Pomiar i analiza wartości dla klienta w obszarze oszczędzania i inwestowania. Aspekty metodologiczne

Pomiar i analiza wartości dla klienta w obszarze oszczędzania i inwestowania. Aspekty metodologiczne

1 opinia

Redakcja:

Adam Sagan

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W monografii poruszono zagadnienia związane z pomiarem i analizą wartości dla klienta w obszarze oszczędzania i inwestowania gospodarstw domowych. Zaprezentowano ujęcie holistyczne dotyczące wartościowania środków-celów w procesie alokacji zasobów finansowych przez konsumenta. Stanowi ono próbę rozszerzenia tradycyjnych ujęć wartości dla klienta ograniczonych do problematyki wyborów i wartościowania na konkretnym rynku branżowym czy dla danej kategorii produktowej.

W pracy zaprezentowano zastosowania metod wielowymiarowych do pomiaru i analizy wartości dla klienta w zakresie oszczędzania i inwestowania. Wyboru metod dokonano w odniesieniu do następujących obszarów metodologicznych: eksploracyjnych metod wielowymiarowych, modelowania strukturalnego i analizy sieciowej. W ich ramach wykorzystano metody hierarchicznej analizy czynnikowej, analizy koszykowej, konfirmacyjnej analizy czynnikowej, modele teorii reakcji na pozycję (IRT) oraz metody analizy sieci społecznych.


Rok wydania2013
Liczba stron142
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-647-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Rozdział 1. ISTOTA I ŹRÓDŁA WARTOŚCI NA RYNKU DETALICZNYCH PRODUKTÓW FINANSOWYCH     11
  
  1.1. Źródła wartości na rynku finansowym – podejście klasyczne     11
  1.2. Behawioralne ujęcie wartości produktów na rynku finansowym     21
  1.3. Przesłanki kształtowania wartości na rynku finansowym     34
  
  Rozdział 2. WYMIARY WARTOŚCI DLA KLIENTA W OBSZARZE OSZCZĘDZANIA I INWESTOWANIA     37
  
  2.1. Oszczędzanie finansowe     37
  2.2. Wymiary wartości oszczędzania rzeczowego     42
  2.3. Wymiary wartości inwestowania finansowego     45
  2.4. Wymiary inwestowania rzeczowego     47
  2.4.1. Cele inwestowania rzeczowego     47
  2.4.2. Inwestowanie rzeczowe na przykładzie dzieł sztuki     50
  2.5. Wymiary wartości dla klienta na rynku inwestycji w ziemię i nieruchomości     53
  
  Rozdział 3. CHARAKTERYSTYKA PRÓBY I NARZĘDZI POMIARU     58
  
  3.1. Charakterystyka próby i rozkładów odpowiedzi     58
  3.2. Analiza rzetelności skal i ocena struktury czynnikowej wartości dla klientów     67
  
  Rozdział 4. ANALIZA ASOCJACJI MIĘDZY POZYCJAMI WEDŁUG LISTY WARTOŚCI LOV     78
  
  Rozdział 5. ANALIZA ŁAŃCUCHÓW ŚRODKÓW-CELÓW W STRUKTURZE OSZCZĘDZANIA I INWESTOWANIA     89
  
  5.1. Analiza skali V Thurstone’a     89
  5.2. Środki i cele w strukturze oszczędzania i inwestowania     91
  5.3. Ocena porównawcza modeli strukturalnych łańcuchów środków-celów     93
  5.4. Model Rascha wymiarów oszczędzania i inwestowania     99
  5.5. Analiza przekrojowa celów oszczędzania i inwestowania     104
  
  Rozdział 6. ANALIZA SIECIOWA WARTOŚCI DLA KLIENTA W OBSZARZE OSZCZĘDZANIA I INWESTOWANIA     107
  
  6.1. Analiza sieci na podstawie wskaźników sieciowych – ujęcie hierarchiczne     107
  6.2. Identyfikacja struktury sieci w obszarze oszczędzania i inwestowania     118
  6.3. Analiza sieci ego dla stwierdzeń skali Likerta     123
  
  Aneks: Kwestionariusz ankiety     131
  Literatura     137
RozwińZwiń