Kategorie pojęciowe edukacji w przestrzeni interdyscyplinarnych interpretacji

Kategorie pojęciowe edukacji w przestrzeni interdyscyplinarnych interpretacji

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autorzy tekstów zawartych w książce koncentrują uwagę na wybranych kategoriach pojęciowych współczesnej edukacji. Barbara Skarga sądziła, że kategoria wyznacza pole teoretyczne badań, a jednocześnie sama może być przedmiotem analiz. Wynika stąd zarówno zmienny, historyczny charakter ujęcia kategorii, jak i możliwość interdyscyplinarnego rozpatrywania jej istoty. Redaktorzy tomu mają nadzieję, że – jak stwierdzają we wstępie – analiza kategorii pozwoli wyjść poza modernistyczną, zamkniętą strukturę pojęć, gdyż kategorie mogą mieć charakter polisemantyczny i teoriotwórczy, otwierają „przestrzeń dyskursu o procesach i podmiotach edukacji w kulturowych warunkach tekstualizacji i metaforyzacji postrzegania świata”, pozwalają opisać nie tylko to, „co powszechne i standardowe”, ale także to, „co ambiwalentne, peryferyjne, marginalne i jednostkowe”. Te deklaracje zwiększają zainteresowanie podjętą problematyką.


Z recenzji prof. dr. hab. Mirosława J. Szymańskiego


Rok wydania2011
Liczba stron190
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-3130-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Anna Gaweł, Bogusław Bieszczad, Wstęp    7
  I. Wybrane kategorie pojęciowe w przestrzeni dyskursu o edukacji    15
    Bogusław Bieszczad, O przygodności (w) wychowania(u)    15
    Renata Monika Sigva, Kategoria stawania się w refleksji naukowej; konotacje pedagogiczne    33
    Elżbieta Ozga, O obywatelskości i jej przemianach na przestrzeni wieków    45
    Anna Gaweł, Świadomość zdrowotna jako kategoria wyznaczająca cele edukacji zdrowotnej    83
  II. Niepełnosprawność jako kontekst dyskursu wokół kategorii pojęciowych edukacji    103
    Franciszek Wojciechowski, Osoba z niepełnosprawnością – zadania edukacji i rehabilitacji. Wybrane aspekty analiz    103
    Sylwia Opozda-Suder, Wychowanie moralne jako kategoria pedagogicznych analiz w kontekście niepełnosprawności intelektualnej    125
    Beata Nowak, Jakość życia w kontekście niepełnosprawności    141
    Estera Twardowska-Staszek, Zachowania ryzykowne młodzieży. Swoistość etiologii w sytuacji upośledzenia umysłowego    163
    Maria Brodzikowska, Świadomość wychowawcza rodziców żyjących z HIV/AIDS    177
RozwińZwiń