Perspektywy zachowań przedsiębiorstw. Celowość – funkcjonalność – witalność

Perspektywy zachowań przedsiębiorstw. Celowość – funkcjonalność – witalność

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

22,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 17,60 zł  


22,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Celem prezentowanej książki jest zatem wskazanie znaczenia reaktywnych i proaktywnych zachowań rynkowych przedsiębiorstw dla możliwości realizacji ich celów wraz z podaniem podstawowych perspektyw analizy określonych zachowań.

Poprzez dbałość o własne zachowania rynkowe przedsiębiorstwo poświęca uwagę otoczeniu – stara się je poznać i przede wszystkim rozszyfrować co w nim zostanie z postępowania przedsiębiorstwa zaakceptowane, a co nie. Znając otoczenie może stworzyć sobie odpowiednie warunki do przetrwania (bądź poprzez świadome kształtowanie otoczenia bądź też, kiedy takie działanie nie jest możliwe, poprzez zmianę środowiska – poszukiwanie innego miejsca na rynku, gdzie warunki są bardziej sprzyjające) lub starać się najlepiej jak to możliwe zaadaptować do zastanych warunków. Z kolei skupiając się na swojej witalności (dbając o nią, rozwijając) przedsiębiorstwo skierowuje swoją aktywność na wnętrze. W ten sposób kompleksowo dba o uwarunkowania swojego przetrwania.


Rok wydania2013
Liczba stron164
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
ISBN-13978-83-7865-141-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Rozdział 1. Zachowania przedsiębiorstw – ujęcie ontologiczne    15
  
  1.1. Istota zachowań przedsiębiorstw    15
  1.2. Definiowanie zachowań organizacyjnych    18
  1.3. Rynkowe zachowania przedsiębiorstw – istota zjawiska    24
  
  Rozdział 2. Zachowania przedsiębiorstw – ujęcie metodologiczne    39
  
  2.1. Interdyscyplinarność badań zachowań przedsiębiorstw    39
  2.2. Badania zachowań przedsiębiorstw – perspektywy metodologiczne    42
  2.2.1. Perspektywa ekonomiczna    42
  2.2.2. Perspektywa psychologiczna    47
  2.2.3. Perspektywa socjologiczna    52
  2.3. Metodologiczne uwarunkowania perspektyw zachowań przedsiębiorstw    58
  
  Rozdział 3. Celowościowa perspektywa zachowań przedsiębiorstw    61
  
  3.1. Cele przedsiębiorstw    61
  3.2. Przetrwanie jako metacel przedsiębiorstw    76
  3.3. Zachowania przedsiębiorstw służące przetrwaniu    87
  
  Rozdział 4. Funkcjonalna perspektywa zachowań przedsiębiorstw    93
  
  4.1. Istota rozwoju funkcjonalnego przedsiębiorstw    93
  4.2. Zmienność funkcjonalna przedsiębiorstw w cyklu ich życia    97
  4.3. Zachowania przedsiębiorstw na tle ich cyklu życia    107
  
  Rozdział 5. Witalnościowa perspektywa zachowań przedsiębiorstw    113
  
  5.1. Uwarunkowania przetrwania przedsiębiorstw w zmiennych warunkach otoczenia    113
  5.2. Charakterystyka witalności przedsiębiorstw    125
  5.3. Zachowania przedsiębiorstw jako kreacja ich witalności    137
  
  Wnioski    151
  Bibliografia    155
  Spis rysunków    163
RozwińZwiń