Feniksy, łabędzie, motyle

-33%

Feniksy, łabędzie, motyle

Media i kultura transformacji

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

26,73  39,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 39,90 zł (-33%)

Najniższa cena z 30 dni: 39,90 zł (-33%)  


26,73

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Jak być pięknym, młodym, zdrowym, bogatym i dobrze wyglądać nago? Makeover shows, telewizyjne opowieści o transformacyjne dostarczają nam historii o kobietach i mężczyznach którzy przy pomocy środków, wiedzy i zachęty ze strony mediów masowych odmienili swoje życie. Popularność tego nowego gatunku medialnego ma wiele przyczyn. Wiele się też z niego możemy dowiedzieć - o konsumpcji, ciele, płci, tożsamości i władzy w ponowoczesnym społeczeństwie konsumentów. W społeczeństwie tym media masowe wytwarzają kulturę transformacji. Narzucają nam stały niepokój o nasz własny wygląd, stan posiadania, relacje z innymi i samorealizację. Wskazują, że konieczne jest nieustanne zmienianie siebie. Podpowiadają jak to zrobić, podkreślając przy tym fundamentalne znaczenie umiejętnych zakupów, stylizacji i dobrych medialnych wzorców. Same siebie kreują na najważniejsza instytucję kulturalną i ostatnią instancje w sprawach stylu, gustu i praktycznych spraw życia codziennego.


Rok wydania2012
Liczba stron208
KategoriaKomunikacja społeczna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-3418-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp. KULTURA TRANSFORMACJI     9
  
  I. TELEWIZYJNA OPOWIEŚĆ TRANSFORMACYJNA
  
  Formuła, gatunek, formaty     15
  Poradniki: od howtoizmu do stylu życia     16
  Od „Królowej Jednego Dnia” do „Ekstremalnej Przemiany”     21
  Wyznaczniki gatunkowe     24
  Prywatność i ponowoczesność     27
  Etapy przemiany: od impasu do szczęśliwego zakończenia     31
  Uczestnicy: bohaterowie, mistrz przemiany, eksperci     34
  Motyl, łabędź, Feniks – schematy metamorfozy     34
  Mistrzowie przemiany: terapeuci i celebryci     35
  Rola publiczności: dystans i bliskość     36
  Czas: między realizmem a kondensacją     37
  Niezbędność mediów, konieczność konsumpcji     37
  Publiczny charakter przemiany     38
  OT czy reality show?     39
  Styl i estetyka     41
  Konwergencja i transmedialność     41
  Lifestyle media i paradygmat tożsamościowo-transformacyjny     42
  
  II. WIDZIALNOŚĆ, PRZEZROCZYSTOŚĆ, PODGLĄDANIE
  
  Kultura transparencji     45
  Zasłanianie przez odsłanianie     48
  Co można pokazać: ciało, intymność, emocje     49
  Co można pokazać: zasady działania medium     55
  Co można pokazać: relacje społeczne     57
  Dramaturgia upokorzenia     58
  W stronę monstruarium     64
  Znaczenie autoprezentacji     66
  Podglądanie, wiarygodność, prawdziwość inscenizowana     66
  Widz i jego dwuznaczne przyjemności     69
  Transparencja jako spektakl     70
  
  III. TOŻSAMOŚĆ
  
  Płynne czasy, płynna tożsamość     75
  Media i tożsamość technospołeczna     78
  Bohaterka OT jako prosumentka     80
  Stare i nowe media, stare i nowe tożsamości     81
  Samorealizacja jako spektakl     82
  Między spontanicznością a kontrolą     84
  Tożsamość i nieudane życie     85
  Ciało, interfejs, relacje     88
  Transformacja – symulacja     91
  
  IV. CIAŁO
  
  Racjonalizacja urody     95
  Społeczeństwo somatyczne     98
  Dyscyplina i miłość własna     100
  Chudość jako norma     100
  Czy duże może być piękne     105
  Co zrobić z ciałem: medykalizacja     106
  Co zrobić z ciałem: relatywizacja     109
  Seksualność jako obowiązek     110
  Gust, klasa, atrakcyjność     112
  Gdzie jest transgresja?     116
  
  V. PŁEĆ I RODZAJ
  
  W stronę kultury konsumentek     119
  Kobieta idealna     120
  Kobieta zrozpaczona     122
  Mężczyzna idealny     123
  Płynna przynależność i queer     125
  Między stereotypem a tolerancją     126
  
  VI. PSYCHE
  
  Powrót do siebie czy życie od nowa?     129
  Od psychologii do pop-psychologii     130
  Medialna terapia zranionego „ja”     133
  Pomoc instrumentalna i komunikacyjna     134
  Między zranionym wnętrzem a nieatrakcyjnym zewnętrzem     137
  Od cierpienia do samozadowolenia     138
  Terapeutyczny wymiar konsumowania     139
  
  VII. KONSUMPCJA
  
  Między konsumpcją i postkonsumpcją     141
  Do czego służą rzeczy     144
  Konsument kompetentny i niepełnowartościowy     145
  OT jako advertainment     149
  
  VIII. WŁADZA
  
  Inicjowanie przemiany     153
  Kontrola nad bohaterami     154
  Warunki widzialności     159
  Wiedza, normy, wzorce     160
  Wiedza naukowa, wiedza potoczna     162
  Eksperci i mistrzowie     163
  Środki i narzędzia     166
  Zawsze sukces     168
  Gdzie są wątpliwości?     170
  Popularność jako nagroda     171
  
  IX. POLSKA KONSUMENTKA I JEJ OPOWIEŚĆ O TRANSFORMACJI
  
  Gdy prywatne jest polityczne     173
  Czy polskie wersje są gorsze – i dlaczego?     175
  Polka przed telewizorem     180
  
  Zakończenie. MEDIA, SAMOREALIZACJA, NIEPOKÓJ     187
  Bibliografia     191
  Wykaz programów opisywanych lub przywoływanych w książce     197
RozwińZwiń