Klasa szkolna

Klasa szkolna

Przestrzeń działania nauczyciela polonisty

1 opinia

Wydawca:

Universitas

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka jest próbą odpowiedzi na pytanie, jak nauczyciel polonista może radzić sobie z pogłębiającymi się problemami społecznymi współczesnych nastolatków? Obok wskazania najważniejszych trudności i wyzwań, którym musi stawić czoło polonista, przedstawia szereg praktycznych rozwiązań, mających na celu poprawienie relacji panujących w klasach szkolnych. Publikacja nie jest teoretyczną analizą a praktycznym przewodnikiem, wzbogaconym o scenariusze lekcji i propozycje wykorzystania elementów socjoterapii (zwłaszcza psychodeukacji) na języku polskim.


Rok wydania2013
Liczba stron232
KategoriaEdukacja
WydawcaUniversitas
ISBN-13978-83-242-1960-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  
  
  • Wstęp
  
  • Klasa szkolna jako wielowymiarowa przestrzeń społeczna
  
  [Agnieszka Guzik]
  
  [1. Charakterystyka przestrzeni społecznej (Człowiek i przestrzeń – próba ukazania
  
  relacji; Rodzaje przestrzeni społecznej; Przestrzeń społeczna w wymiarze interakcji
  
  społecznych); 2. Perspektywa klasy szkolnej jako przestrzeni społecznej (Fizyczna przestrzeń
  
  klasy szkolnej; Nauczyciele i uczniowie; Interakcje społeczne i komunikacja;
  
  Normy i zasady społeczne); 3. Podsumowanie]
  
  • Socjoterapia – więcej niż terapia
  
  [Iwona Kołodziejek]
  
  [1. Trudne dzieci trudnych rodziców; 2. Istota socjoterapii (Socjoterapia –
  
  zarys pojęciowy; Cele; Struktura zajęć; Metody); 3. Podsumowanie]
  
  • Stowarzyszenie „U Siemachy” jako przykład placówki
  
  o charakterze socjoterapeutycznym
  
  [Iwona Kołodziejek]
  
  [1. Wychowujemy, edukujemy, tworzymy, delegujemy, pomagamy – prezentacja
  
  Stowarzyszenia „U Siemachy”; 2. Mamy cel; 3. „Jesteś tu, bo tego chcesz”;
  
  4. „Filozofia nagradzania”; 5. Wychowawca to także Siemachowiec; 6. Spróbuj
  
  dużo wiedzieć; 7. Prawa ręka wychowawcy, czyli o funkcji lidera; 8. Zapiecek,
  
  Logo, Hipog, CD-kąt; 9. Społeczność – nie może Cię zabraknąć!; 10. Spektakl;
  
  11. Wierzymy w ludzi, czynimy cuda; 12. Czego Siemacha uczy uczniów, a czego
  
  może nauczyć nauczycieli? Czyli o tym, że wiara nie czyni cudów, cuda czynią
  
  ludzie]
  
  Suplement metodyczny [Socjoterapia na lekcji języka polskiego; „JA I ŚWIAT
  
  WOKÓŁ MNIE” – cele programu; Treść a metoda; Struktura zajęć; Uwagi dla nauczycieli;
  
  Projekt lekcji]
  
  • Metoda socjometryczna w pracy nauczyciela polonisty
  
  [Iwona Kołodziejek]
  
  [1. Socjometryczny obraz klasy szkolnej; 2. Analiza socjogramów (Klasowy lider
  
  – wzór postępowania; Zmora klasowych grupek; Nielubiani); 3. Wykorzystanie
  
  socjometrii w pracy nauczyciela polonisty]
  
  • Nauczyciel polonista wobec wybranych problemów klasy
  
  szkolnej
  
  [Iwona Kołodziejek]
  
  [1. Klasa daleka od ideału; 2. „Głupi”, „imbecyl”, „dureń”; 3. Twórcza praca w
  
  grupach; 4. Aktywność uczniów; 5. Świat pełen ludzi; Aneks]
  
  Suplement metodyczny [ Język „Porozumienia bez przemocy” w szkole; Opis
  
  projektu; Cele; Metoda; Uwagi dla nauczyciela; Projekt lekcji]
  
  • Zakończenie
  
  • Bibliografia
  
  • Indeks nazwisk
RozwińZwiń