INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
Dzieci, będąc istotami niedojrzałymi, delikatnymi, naiwnymi, traktowane są jako obiekt troski, opieki, pomocy. Posiadają jednak również zupełnie inne cechy. Bywają napastliwe, wymagające, bezkompromisowe. Potrafią stawiać zdecydowany opór i wysokie wymagania, walczyć o wpływy i możliwość kontroli sytuacji. Takie kłopotliwe zachowania i żądania dzieci zmieniają rodzicielski trud w ważne wyzwania i zmagania, a wytrzymałość i cierpliwość opiekunów wystawiają na ciężką próbę.
Książka przybliża skomplikowany świat dziecka, wyjaśnia motywacje i przyczyny jego problematycznych zachowań oraz ich związek z tym, co robią i jak funkcjonują rodzice. Zależność ta jest istotna, ponieważ często problemy wychowawcze z dzieckiem są nieświadomie prowokowane przez rodziców.
Publikacja podpowiada także, jak pokonać trudności z karmieniem, treningiem czystości, sprzątaniem zabawek, a usypianie dziecka zamienić w sprawną procedurę ku radości maluchów i dorosłych. Zawiera też przykłady konkretnych odpowiedzi na trudne żądania dzieci wynikające z pragnienia posiadania zabawek, z nudy i frustracji, konfliktu z rodzeństwem i rówieśnikami.
Lektura książki pomoże również rodzicom dzieci starszych zaakceptować zachowania swojego nastolatka, którego bardzo kochają, ale nie lubią jego ostrych manifestacji swojego „ja”. Nade wszystko jednak umożliwi mamom i tatom poczuć się kompetentnymi i spełnionymi rodzicami.
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 128 |
Kategoria | Poradnictwo |
Wydawca | RM |
ISBN-13 | 978-83-7773-109-3 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | |
KŁOPOTLIWE ZACHOWANIA DZIECI | |
I. Dziecko, czyli kto? Co moje dziecko chce mi powiedzieć bez słów? | |
USTALANIE PRZEZ DZIECKO TERYTORIUM i STREFY WPŁYWÓW W RODZINIE | |
Sen | |
Jedzenie | |
Toaleta | |
Relacje | |
Protesty | |
KIM JESTEM? JA I MOJE JA | |
Strój | |
TV, komputer | |
Stół | |
Własny pokój | |
II. Dziecko, czyli co robić?! Jak reagować na pytania i żądania dzieci? | |
KŁOPOTLIWE ŻĄDANIA DZIECI | |
Jak mnie kochasz, to mi kup! | |
Daj mi to! | |
Nie jestem Twoją własnością! | |
Ale ja chcę! | |
RELACJE Z RODZICAMI | |
Nudzę się, pobaw się ze mną! | |
Ja chcę! | |
Już, teraz, natychmiast! | |
Ty mnie nie rozumiesz! | |
Tatuś by mi pozwolił! | |
RELACJE Z RODZEŃSTWEM | |
Ty ją/jego lepiej traktujesz | |
Ty zawsze ją/jego bronisz/usprawiedliwiasz | |
Oddaj ją/jego | |
RELACJE Z RÓWIEŚNIKAMI | |
To moje!, Oddaj, to moje! | |
Oni mnie nie lubią! | |
Nie lubię jej/jego!, Zabierz ją/jego | |
III. Dziecko, czyli obiekt dociekań naukowych. Co specjaliści mówią o moim dziecku i o mnie jako rodzicu? | |
Świat emocji dziecka | |
Wychowanie bezstresowe a stawianie granic. Zasada: przyjaciel, sprzymierzeniec czy wróg dziecka | |
Nagradzanie karanie, jaka jest między nimi granica | |
Zakończenie | |
RODZIC WOBEC DZIECIĘCEGO JA! MOJE! DAJ! | |
Rodzic idealny: | |
Rodzic problematyczny: | |