POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Problematyka podjęta w tekstach naukowych to stricte globalny dyskurs nad temporalną wielowymiarowością społeczeństwa współczesnego oraz kondycją człowieka współczesnego, żyjącego w wieloznacznej i ambiwalentnej rzeczywistości globalnej, skazanego na szukanie swojego miejsca w ciągle na nowo konstruowanej wielokulturowej rzeczywistości. Globalna ekumena kulturowa determinuje również niekonwencjonalny namysł nad edukacją w warunkach globalnych. Współczesny dyskurs nad jakością edukacji, uwzględniający wielość kontekstów społeczno-kulturowych zmian zachodzących w świecie, powinien sprzyjać umiejętności planowania działań oświatowych na rzecz kształtowania prorozwojowego społeczeństwa ogólnoświatowego. Warunkiem sine qua non będzie więc zrozumienie istoty transformacji odbywającej się w przestrzeni edukacyjnej. Zamieszczone teksty mają stanowić przyczynek do namysłu zaproszenie do dyskusji na temat uczestnictwa jednostek w kulturze globalnej ze szczególnym uwzględnieniem rozważań nad konieczną ewolucją edukacji w warunkach globalnych.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 248 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2708-3 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Artykuły | 7 |
JAREMA DROZDOWICZ, Seeing is Believing. Anthropological Visions of Culture | 9 |
KINGA KUSZAK, Paradoksy komunikacji szkolnej – rozważania na temat wybranych ograniczeń rozwoju kompetencji komunikacyjnych uczniów we współczesnej szkole | 23 |
PAVEL MÜHLPACHR, Social Determinants of Education in the Postmodern Society | 37 |
ANNA SOKOŁOWSKA, Prawa autorskie a młodzież akademicka. Konteksty prawne i społeczno-pedagogiczne | 47 |
JOSEF SMOLÍK, Youth Subcultures and Social Pedagogy | 65 |
DARIA HEJWOSZ-GROMKOWSKA, Społeczne i pedagogiczne konsekwencje orientacji konsumenckiej w szkolnictwie wyższym | 83 |
MAGDALENA GAJTKOWSKA, Obraz własnego ciała współczesnej młodzieży a kultura popularna. Badania własne | 103 |
ORLI NORIANY Computer, Assisted Learning (CAL) in Mathematics and Personal Success of Elementary School Girls | 119 |
PIOTR PAWEŁCZYK, BARBARA JANKOWIAK, ANNA GULCZYŃSKA, Uwarunkowania sympatii wobec PJN i RP w badaniach postaw politycznych studentów | 129 |
LUCYNA MYSZKA, Autoidentyfikacje współczesnej młodzieży – przyczynek do dyskusji na temat: Młodzież, czyli kto? | 141 |
OLGA MAZUREK-LIPKA, Sukces typu instant – tożsamość celebryty i celebutantki | 165 |
ANETA JUDZIŃSKA, Stres prozą życia – analiza wybranych grup zawodowych w perspektywie zagrażających bodźców stresowych | 185 |
Polemiki i recenzje | 207 |
AGNIESZKA CYBAL-MICHALSKA, Młodzież akademicka a kariera zawodowa (BOGUSŁAW ŚLIWERSKI) | 209 |
WALDEMAR SEGIET, O związku edukacji z rodziną. Społeczne konteksty i jednostkowe biografie (EWA JAROSZ) | 210 |
NICHOLAS CARR, Płytki umysł. Jak Internet wpływa na nasz mózg (AGNIESZKA OGONOWSKA) | 215 |
MAGDALENA PIORUNEK, JOANNA KOZIELSKA, AGNIESZKA SKOWROŃSKA-PUĆKA (red.), Rodzina – Młodzież – Dziecko. Szkice z teorii i praktyki pomocy psychopedagogicznej i socjalnej (ANETA BARANOWSKA) | 217 |
BARBARA JANKOWIAK (red.), Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Teoria i praktyka (EWA JAROSZ) | 222 |
HANNA KRAUZE-SIKORSKA, MICHAŁ KLICHOWSKI, KINGA KUSZAK (red.), Świat małego dziecka, t. I-II (DOMINIKA PRZYBYSZEWSKA) | 226 |
Sprawozdania | 231 |
MARIA PIEPRZYK Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Dziecko w perspektywie trudnych sytuacji życiowych” – sprawozdanie | 233 |
MARTA JARANTOWSKA Konferencja naukowa „Wielorako niepełnosprawni” – sprawozdanie | 237 |
Informacje o autorach | 241 |
Informacje dla autorów | 243 |
Editorial information | 245 |
Procedura recenzowania | 246 |
Lista recenzentów w roku 2013 | 247 |