Pragmatyka internetu

-33%

Pragmatyka internetu

Web 2.0 jako środowisko

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

26,73  39,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 39,90 zł (-33%)

Najniższa cena z 30 dni: 26,73 zł  


26,73

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Internet w XXI wieku wszedł w fazę dojrzałą, nabierając cech specyficznego środowiska organizacyjnego. Jest przestrzenią życia społecznego, kulturowego i biznesowego. Wykształcił właściwe sobie sposoby zarządzania, mechanizmy funkcjonowania i formy organizacyjne. Jego znajomość, potrzebna do przemyślanej i celowej w nim obecności, wymaga rzeczowej wiedzy.
Składa się na nią także historyczny i kulturowy kontekst, powstały wskutek rozwoju sieci, w czasie którego zderzały się różnorodne interesy i oczekiwania. Miały one niezwykle szeroki zakres: od rządowych strategii po anarchistyczne ruchy, od bieżącej pragmatyki biznesowej po polityczne utopie. Jednocześnie rozwijała się i nadal rozwija podstawa technologiczna Internetu, umożliwiając nowe strategie jego użytkowania i usługi.
Niniejsza książka szczegółowo opisuje najnowszą fazę sieci – Web 2.0, kierując się metodycznym, rzeczowym zadaniem dostarczenia podstawowej, praktycznej wiedzy ze wszystkich wspomnianych obszarów. Wykorzystuje przy tym narzędzia pochodzące ze sfery zarządzania, przystosowując je do nowego celu. Jest obowiązkową lekturą dla każdego, kto zamierza zrozumieć, jak spożytkować potencjał sieci w pragmatycznym działaniu organizacyjnym.

Praca dra Rafała Maciąga stanowi fundamentalną i głęboką analizę fenomenu Web 2.0
we współczesnym świecie.


Z recenzji prof. dra hab. Łukasza Sułkowskiego


Rok wydania2013
Liczba stron296
KategoriaKomunikacja społeczna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-3511-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  
  Część I. Internet jako przedmiot zarządzania     17
  
    Gospodarka Internetu     17
    Otoczenie i środowisko     34
    Web 2.0 jako środowisko zarządzania     59
    Formowanie się utopijnych idei Internetu i ich rzeczywiste podstawy     73
      Dygresja na temat ACTA     82
      Problem kontroli nad Internetem     85
      Dramatyczny krok Jona Postela     88
      Szersze aspekty kontroli nad Internetem     91
    Komercjalizacja Internetu i jej kontekst makroekonomiczny     98
      Kontekst makroekonomiczny     109
  
  Część II. Środowisko Web 2.0     121
  
    Konteksty powstania Web 2.0     121
    What Is Web 2.0 (Co to jest Web 2.0)     131
    Sieć jako platforma     134
    Wykorzystanie inteligencji zbiorowej     136
      Blogi     138
      Kolektywna inteligencja     143
      „Długi ogon”     146
      Notowania, rankingi, PageRank     152
      Search Engine Optimization (SEO), wyszukiwarki, wyszukiwanie     156
      Folksonomia     164
      RSS i syndykalizacja     169
        Wątpliwości i niepokoje     171
      Open source i peer production     174
        Wątpliwości i niepokoje     198
      Crowdsourcing     202
    Dane są następnym „Intel inside”     210
    Koniec z cyklem produkcyjnym oprogramowania     220
      Software as a Service     227
    Lekkie modele programowania     229
      Web services     232
    Oprogramowanie ponad poziomem pojedynczego urządzenia     238
    Bogate wrażenia użytkownika     246
    Konkluzje     249
    Teoria Web 2.0 i mitologizowanie     259
  
  Bibliografia     281
  Spis ilustracji i tabel     291
  Summary     293
RozwińZwiń