Wyzwoleni i zagubieni w sieci

Sztuka i wychowanie w kulturze konwergencji

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

23,10

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 13,86 zł  


23,10

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Media konstytuują wszechogarniającą reprezentację nazwaną przez Baudrillarda hiperrealnością bądź rzeczywistością upozorowaną. Hiperprzestrzeń stwarza nieograniczone możliwości kreowania bytów wyobrażeniowych, zawieszając przymus rzeczywistości, oferuje wyzwolenie od jej reguł i nacisków aż do pełnej wolności tworzenia. Jednocześnie samorealizacja w hiperprzestrzeni sprzyja zagrożeniu jednowymiarowością istnienia. Człowiek zaistnieje, kiedy zostanie zaaplikowany na różnych internetowych kontach i portalach. Istniejący poprzez swoje aplikacje i wchodzący coraz częściej w relacje ze światem poprzez media, człowiek odczuwa bezradność i zagubienie, gdy jakiegoś problemu nie może rozwiązać z powodu braku dostępu do technologii, do sieci. W obecnym multikulturowym i cyfrowym społeczeństwie ranga edukacji estetycznej znacząco rośnie, tym bardziej, im bardziej skłaniamy się ku kulturze obrazkowej. Zagrożenia i skutki pozytywne wynikające z nieuniknionej cyfryzacji życia społecznego zostały celnie wyartykułowane w zamieszczonych rozważaniach. Książka dotyczy kultury konwergencji, jej szerokiego spektrum interpretacyjnemu na podstawie literatury polskiej oraz światowej. Tego typu rozważania są nowatorskie w polskiej literaturze pedagogicznej. Zaletą niniejszego wydania jest wielość ujęć tematu, często konkurujących ze sobą. Nie zawiera prostych recept, uczula jednak Czytelnika na meandry współczesnej kultury estetycznej i zmusza do refleksji nad tożsamością współczesnego człowieka.


Rok wydania2015
Liczba stron358
KategoriaEdukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7969-830-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp – Mirosława Zalewska-Pawlak     8
  
  I. Sztuka w kulturze konwergencji – implikacje pedagogiczne     12
  Grzegorz Sztabiński, Kultura konwergencji a tożsamość dzieła sztuki     14
  Piotr Soszyński, Media a sztuka muzyczna     34
  Barbara Kwiatkowska-Tybulewicz, La Biennale di Venezia – „doświadczenie Biennale” w kulturze konwergencji     44
  Alicja Leśniak, Użytkownicy, odbiorcy, twórcy i producenci mediów – uczestnikami konwergencji     56
  Mariusz Samoraj, Kształtowanie tożsamości kulturowej związanej z małą ojczyzną w kulturze konwergencji     68
  Magdalena Sasin, Facebook jako nowa przestrzeń edukacji estetycznej na przykładzie fanpage’y instytucji kultury     82
  Justyna Żak, Kultura konwergencji w przestrzeni muzealnej na przykładzie wybranych berlińskich muzeów     98
  Aleksandra Sieczych-Kukawska, Teatr współczesny w kulturze konwergencji     112
  Agnieszka Dominika Rutkowska, Taniec w kulturze konwergencji     122
  Anna Majewska-Owczarek, Głos „modny” a głos naturalny. Młodzi ludzie wobec medialnych wzorców wokalnych     136
  Arkadiusz Kaźmierczak, Olimpizm, kultura i sztuka w wymiarze społeczno-kulturowym     148
  
  II. Nowe i stare media w edukacji estetycznej     158
  Mirosława Zalewska-Pawlak, Być ze sztuką w kulturze konwergencji     160
  Anna Pikała, Udział mediów w procesie edukacji estetycznej dzieci i młodzieży – znaczenie i uwarunkowania     172
  Tamara Sass, Wychowanie do kultury poprzez multimedialność i intertekstualność działań edukacyjnych w obszarze sztuki     188
  Elżbieta Szubertowska, Media w kulturze i edukacji muzycznej – refleksje doświadczonego pedagoga     204
  Justyna Hanna Budzik, Młody widz jako archeolog mediów: stare i nowe media w filmowej wersji baśni o Śnieżce Tarsema Singha     216
  Elżbieta Kukuła, Aleksandra Piskorska, Uczeń jako odbiorca i konsument kultury konwergencji a zmiany we współczesnej szkole     232
  Barbara Sarti, Kultura konwergencji we współczesnej szkole aktywności twórczej     246
  Ewa Tomaszewska, Teatr dla dzieci i młodzieży w płynnej nowoczesności     256
  Małgorzata Wiktorko, Edukacja muzealna w Muzeum Sztuki w Łodzi w kulturze konwergencji     272
  Martyna Justyńska, Miejsce reklamy we współczesnej edukacji     282
  Adrian Ziółkowski, Wartość gier komputerowych w procesie edukacji kulturalnej     298
  
  III. Nowe i stare media we wczesnej edukacji estetycznej     312
  Urszula Szuścik, Kompetencje estetyczne i kulturowe dziecka w kontekście konwergencji     314
  Anna Boguszewska, O zmianach w formie ilustrowanej książki dla dzieci w Polsce     326
  Jarosław Pawlicki, Animacja poklatkowa jako metoda pracy w edukacji wczesnoszkolnej     342
  
  Autorzy     356
RozwińZwiń