POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
Potrzebujesz wsparcia w radzeniu sobie ze stresem w pracy?
Bill Rogers, światowej sławy ekspert w dziedzinie stresu nauczycieli oraz zarządzania zachowaniem uczniów w klasie, opisuje codzienną, stresującą rzeczywistość zawodu nauczyciela. Autor spisał doświadczenia wyniesione z pracy w trudnych szkołach w Australii i Wielkiej Brytanii.
W książce podejmuje takie kwestie, jak trudne klasy i trudni uczniowie, kłopoty z utrzymaniem dyscypliny w klasie oraz naturalny stres, jaki w związku z tym odczuwa nauczyciel. Bill Rogers doskonale zna środowisko szkolne i zdaje sobie sprawę, jak ważna dla nauczyciela – jego możliwości radzenia sobie, jego dobrego samopoczucia i wiary w siebie – jest pomoc koleżeńska. Przedstawione w książce metody, umiejętności i podejścia sprawdziły się w wielu szkołach – dzięki nim można w efektywny sposób poradzić sobie z czynnikami wywołującymi stres.
W tej książce znajdziesz odpowiedzi na pytania:
– jak wzmacniać morale nauczycieli i budować poczucie własnej wartości,
– jak nauczyciele mogą pomagać sobie nawzajem,
– jak zarządzać zachowaniem uczniów w klasie,
– jak kreować wspierające środowisko szkolne,
– jak wprowadzać w klasie zasady dotyczące zachowania i utrzymywać dyscyplinę na lekcjach,
– jak radzić sobie z ekstremalnymi zachowaniami uczniów?
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 268 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-19078-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
O autorze VI | |
Podziękowania VII | |
Recenzje IX | |
Wstęp XIII | |
Rozdział. Cechy charakterystyczne stresu nauczyciela | 1 |
Rozdział 2. Fizjologia stresu: co stres z nami robi | 21 |
Rozdział 3. Lekcja w Londynie: stres w klasie | 33 |
Rozdział 4. Przekonania, emocje, stres i nasza codzienność | 47 |
Rozdział 5. Lęk i niepokój | 71 |
Rozdział 6. Gniew: więcej niż frustracja | 83 |
Rozdział 7. Plan zarządzania zachowaniem i pilnowania dyscypliny w klasie | 99 |
Rozdział 8. Uczniowie trudni i sprawiający kłopoty: wyciąganie konsekwencji i oferowanie pomocy | 129 |
Rozdział 9. Trudne klasy: reakcja kolegialna | 151 |
Rozdział 10. Mentoring jako pomoc w rozwoju zawodowych umiejętności zarządzania zachowaniem | 183 |
Rozdział 11. Pomoc koleżeńska: pomoc w stresie i wspieranie się nawzajem | 205 |
Zakończenie | 231 |
Załączniki | 233 |
Bibliografia | 243 |