POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Media konstytuują wszechogarniającą reprezentację nazwaną przez Baudrillarda hiperrealnością bądź rzeczywistością upozorowaną. Hiperprzestrzeń stwarza nieograniczone możliwości kreowania bytów wyobrażeniowych, zawieszając przymus rzeczywistości, oferuje wyzwolenie od jej reguł i nacisków aż do pełnej wolności tworzenia. Jednocześnie samorealizacja w hiperprzestrzeni sprzyja zagrożeniu jednowymiarowością istnienia. Człowiek zaistnieje, kiedy zostanie zaaplikowany na różnych internetowych kontach i portalach. Istniejący poprzez swoje aplikacje i wchodzący coraz częściej w relacje ze światem poprzez media, człowiek odczuwa bezradność i zagubienie, gdy jakiegoś problemu nie może rozwiązać z powodu braku dostępu do technologii, do sieci. W obecnym multikulturowym i cyfrowym społeczeństwie ranga edukacji estetycznej znacząco rośnie, tym bardziej, im bardziej skłaniamy się ku kulturze obrazkowej. Zagrożenia i skutki pozytywne wynikające z nieuniknionej cyfryzacji życia społecznego zostały celnie wyartykułowane w zamieszczonych rozważaniach. Książka dotyczy kultury konwergencji, jej szerokiego spektrum interpretacyjnemu na podstawie literatury polskiej oraz światowej. Tego typu rozważania są nowatorskie w polskiej literaturze pedagogicznej. Zaletą niniejszego wydania jest wielość ujęć tematu, często konkurujących ze sobą. Nie zawiera prostych recept, uczula jednak Czytelnika na meandry współczesnej kultury estetycznej i zmusza do refleksji nad tożsamością współczesnego człowieka.
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 358 |
Kategoria | Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-7969-830-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp – Mirosława Zalewska-Pawlak | 8 |
I. Sztuka w kulturze konwergencji – implikacje pedagogiczne | 12 |
Grzegorz Sztabiński, Kultura konwergencji a tożsamość dzieła sztuki | 14 |
Piotr Soszyński, Media a sztuka muzyczna | 34 |
Barbara Kwiatkowska-Tybulewicz, La Biennale di Venezia – „doświadczenie Biennale” w kulturze konwergencji | 44 |
Alicja Leśniak, Użytkownicy, odbiorcy, twórcy i producenci mediów – uczestnikami konwergencji | 56 |
Mariusz Samoraj, Kształtowanie tożsamości kulturowej związanej z małą ojczyzną w kulturze konwergencji | 68 |
Magdalena Sasin, Facebook jako nowa przestrzeń edukacji estetycznej na przykładzie fanpage’y instytucji kultury | 82 |
Justyna Żak, Kultura konwergencji w przestrzeni muzealnej na przykładzie wybranych berlińskich muzeów | 98 |
Aleksandra Sieczych-Kukawska, Teatr współczesny w kulturze konwergencji | 112 |
Agnieszka Dominika Rutkowska, Taniec w kulturze konwergencji | 122 |
Anna Majewska-Owczarek, Głos „modny” a głos naturalny. Młodzi ludzie wobec medialnych wzorców wokalnych | 136 |
Arkadiusz Kaźmierczak, Olimpizm, kultura i sztuka w wymiarze społeczno-kulturowym | 148 |
II. Nowe i stare media w edukacji estetycznej | 158 |
Mirosława Zalewska-Pawlak, Być ze sztuką w kulturze konwergencji | 160 |
Anna Pikała, Udział mediów w procesie edukacji estetycznej dzieci i młodzieży – znaczenie i uwarunkowania | 172 |
Tamara Sass, Wychowanie do kultury poprzez multimedialność i intertekstualność działań edukacyjnych w obszarze sztuki | 188 |
Elżbieta Szubertowska, Media w kulturze i edukacji muzycznej – refleksje doświadczonego pedagoga | 204 |
Justyna Hanna Budzik, Młody widz jako archeolog mediów: stare i nowe media w filmowej wersji baśni o Śnieżce Tarsema Singha | 216 |
Elżbieta Kukuła, Aleksandra Piskorska, Uczeń jako odbiorca i konsument kultury konwergencji a zmiany we współczesnej szkole | 232 |
Barbara Sarti, Kultura konwergencji we współczesnej szkole aktywności twórczej | 246 |
Ewa Tomaszewska, Teatr dla dzieci i młodzieży w płynnej nowoczesności | 256 |
Małgorzata Wiktorko, Edukacja muzealna w Muzeum Sztuki w Łodzi w kulturze konwergencji | 272 |
Martyna Justyńska, Miejsce reklamy we współczesnej edukacji | 282 |
Adrian Ziółkowski, Wartość gier komputerowych w procesie edukacji kulturalnej | 298 |
III. Nowe i stare media we wczesnej edukacji estetycznej | 312 |
Urszula Szuścik, Kompetencje estetyczne i kulturowe dziecka w kontekście konwergencji | 314 |
Anna Boguszewska, O zmianach w formie ilustrowanej książki dla dzieci w Polsce | 326 |
Jarosław Pawlicki, Animacja poklatkowa jako metoda pracy w edukacji wczesnoszkolnej | 342 |
Autorzy | 356 |