. Przegląd wybranych obiektów i ustawień szablonu z rzutnią     159
  8. Współrzędne 2D    161
    8.1. Układy współrzędnych 2D    161
    8.2. Wprowadzanie współrzędnych 2D     162
    8.3. Współrzędne kartezjańskie 2D     163
      8.3.1. Współrzędne bezwzględne    164
      8.3.2. Ćwiczenia    165
      8.3.3. Współrzędne względne     167
      8.3.4. Ćwiczenia    168
  9. Zadania kontrolne    171
  10. Śledzenie biegunowe i bezpośrednie wprowadzanie odległości    173
    10.1. Ćwiczenia    174
  11. Wymiary obiektów a podziałka rysunkowa     179
    11.1. Format jednostek     179
  12. Współrzędne biegunowe     182
    12.1. Ćwiczenia    183
  13. Zadania kontrolne    185
  14. Dynamiczne wprowadzanie danych     186
    14.1. Elementy trybu wprowadzania dynamicznego     187
    14.2. Konfiguracja trybu wprowadzania dynamicznego     189
    14.3. Wprowadzanie dynamiczne – ćwiczenia    190
    14.4. Weryfikacja długości i kątów – ćwiczenia     194
  15. Tworzenie obiektów podstawowych     196
    15.1. Odcinek (polecenie – linia) .197
      15.1.1. Opcje     197
      15.1.2. Tryb kontynuacji     198
      15.1.3. Ćwiczenia    198
    15.2. Okrąg     199
      15.2.1. Opcje     200
      15.2.2. Ćwiczenia    201
    15.3. Domyślne wartości wejściowe    204
    15.4. Elipsa     205
      15.4.1. Opcje     205
      15.4.2. Ćwiczenia    206
    15.5. Prosta     206
      15.5.1. Opcje     207
      15.5.2. Ćwiczenia    208
    15.6. Krzywe typu splajn     210
      15.6.1. Opcje    211
      15.6.2. Ćwiczenia    212
    15.7. Łuk.214
      15.7.1. Opcje     215
      15.7.2. Tryb kontynuacji     216
      15.7.3. Ćwiczenia    217
        15.7.3.1. Opcje: Początek, środek     217
  16. Ćwiczenia projektowe    220
  17. Tworzenie obiektów złożonych     221
    17.1. Polilinia    221
      17.1.1. Opcje     222
      17.1.2. Tryb kontynuacji     223
      17.1.3. Ćwiczenia    223
      17.1.4. Sterowanie wypełnieniem     228
    17.2. Wielokąty    229
      17.2.1. Prostokąt     229
        17.2.1.1. Opcje     230
      17.2.2. Ćwiczenia    231
      17.2.3. Inne wielokąty     233
        17.2.3.1. Opcje     233
      17.2.4. Ćwiczenia    234
    17.3. Obiekty opisowe i standardowe    236
      17.3.1. Tworzenie obiektów opisowych     236
      17.3.2. Zmiana listy skal     237
      17.3.3. Aktualizacja obiektów opisowych     237
      17.3.4. Optymalizacja stosowania obiektów opisowych     238
        17.3.4.1. Wydruk w podziałce 1:1     238
        17.3.4.2. Wydruk w podziałce innej niż 1:1    238
    17.4. Obiekty tekstowe     239
      17.4.1. Styl tekstu    241
      17.4.2. Przegląd istniejących stylów tekstu     242
        17.4.2.1. Czcionki TrueType     243
        17.4.2.2. Czcionki typu SHX     244
        17.4.2.3. Wysokość tekstu w definicji stylu    245
        17.4.2.4. Dostępne style tekstu – podsumowanie    246
      17.4.3. Znaki specjalne     246
      17.4.4. Tworzenie wiersza tekstu – ćwiczenia    247
      17.4.5. Zmiana skali opisu istniejących obiektów – ćwiczenia    255
      17.4.6. Opcje tworzenia wiersza tekstu     259
      17.4.7. Tekst wielowierszowy     260
      17.4.8. Definiowanie stylu tekstu i tworzenie tekstu wielowierszowego – ćwiczenia    260
      17.4.9. Inne operacje wykonywane za pomocą edytora tekstu wielowierszowego     265
        17.4.9.1. Wybrane operacje formatowania akapitów, znaków oraz symbole ułamki     265
        17.4.9.2. Pola tekstowe    265
        17.4.9.3. Opcje dopasowania (wyrównania) tekstu     266
    17.5. Tabele     266
      17.5.1. Styl tabeli     267
      17.5.2. Tworzenie tabeli    268
      17.5.3. Ćwiczenia    269
    17.6. Kreskowanie i wypełnienie     272
      17.6.1. Rodzaje kreskowania     274
      17.6.2. Definiowanie kreskowania    275
        17.6.2.1. Opcja domyślna – Wskaż punkty (Pick Points)     276
        17.6.2.2. Opcja Wybierz obiekty (Select Objects)     277
      17.6.3. Ćwiczenia    279
    17.7. Inne obiekty     280
  18. Narzędzia rysowania precyzyjnego     282
    18.1. Tryby lokalizacji     283
      18.1.1. Stałe tryby lokalizacji    284
      18.1.2. Chwilowy tryb lokalizacji     286
      18.1.3. Zestawienie trybów lokalizacji     288
  19. Ćwiczenia projektowe    290
    19.1. Wprowadzenie     291
    19.2. Rysowanie trójkąta    291
    19.3. Rysowanie wysokości trójkąta    292
    19.4. Rysowanie okręgów stycznych     293
    19.5. Rysowanie pozostałych odcinków    295
    19.6. Rysowanie nietypowego okręgu     296
  20. Narzędzia rysowania precyzyjnego – śledzenie    299
    20.1. Tymczasowe punkty śledzenia    300
    20.2. Ćwiczenia    300
      20.2.1. Włączanie tymczasowego punktu śledzenia     301
      20.2.2. Wyłączanie tymczasowego punktu śledzenia     302
  21. Zadania kontrolne    305
  22. Sterowanie wyświetlaniem 2D    309
    22.1. Narzędzie ViewCube w modelu 2D     310
    22.2. Wyświetlanie siatki rysunkowej     310
    22.3. Uwagi ogólne     311
    22.4. Panoramowanie     311
    22.5. Ćwiczenia    312
    22.6. Operowanie powiększeniem     313
    22.7. Ćwiczenia    314
      22.7.1. Powiększenie w czasie rzeczywistym     314
      22.7.2. Okno     315
      22.7.3. Zoom i nowy fragment    316
      22.7.4. Zakres    316
      22.7.5. Wszystko i Okno     317
      22.7.6. Skala względna     318
      22.7.7. Poprzedni widok     318
      22.7.8. Okno i poprzedni     319
    22.8. Strategie sterowania wyświetlaniem     319
      22.8.1. Bez użycia rolki     320
      22.8.2. Z użyciem rolki     320
      22.8.3. Inne narzędzia sterowania wyświetlaniem     322
  23. Edycja obiektów    324
    23.1. Ogólna metoda edycji     325
    23.2. Zbiory wskazań (kolekcje)    327
      23.2.1. Wybieranie pojedynczego obiektu    327
        23.2.1.1. Wybór elementów pokrywających się (metoda standardowa)     328
        23.2.1.2. Wybór elementów pokrywających się (cykliczny)     328
      23.2.2. Uzupełnianie kolekcji     330
      23.2.3. Usuwanie elementu z kolekcji     330
      23.2.4. Wybór za pomocą okna     330
        23.2.4.1. Okno typu przecinającego     331
        23.2.4.2. Okno typu ciągłego     332
      23.2.5. Niejawne opcje wybierania obiektów     332
    23.3. Usuwanie obiektów     333
      23.3.1. Ćwiczenia    334
    23.4. Przekształcenia o wektor     334
      23.4.1. Metoda „punkt bazowy” (skąd–dokąd)     335
        23.4.1.1. Ogólny algorytm metody „punkt bazowy” (skąd–dokąd)     336
      23.4.2. Metoda „przesunięcie” (o ile i w którą stronę)     336
  23.4.2.1. Ogólny algorytm metody „przesunięcie” (o ile i w którą stronę)    337
  23.5. Przesuwanie obiektów     338
  23.5.1. Ćwiczenia    338
  23.6. Przesuwanie ortogonalne za pomocą klawiatury (Nudging)     342
  23.6.1. Ćwiczenia    343
  23.7. Kopiowanie obiektów     344
  23.7.1. Opcje     345
  23.7.2. Ćwiczenia    345
  23.8. Rozciąganie obiektów     347
  23.8.1. Ćwiczenia    348
  23.9. Kopiowanie obiektów w szyku     351
  23.9.1. Szyki standardowe i zespolone     351
  23.9.1.1. Szyk prostokątny    352
  23.9.1.2. Szyk biegunowy     352
  23.9.1.3. Szyk wzdłuż ścieżki    353
  23.9.2. Ćwiczenia    353
  23.9.2.1. Szyk prostokątny     353
  23.9.2.2. Szyk biegunowy     356
  23.9.2.3. Szyk wzdłuż ścieżki    359
  23.10. Kopiowanie obiektów przez odsunięcie     361
  23.10.1. Ćwiczenia    362
  23.11. Lustrzane odbicie     365
  23.11.1. Ćwiczenia    366
  23.12. Skalowanie    368
  23.12.1. Ćwiczenia    369
  23.13. Obracanie obiektów     371
  23.13.1. Ćwiczenia    372
  23.14. Ucinanie i wydłużanie obiektów     374
  23.14.1. Ogólna metoda ucinania i wydłużania    375
  23.14.1.1. Pełny algorytm ucinania i wydłużania    375
  23.14.1.2. Skrócony algorytm ucinania i wydłużania     376
  23.14.1.3. Uwagi dodatkowe     377
  23.14.2. Ćwiczenia    378
  23.15. Przedłużanie i skracanie obiektów    381
  23.15.1. Ćwiczenia    382
  23.16. Przerywanie obiektów     383
  23.16.1. Ćwiczenia    385
  23.17. Łączenie obiektów     388
  23.17.1. Ćwiczenia    389
  23.18. Fazowanie krawędzi    390
  23.18.1. Ćwiczenia    392
  23.19. Zaokrąglanie krawędzi    395
  23.19.1. Ćwiczenia    396
  23.20. Rozbijanie obiektów złożonych    400
  23.20.1. Ćwiczenia    401
  23.21. Indywidualne polecenia edycyjne     402
  23.21.1. Łączenie odcinków i łuków w polilinię – edycja polilinii    403
  23.21.2. Ćwiczenia    404
  23.21.3. Inne indywidualne polecenia edycyjne     406
  23.21.4. Edycja kreskowania – ćwiczenia     406
  23.21.4.1. Zmiana skali opisu    408
  23.21.5. Edycja tekstu – ćwiczenia     408
  23.21.5.1. Zmiana skali opisu    409
  23.21.6. Ćwiczenia dodatkowe     409
  24. Ćwiczenia projektowe     411
  25. Zadania kontrolne     417
  26. Edycja za pomocą uchwytów     419
  26.1. Wybór metody edycji    419
  26.2. Uchwyty standardowe     420
  26.2.1. Ogólna metoda edycji     423
  26.2.1.1. Pełny algorytm edycji za pomocą uchwytów     424
  26.2.1.2. Skrócony algorytm edycji za pomocą uchwytów     424
  26.2.2. Ćwiczenia    426
  26.2.2.1. Rozciąganie odcinka     426
  26.2.2.2. Przesuwanie i rozciąganie okręgu     427
  26.2.2.3. Inne operacje edycyjne     429
  26.3. Uchwyty wielofunkcyjne     430
  26.3.1. Ogólna metoda edycji za pomocą uchwytów wielofunkcyjnych     431
  26.3.2. Ćwiczenia    432
  27. Zadania kontrolne    435
  28. Ćwiczenia przejściowe     437
  28.1. Rysowanie projektu BUD1     437
  28.1.1. Podstawowa koncepcja rozwiązania     438
  28.1.2. Realizacja koncepcji podstawowej     438
  28.1.3. Koncepcje alternatywne    439
  28.2. Rysowanie projektu DET1    440
  28.2.1. Podstawowa koncepcja rozwiązania     440
  28.2.2. Realizacja koncepcji podstawowej     442
  28.2.2.1. Pierwszy fragment łamanej     442
  28.2.2.2. Drugi fragment łamanej    443
  28.2.2.3. Kopiowanie przez odsunięcie     444
  28.2.2.4. Obcięcie końców     444
  28.2.2.5. Analiza dostępnych stylów tekstu     445
  28.2.2.6. Propozycja definicji nowego stylu tekstu     445
  28.2.2.7. Ocena wysokości napisu (tekstu)     446
  28.2.2.8. Weryfikacja propozycji stylu i wysokości napisu     446
  28.2.2.9. Definiowanie nowego stylu tekstu     447
  28.2.2.10. Tworzenie napisu     447
  28.2.3. Inne koncepcje rysowania zarysu     447
  28.2.3.1. Uniwersalny kalkulator klasyczny    447
  28.2.3.2. Paleta narzędzi Kalkulator (QuickCalc)     448
  28.2.3.3. Tryb śledzenia     449
  28.3. Rysowanie projektu DET2    450
  28.3.1. Tryb śledzenia i tymczasowy punkt śledzenia (lokalizacji)     451
  28.3.2. Tryb śledzenia     454
  28.3.3. Rysowanie okręgu     455
  28.3.4. Napisy     455
  28.3.4.1. Propozycja definicji nowego stylu tekstu     455
  28.3.4.2. Ocena wysokości napisów    456
  28.3.4.3. Weryfikacja propozycji stylu i wysokości napisu    456
  28.3.4.4. Definiowanie nowego stylu tekstu     457
  28.3.4.5. Tworzenie napisów    457
  29. Właściwości ogólne obiektów     459
  29.1. Technika warstw     460
  29.2. Właściwości logiczne i określone wprost     462
  29.2.1. Właściwości logiczne    462
  29.2.2. Właściwości określone wprost    463
  29.2.3. Właściwości logiczne a określone wprost     463
  29.3. Właściwości bieżące i właściwości kolekcji obiektów     464
  29.4. Rodzaj linii    466
  29.4.1. Wczytywanie i usuwanie rodzaju linii – ćwiczenia    467
  29.4.2. Efektywne zarządzanie rodzajami linii     472
  29.4.2.1. Poprawna organizacja środowiska pracy    472
  29.4.2.2. Wymuszona praca w źle zorganizowanym środowisku    473
  29.4.3. Skala rodzaju linii     475
  29.4.3.1. Indywidualna skala rodzaju linii nowo tworzonych obiektów     475
  29.4.3.2. Skala globalna rodzaju linii     475
  29.4.3.3. Indywidualna skala rodzaju linii obiektu    476
  29.4.3.4. Całkowita skala rodzaju linii obiektu     476
  29.4.4. Określanie całkowitej skali rodzaju linii obiektu    477
  29.4.4.1. Sposób wyświetlania linii na rysunku     478
  29.5. Szerokość (grubość) linii     479
  29.5.1. Standardowa szerokość (grubość) linii     480
  29.5.2. Regulacja sposobu wyświetlania szerokości (grubości) linii    481
  29.6. Kolor    483
  29.7. Przezroczystość ogólna     484
  29.8. Sterowanie właściwościami za pośrednictwem warstwy     485
  29.9. Budowa struktury warstw – ćwiczenia488
  29.9.1. Wczytanie definicji linii    488
  29.9.2. Zmiana nazwy i koloru warstwy     489
  29.9.3. Tworzenie nowej warstwy     490
  29.9.4. Ustawianie warstwy bieżącej    492
  29.9.5. Usuwanie warstwy    493
  29.9.6. Modyfikacja struktury i właściwości warstw     493
  29.10. Operacje na warstwach – ćwiczenia     494
  29.10.1. Filtry warstw     494
  29.10.2. Wybór warstwy aktualnej     495
  29.10.3. Blokowanie (ukrywanie) warstwy     498
  29.10.4. Przenoszenie obiektów na inną warstwę     499
  29.10.5. Uzgadnianie właściwości    500
  29.10.6. Właściwość określona wprost     501
  29.10.7. Zmiana właściwości obiektów przez warstwę    502
  30. Ćwiczenia przejściowe     504
  30.1. Szablon ze strukturą warstw     504
  31. Wymiarowanie     511
  31.1. Styl wymiarowania     515
  31.2. Czynności wstępne    517
  31.3. Ogólne warianty wymiarowania     517
  31.4. Wymiar liniowy     518
  31.4.1. Ćwiczenia    519
  31.5. Wymiar normalny     523
  31.5.1. Ćwiczenia    524
  31.6. Ćwiczenia    526
  31.7. Wymiary promienia i średnicy    527
  31.7.1. Znacznik środka    528
  31.7.2. Ćwiczenia    528
  31.8. Wymiar kątowy     530
  31.8.1. Ćwiczenia    530
  31.9. Dołączanie przedrostka i przyrostka     531
  31.9.1. Ćwiczenia    531
  31.10. Szybkie wymiarowanie     536
  31.10.1. Modyfikacja stylu wymiarowania     537
  31.10.2. Ćwiczenia    538
  31.11. „Inteligentne” narzędzie WYMIAR (DIM)    541
  31.11.1. Algorytm „inteligentnego” wymiarowania     542
  31.11.1.1. Wymiar zdefiniowany przez jeden obiekt    543
  31.11.1.2. Wymiar zdefiniowany przez dwa obiekty    543
  31.11.2. Ćwiczenia    544
  31.12. Linie i wielolinie odniesienia    550
  31.12.1. Styl wielolinii odniesienia     552
  31.12.2. Tworzenie wielolinii odniesienia    554
  31.12.3. Edycja wielolinii odniesienia    555
  31.12.4. Ćwiczenia    556
  31.12.4.1. Tworzenie wielolinii     557
  31.12.4.2. Edycja wielolinii za pomocą uchwytów     558
  31.12.4.3. Dołączanie i usuwanie linii odniesienia     559
  31.12.4.4. Wyrównywanie położenia wielolinii    561
  31.12.4.5. Grupowanie wielolinii     563
  31.12.4.6. Modyfikacja stylu wielolinii     565
  31.12.4.7. Ćwiczenie kontrolne     566
  31.12.4.8. Zmiana skali opisu wielolinii odniesienia     566
  31.13. Podstawy edycji wymiarów     566
  31.13.1. Zmiana skali opisu     567
  31.13.2. Ćwiczenia    568
  31.13.2.1. Edycja za pomocą uchwytów     568
  31.13.2.2. Porządkowanie rozmieszczenia wymiarów    571
  31.13.2.3. Przerywanie obiektów wymiarowych     571
  31.13.2.4. Inne operacje edycyjne     572
  31.14. Inne narzędzia wymiarowania i edycji wymiarów     573
  32. Uniwersalne narzędzia zarządzania właściwościami obiektów     574
  32.1. Szybkie właściwości istniejących obiektów     575
  32.1.1. Bez włączania przełącznika SW (QP)     575
  32.1.2. Przy włączonym przełączniku SW (QP)     576
  32.2. Właściwości istniejących obiektów     577
  32.2.1. Ćwiczenia    578
  32.3. Uzyskiwanie informacji o istniejących obiektach     583
  32.3.1. Lista informacji o istniejących obiektach     583
  32.3.2. Pomiar odległości    584
  32.3.3. Odczyt współrzędnych punktu    584
  32.3.4. Pomiar pola powierzchni     584
  32.3.5. Nowe narzędzia pomiarowe    585
  33. Ćwiczenia przejściowe     586
  33.1. Wymiarowanie projektu BUD1     586
  33.2. Wymiarowanie projektu DET1     588
  33.3. Wymiarowanie projektu DET2     595
  33.4. Edycja projektu DET1     600
  33.4.1. Rozciągnięcie     601
  33.4.2. Fazowania i zaokrąglenia    601
  33.4.3. Edycja istniejących wymiarów     602
  33.4.3.1. Edycja za pomocą uchwytów     603
  33.4.3.2. Edycja metodą doczepiania     603
  33.4.3.3. Monitor opisu (Annotation Monitor)    604
  33.4.3.4. Dalsze operacje edycyjne     605
  33.4.4. Tworzenie nowych wymiarów     606
  33.4.4.1. Definiowanie nowych stylów wymiarowania     607
  33.4.4.2. Zastosowanie zdefiniowanych stylów wymiarowania     611
  33.4.5. Inne operacje     612
  33.4.6. Definiowanie podstylu wymiarowania     613
  33.5. Edycja projektu DET2     615
  34. Poprawna organizacja środowiska pracy     616
  34.1. Zarządzanie rodzajami linii     616
  34.2. Zarządzanie stylami tekstu    617
  34.3. Zarządzanie stylami wymiarowania     618
  35. Ćwiczenia przejściowe     619
  35.1. Modyfikacja szablonu ze strukturą warstw     619
  35.1.1. Arkusz obszaru papieru     626
  36. Projekt końcowy     628
  36.1. Uwagi ogólne     629
  36.2. Wymagania podstawowe     629
  36.3. Wymagania dodatkowe     630
  36.4. Czynności wstępne    630
  36.5. Tworzenie zarysu     631
  36.6. Wymiarowanie    635
  36.6.1. Wymiarowanie faz i zaokrągleń     635
  36.6.2. Wymiar obrócony     637
  36.6.3. Pozostałe wymiary    638
  36.6.4. Kreskowanie     640
  36.6.5. Tabliczka rysunkowa     642
  36.6.6. Operacje końcowe     643
  36.7. Ćwiczenie kontrolne     645
  36.8. Narzędzia wydruku dokumentacji     647
  36.9. Wydruk dokumentacji z obszaru modelu     647
  36.9.1. Ustawienia strony    648
  36.9.2. Podgląd wydruku     651
  36.9.3. Uruchomienie wydruku     652
  37. Podstawy techniki bloków    656
  37.1. Ćwiczenia    660
  37.1.1. Tworzenie bloku     660
  37.1.2. Wstawianie bloku    662
  37.1.3. Zapis definicji bloku na dysku    666
  37.1.4. Wstawianie pliku     667
  37.1.5. Modyfikacja pliku bloku na dysku     668
  37.1.6. Modyfikacja definicji bloku bezpośrednio w miejscu wstawienia     670
  37.1.7. Zmiana skali opisu     673
  38. Zaawansowane techniki wykonywania i wydruku dokumentacji     674
  38.1. Sposoby przygotowania dokumentacji pod kątem wydruku     674
  38.2. Przygotowanie bloku z atrybutami tekstowymi    677
  38.2.1. Atrybuty tekstowe     679
  38.3. Wydruk z wykorzystaniem układów arkuszy     680
  38.4. Wydruk arkusza – wymiary w obszarze modelu     80
  38.4.1. Ustawienia strony    682
  38.4.2. Wstawianie bloku z atrybutami     689
  38.4.3. Tworzenie i skalowanie rzutni    691
  38.4.4. Zmiana obiektów nieopisowych na opisowe    695
  38.4.5. Porządkowanie rozmieszczenia wymiarów     698
  38.4.6. Postępowanie z obiektami nieopisowymi     699
  38.4.7. Przenoszenie napisu na kartę arkusza     700
  38.4.8. Obszar papieru i modelu na arkuszu (Layout)    700
  38.4.8.1. Obszar modelu na arkuszu    701
  38.4.8.2. Obszar papieru na arkuszu    702
  38.4.9. Ustalanie położenia obiektów w rzutni     702
  38.4.10. Style wydruku zależne od koloru    704
  38.4.11. Wypełnianie pól tabliczki rysunkowej – atrybuty tekstowe     707
  38.4.12. Blokowanie rzutni     709
  38.4.13. Obiekty opisowe dla innej skali rzutni    710
  38.5. Wydruk arkusza – wymiary w obszarze papieru     712
  38.6. Projekty w jednostkach innych niż milimetry     717
  38.7. Wymiary w obu obszarach    720
  38.8. Przywracanie zespolenia wymiarów – Monitor opisu (Annotation Monitor)     721
  38.8.1. Ćwiczenia    722
  39. Design Center    724
  39.1. Wstawianie bloku za pomocą DesignCenter – ćwiczenia     726
  40. Palety narzędzi użytkownika    728
  40.1. Sterowanie widocznością okna palet narzędzi    728
  40.2. Ćwiczenia    729
  40.2.1. Tworzenie palety     729
  40.2.2. Wstawianie bloku z palety    730
  40.2.3. Modyfikacja palety narzędzi     730
  40.2.4. Usuwanie narzędzi i palet     732
  41. Zadania kontrolne    733
  42. Nieparametryczne projektowanie 2D – uwagi końcowe     737
  CZĘŚĆ II. PARAMETRYCZNE PROJEKTOWANIE 2D     739
  43. Podstawowe pojęcia    741
  43.1. Parametryczność     741
  43.2. Więzy i wymiary     741
  43.2.1. Więzy geometryczne     742
  43.2.2. Więzy wymiarowe    744
  43.2.3. Wymiary    745
  43.3. Przykład rysunku parametrycznego i nieparametrycznego.745
  44. Konfiguracja narzędzi więzów    747
  45. Operowanie więzami geometrycznymi – ćwiczenia     750
  45.1. Automatyczne wprowadzanie więzów geometrycznych    750
  45.2. Sterowanie widocznością więzów geometrycznych     753
  45.2.1. Selektywne wyświetlanie więzów geometrycznych     755
  45.3. Sprawdzenie poprawności systemu więzów geometrycznych     756
  45.4. Usuwanie więzów geometrycznych    757
  45.5. Ręczne wprowadzanie więzów geometrycznych    758
  45.6. Stopnie swobody     761
  45.7. Wprowadzanie więzów geometrycznych podczas tworzenia i edycji obiektów    762
  46. Operowanie więzami wymiarowymi – ćwiczenia     765
  46.1. Konfiguracja narzędzi więzów wymiarowych    767
  46.1.1. Sterowanie widocznością więzów wymiarowych w formie dynamicznej     768
  46.2. Więzy wymiarowe zdefiniowane przez jeden obiekt     769
  46.3. Więzy wymiarowe zdefiniowane przez dwa obiekty     770
  46.4. Wymiary nadmiarowe     772
  46.5. Zmiana sposobu wyświetlania więzów wymiarowych     773
  46.5.1. Zmiana formy więzów wymiarowych     774
  46.6. Wyświetlanie i ukrywanie więzów w formie dynamicznej     775
  46.7. Edycja wartości więzów wymiarowych     775
  46.7.1. Parametryczne modyfikacje konstrukcji     777
  46.7.2. Parametry użytkownika     778
  46.7.3. Filtry i grupy parametrów     781
  46.7.4. Edycja wartości więzów za pomocą uchwytów standardowych     783
  47. Ćwiczenia przejściowe     784
  47.1. Typoszereg z parametrem użytkownika     784
  47.1.1. Wprowadzanie więzów geometrycznych     785
  47.1.2. Nakładanie więzów wymiarowych     787
  47.1.3. Parametryczne modyfikacje konstrukcji     789
  47.2. Typoszereg bez parametru użytkownika     790
  47.2.1. Wprowadzanie więzów geometrycznych     791
  47.2.2. Nakładanie więzów wymiarowych     793
  47.2.3. Parametryczne modyfikacje konstrukcji     794
  47.2.4. Inny sposób modelowania symetrii     795
  48. Zadania kontrolne     796
  49. Transformacja wymiarów na więzy     797
  50. Ćwiczenia przejściowe     798
  50.1. Transformacja projektu DET2     798
  50.1.1. Wprowadzanie więzów geometrycznych     799
  50.1.2. Transformacja więzów wymiarowych    800
  50.1.3. Tworzenie i wiązanie punktu konstrukcyjnego     802
  50.1.4. Formatowanie więzów wymiarowych     803
  50.1.5. Parametryczne modyfikacje konstrukcji     805
  50.2. Parametryzacja położenia otworu w projekcie DET2     806
  51. Parametryczne projektowanie 2D – uwagi końcowe     810
  CZĘŚĆ III. PODSTAWY MODELOWANIA 3D     811
  52. Interfejs użytkownika podczas pracy 3D     813
    52.1. Opcje modelowania 3D     814
  53. Sterowanie wyświetlaniem 3D – ćwiczenia     816
  53.1. Zmiana sposobu wyświetlania modelu     817
  53.2. Zmiana sposobu budowy obrazu     817
  53.3. Narzędzie ViewCube     818
  53.3.1. Widoki standardowe     820
  53.3.2. Redefinicja widoku głównego (Home View)     821
  53.4. Narzędzia SteeringWheels     822
  53.4.1. Zmiana środka obrotu     823
  53.4.2. Wywoływanie poprzednich i następnych widoków     824
  53.4.3. Inne operacje     824
  53.5. Nazwane widoki    824
  54. Układy współrzędnych     827
  54.1. Układy współrzędnych w przestrzeni 3D     827
  54.1.1. Układ globalny i lokalne układy współrzędnych    829
  54.1.2. Symbol układu współrzędnych     829
  54.2. Zarządzanie układami współrzędnych     830
  54.3. Standardowe metody zarządzania układami współrzędnych – ćwiczenia    831
  54.3.1. Definiowanie lokalnego układu współrzędnych     832
  54.3.2. Zapisywanie lokalnego układu współrzędnych     833
  54.3.3. Uaktywnianie zapisanego lokalnego układu współrzędnych     835
  54.3.4. Wywołanie widoku planarnego     836
  54.3.5. Definiowanie LUW na obiekcie     837
  54.3.5.1. Obiekt typu linia (krawędź)    837
  54.3.6. Usuwanie zapisanego lokalnego układu współrzędnych    839
  54.4. Zarządzanie układami współrzędnych metodą edycji symbolu (ikony) układu – ćwiczenia    840
  54.4.1. Definiowanie układu współrzędnych na powierzchni (ścianie)     840
  54.4.2. Zapisywanie lokalnego układu współrzędnych metodą edycji uchwytów    842
  54.5. Dynamiczny LUW     843
  55. Wstęp do modelowania 3D     844
  55.1. Parametryczność a modele 3D    845
  55.1.1. Modele bryłowe     845
  55.1.2. Modele powierzchniowe     846
  56. Tworzenie obiektów 3D metodami 2D     847
  56.1. Model krawędziowy – ćwiczenia    848
  56.2. Klasyczne siatki wielokątne – ćwiczenia    849
  56.3. Wysokość i poziom .851
  56.3.1. Ćwiczenia    853
  56.4. Polibryły – ćwiczenia    855
  57. Klasyczne obiekty 3D     858
  57.1. Bryły elementarne – ćwiczenia     858
  57.2. Powierzchnie elementarne     860
  58. Operacje logiczne Boole’a – ćwiczenia     862
  59. Operacje modelowania 3D za pomocą profilu     866
  59.1. Interfejs użytkownika podczas modelowania 3D za pomocą profilu     867
  59.2. Modelowanie bryłowe za pomocą profilu – ćwiczenia     867
  59.3. Wyciąganie – ćwiczenia    869
  59.4. Obrót – ćwiczenia     871
  59.5. Przeciąganie – ćwiczenia     873
  59.6. Rozpinanie powierzchni – ćwiczenia    875
  60. Edycja obiektów 3D     879
  60.1. Czynności wstępne i konfiguracyjne     880
  60.2. Metauchwyty     881
  60.2.1. Ograniczanie zakresu operacji edycyjnej    882
  60.3. Podobiekty     883
  60.3.1. Wybór podobiektów    883
  60.3.1.1. Wybór podobiektów z wykorzystaniem filtrów     884
  60.3.1.2. Wybór podbryły bez stosowania filtru     885
  60.3.1.3. Cykliczny wybór podbrył     885
  60.4. Rodzaje uchwytów    886
  60.5. Ćwiczenia    886
  60.5.1. Przesunięcie swobodne     887
  60.5.2. Przesunięcie ograniczone    888
  60.5.3. Obrót ograniczony     889
  60.5.4. Przesunięcie z kolekcją uchwytów aktywnych     890
  60.5.5. Rejestrowanie historii modelowania bryły     891
  60.5.6. Edycja właściwości obiektów 3D     892
  60.5.7. Usuwanie historii obiektów 3D     892
  61. Ćwiczenia przejściowe     894
  61.1. Transformacja projektu BUD1 do przestrzeni 3D    894
  61.2. Edycja projektu BUD1    897
  61.3. Model 3D sworznia     898
  61.4. Edycja modelu 3D sworznia     901
  62. Redagowanie rzutów 2D na podstawie modelu 3D     903
  62.1. Uwagi dotyczące terminologii     903
  62.2. Podstawy redagowania rzutów904
  62.2.1. Rzut bazowy (Base View) i rzuty pochodne – ćwiczenia     905
  62.2.2. Rzut prostokątny i izometryczny – ćwiczenia     906
  62.2.3. Rzut typu przekrój (Section) – ćwiczenia     907
  62.2.4. Rzut typu szczegół (Detail View) – ćwiczenia     912
  62.3. Podstawy edycji rzutów – ćwiczenia     915
  62.3.1. Styl rzutu typu przekrój (Section)     916
  62.3.2. Wyłączanie przekrojów składników     917
  62.3.3. Sterowanie widocznością krawędzi     918
  62.3.4. Modyfikacja właściwości warstw     919
  62.3.5. Zmiana wyrównania rzutów     921
  62.3.5.1. Przerwanie wyrównania rzutów     922
  62.3.6. Edycja kreskowania rzutów     922
  62.3.7. Indywidualna edycja oznaczenia (etykiety) rzutu     923
  62.3.8. Inne operacje edycyjne rzutów     924
  62.3.9. Edycja linii cięcia    926
  62.3.10. Inne operacje edycyjne     928
  62.4. Aktualizacja rzutów     929
  62.4.1. Aktualizacja rzutów po zmianie modelu 3D     930
  62.4.2. Aktualizacja rzutów po zmianie zestawu składników modelu 3D    932
  63. Modelowanie 3D – uwagi końcowe     934
  CZĘŚĆ IV. PODSTAWY USŁUGI SIECIOWEJ I SYSTEMU AUTOCAD 360    935
  64. Wprowadzenie    937
  64.1. Programy i usługi Autodesk    938
  64.2. Typowe algorytmy (scenariusze) projektowania    939
  64.2.1. Algorytm mieszany     939
  64.2.2. Przetwarzanie w chmurze (Cloud Computing)     940
  65. AutoCAD 360 jako element usługi A 360     941
  65.1. Uwagi metodyczne    944
  66. AutoCAD 360 jako usługa sieciowa    945
  66.1. AutoCAD 360 Web – praca za pomocą przeglądarki internetowej     945
  66.1.1. Logowanie do usługi AutoCAD 360 Web    945
  66.1.2. Przesyłanie (Upload) pliku     946
  66.1.3. Praca za pomocą przeglądarki – ćwiczenia     947
  66.1.4. Konfiguracja narzędzia AutoCAD 360 Web     948
  66.1.5. Edycja obiektów     950
  66.1.6. Tworzenie obiektów    952
  66.1.6.1. Tworzenie zarysu    952
  66.1.6.2. Tworzenie brakującego wymiaru     953
  66.1.6.3. Test narzędzi wymiarowania    954
  66.1.6.4. Tworzenie obiektu tekstowego     955
  66.1.7. Rzutnia w obszarze papieru (Layout)     956
  66.1.8. AutoCAD 360 Web – podsumowanie sesji     957
  66.1.9. Zamykanie pliku i sesji     958
  66.1.10. Pobieranie (Download) pliku z serwisu sieciowego     958
  66.1.11. Zapisywanie i wybór wersji    959
  66.1.12. Wylogowanie z usługi AutoCAD 360 Web     961
  66.2. Weryfikacja za pomocą programu AutoCAD     961
  66.2.1. Wymiary i kreskowanie     962
  66.2.2. Obiekty tekstowe     964
  66.2.3. Obszar papieru na arkuszu (Layouts)     964
  66.3. Zadania kontrolne     965
  67. AutoCAD 360 Mobile     967
  67.1. Przygotowanie danych    967
  67.2. Podstawowe techniki pracy     967
  67.3. Przygotowanie urządzenia do pracy     968
  67.4. Logowanie do serwisu za pomocą AutoCAD 360 Mobile     969
  67.5. Podstawowe operacje konfiguracyjne     969
  67.6. Synchronizacja i otwieranie pliku na urządzeniu    970
  67.7. Opis zadania    971
  67.8. Edycja lokalna pliku    972
  67.8.1. Usuwanie obiektów     972
  67.8.2. Tworzenie i edycja obiektów    973
  67.8.2.1. Tworzenie polilinii    973
  67.8.2.2. Tworzenie krawędzi     975
  67.8.2.3. Przesuwanie obiektów     976
  67.8.2.4. Tworzenie i edycja tekstu     977
  67.8.2.5. Podsumowanie procesu edycji lokalnej    978
  67.9. Ponowna synchronizacja urządzenia z serwisem AutoCAD 360     979
  67.10. Usuwanie plików lokalnych    979
  67.11. Wylogowanie z serwisu AutoCAD 360 na urządzeniu przenośnym    980
  67.12. Weryfikacja po edycji mobilnej za pomocą usługi AutoCAD 360 Web    980
  67.13. Weryfikacja za pomocą programu AutoCAD     981
  68. Projektowanie współbieżne (CD)    983
  68.1. Opis zadania do wykonania w zespole     985
  68.2. Logowanie do usługi i przesłanie pliku danych    986
  68.3. Dołączanie konstruktora do zespołu     987
  68.4. Praca zespołowa (współbieżna)     988
  68.4.1. Usuwanie konstruktora z zespołu     992
  68.4.2. Weryfikacja zadania za pomocą programu AutoCAD    993
  69. Podstawy usługi sieciowej i systemu AutoCAD 360 – uwagi końcowe    994
  69.1. Modele 3D     994
  69.2. Modele parametryczne    995
  CZĘŚĆ V. METODY SKUTECZNEGO ZDAWANIA EGZAMINU AUTOCAD CERTIFIED PROFESSIONAL     997
  70. Informacje ogólne     999
  70.1. Od autora     1000
  70.2. Aktualna polityka egzaminacyjna Autodesk     1001
  70.3. Czy warto?     1001
  71. Zakres niezbędnych umiejętności     1003
  71.1. Obszary wymagające uzupełnienia wiedzy     1004
  71.1.1. Technika odnośników zewnętrznych    1004
  71.1.2. Inne uzupełnienia    1006
  71.1.2.1. Ukrywanie i izolowanie obiektów    1006
  71.1.2.2. Rzutnie obszaru modelu     1006
  72. Narzędzia egzaminacyjne i regulamin     1008
  72.1. Stanowisko egzaminacyjne     1009
  73. Wskazówki metodyczne     1010
  73.1. Wybór wersji językowej     1010
  73.2. Potencjalne źródła problemów    1010
  73.2.1. Interfejs, narzędzia i konfiguracja programu AutoCAD     1011
  73.2.2. Właściwości obiektów     1011
  73.2.3. Błędna metodyka projektowania     1012
  73.2.4. Inne źródła     1012
  74. Przykładowe metody rozwiązywania zadań     1013
  74.1. Błędy wprowadzania danych     1013
  74.1.1. Błędne wprowadzenie danych     1014
  74.2. Metody pomiaru odległości i kątów    1015
  74.2.1. Standardowe narzędzia pomiarowe     1016
  74.2.2. Pomocnicze obiekty konstrukcyjne     1016
  74.2.3. Inne metody     1017
  74.3. Zadania kontrolne     1017
  74.4. Metody pomiaru pola powierzchni     1019
  74.5. Zadania kontrolne     1022
  74.6. Metody wykonywania obliczeń     1025
  74.7. Zadania kontrolne     1027
  74.8. Właściwości obiektów     1029
  74.9. Interfejs    1034
  75. Raporty i certyfikaty    1038
  76. Metody skutecznego zdawania egzaminu AutoCAD Certified Professional – uwagi końcowe     1039
  Bibliografia    1040
  Skorowidz    1041
RozwińZwiń