Miasta. Społeczne aspekty funkcjonowania

Miasta. Społeczne aspekty funkcjonowania

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

35,70

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 35,70 zł  


35,70

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja opiera się na analizie doświadczeń konkretnych ośrodków miejskich (studiach przypadków). Składa się z dwudziestu tekstów naukowych, zebranych w trzy bloki tematyczne, prezentujące kolejno: partycypacje obywatelska, marketing terytorialny oraz charakterystykę zróżnicowania społecznego miast. Zaprezentowane w publikacji analizy, stanowiska, wnioski to jedynie niewielki fragment opinii, jaki wyłania się z wymiany myśli nad kondycją dzisiejszych miast.


Rok wydania2014
Liczba stron384
KategoriaPolityka społeczna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-451-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     7
  
  I. Partycypacja obywatelska w miastach     15
  
  Andżelika Mirska, Nowe formy partycypacji obywatelskiej w miastach – doświadczenia niemieckie     17
  Monika Sidor, Budżet partycypacyjny – doświadczenia największych polskich miast     37
  Anna Kołomycew, Możliwość wykorzystania inicjatywy lokalnej w procesie współrządzenia w jednostkach terytorialnych     63
  Justyna Wasil, Działania lobbingowe – doświadczenia Lublina     85
  Roman Marchaj, Pierwsze samorządowe wysłuchanie publiczne – doświadczenia Katowic     113
  Paweł Prokop, Lubelski wymiar partycypacji     127
  Mariusz W. Sienkiewicz, Przejawy partycypacji społecznej w procesie zarzadzania strategicznego – doświadczenia wybranych miast Lubelszczyzny     141
  Nina Zielińska-Balcerzak, Konsultacje społeczne – doświadczenia miasta stołecznego Warszawy     161
  Katarzyna Łazorko, Wpływ rezultatów konsultacji społecznych na kształt instrumentarium marketingowego samorządów – doświadczenia Częstochowy     179
  
  II. Marketing terytorialny w miastach    197
  
  Katarzyna Efner, Wybrane narzędzia marketingu terytorialnego – doświadczenia Zamościa     199
  Anna Szwed, Kreowanie wizerunku miasta – doświadczenia Opola Lubelskiego     215
  Agnieszka Strykowska, Promocja i kampania wizerunkowa – doświadczenia Rzeszowa w latach 2009–2013     229
  Kamil Glinka, Media społecznościowe w procesie promocji miast w Sudetach Zachodnich     245
  Barbara M. Kolbus, Obywatel jako konsument na rynku miejsc     263
  Marek W. Kozak, Turystyka miejska – szansa rozwoju regionów?     279
  
  III. Zróżnicowanie społeczne miast    297
  
  Jędrzej Kotarski, Favele i turystyka ubóstwa w Rio de Janeiro w przededniu Mundialu i Olimpiady     299
  Jacek Kubera, Stanisław Lisiecki, Miasta migracyjne – problemy i perspektywy     323
  Sylwia Dudek-Mankowska, „My” i „oni” w Warszawie – zróżnicowanie metropolitalnej społeczności w świadomości mieszkańców     337
  Ryszard Zaradny, Status miasta i jego wpływ na rozwój demograficzny – doświadczenia Zielonej Góry    351
  Roman Szul, Językowe historie miast – próba teorii     365
  
  Noty o autorach     383
RozwińZwiń