POLECAMY
-24%
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Praca jest o dwóch funkcjach szkolnictwa w służbie Policji oraz Straży Granicznej - założonej, wynikającej z analizy dokumentów prawnych i planów dydaktycznych danych ośrodków prowadzących szkolenie i doskonalenie zawodowe policjantów, a także funkcjonariuszy Straży Granicznej oraz funkcji rzeczywistej. Ta realizuje się w praktyce. Ową praktykę stanowią zarówno podejmowane działania dydaktyczne, efektywność uczenia się słuchaczy, interakcje między osobami prowadzącymi zajęcia dydaktyczne a słuchaczami, wyniki kontroli uprawnionych organów wewnętrznych jak i zewnętrznych, czy też efekty ewaluacji lub badań empirycznych, jak w przypadku omawianej publikacji. Praca ma generalnie charakter pedagogiczny. Autorzy nanoszą swoistą nakładkę specyfiki szkoleń [podstawowych i profesjonalizacji zawodowej na bogatą warstwę teorii pedagogicznych. Konkludując, praca jest interesującym kompendium wiedzy o założonej i rzeczywistej funkcji przygotowywania kadr do służby w formacji Policji i w nieco zredukowanej formie także w Służbie Granicznej. Została napisana zgodnie z regułami obowiązującymi w naukach społecznych.
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 186 |
Kategoria | Bezpieczeństwo wewnętrzne |
Wydawca | Akademia Policji w Szczytnie |
ISBN-13 | 978-83-7462-469-5 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
WSTĘP | 5 |
ROZDZIAŁ | 1 |
Szkolnictwo Policji i Straży Granicznej w literaturze naukowej | 9 |
1.1. Struktura szkolnictwa Policji i Straży Granicznej | 9 |
1.2. Funkcje szkolnictwa Policji i Straży Granicznej | 19 |
1.3. Zarządzanie jednostkami szkoleniowymi Policji | |
i Straży Granicznej | 26 |
1.4. Szkolnictwo Policji i Straży Granicznej jako komponent systemu | |
bezpieczeństwa wewnętrznego państwa | 34 |
ROZDZIAŁ | 2 |
Filozoficzne i aksjologiczne konteksty dydaktyki zadaniowej | 39 |
2.1. Pojęcie dydaktyki zadaniowej | 39 |
2.2. Funkcje dydaktyki zadaniowej | 46 |
2.3. Źródła aksjologiczne i teleologiczne zadań dydaktyki zadaniowej | 52 |
2.4. Wybrane cechy dydaktyki zadaniowej | 59 |
ROZDZIAŁ | 3 |
Pedagogiczne konteksty dydaktyki zadaniowej | 69 |
3.1. Formy edukacji zawodowej w Policji i Straży Granicznej | 69 |
3.2. Zasady nauczania — uczenia się w dydaktyce zadaniowej | 83 |
3.3. Wybrane metody dydaktyki zadaniowej | 94 |
3.4. Wychowanie jako funkcja dydaktyki zadaniowej | 107 |
ROZDZIAŁ | 4 |
Dydaktyka zadaniowa [w] Policji i Straży Granicznej | |
w świetle badań sondażowych | 117 |
4.1. Metodologiczne podstawy badań własnych | 117 |
4.2. Cechy społeczno-demograficzne badanych funkcjonariuszy Policji .. | 120 |
4.3. Proces rozpoznawania potrzeb szkoleniowych w opiniach | |
respondentów | 125 |
4.4. Cechy dydaktyki zadaniowej w percepcji respondentów | 140 |
4.5. Wychowanie do służby w instytucjach edukacji formacji Policji | 152 |
ZAKOŃCZENIE | 163 |
BIBLIOGRAFIA | 171 |
SPIS RYSUNKÓW | 176 |
SPIS TABEL | 177 |
SPIS WYKRESÓW | 179 |
ANEKS | 180 |