Analiza sytuacji Wielkopolski w kontekście transformacji wiedzy w sieciach gospodarczych

-20%

Analiza sytuacji Wielkopolski w kontekście transformacji wiedzy w sieciach gospodarczych

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

13,60  17,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 17,00 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 13,60 zł  


13,60

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Ze wstępu:


Prezentowane tu rozważania są efektem badań realizowanych w Instytucie Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej w ramach projektu „Foresight »sieci gospodarcze Wielkopolski« – scenariusze transformacji wiedzy wspierające innowacyjną gospodarkę”. Efektem tego projektu ma być opracowanie scenariuszy transformacji wiedzy o produktach, technologiach i nowych koncepcjach zarządzania z perspektywą roku 2030. Projekt adresowany jest do społeczności Wielkopolski i ma wspierać innowacyjność regionu.


Niniejsza książka stanowi podsumowanie prac nad zadaniem pierwszym, związanym z przygotowaniem analiz wstępnych oraz określeniem celów i obszarów badawczych. Podzielono ją na cztery zasadnicze części:
– Potencjał innowacyjny Wielkopolski,
– Funkcjonowanie sieci gospodarczych w Wielkopolsce,
– Proces transformacji wiedzy do przedsiębiorstw i pracowników,
– Podsumowanie, stanowiące wyniki analiz PEST i SWOT dla regionu.


W części pierwszej, opracowanej przez Arkadiusza Borowca, opisano sytuację regionu, stan sektora małych i średnich przedsiębiorstw oraz wskazano wiodące przedsiębiorstwa. Prezentacja istoty i modelowych podejść do innowacji poprzedziła relacje o stanie wdrażania Regionalnej Strategii Innowacji oraz o sytuacji sieci małych i średnich przedsiębiorstw na rynku zamówień publicznych.


Część druga, opracowana przez Paulinę Golińską, koncentruje się na teoretycznych i praktycznych aspektach funkcjonowania przedsiębiorstwa w sieciach gospodarczych. Opisano tu wyniki badań wśród wielkopolskich przedsiębiorców, relacje w sieciach dostaw, mechanizmy tworzenia klastrów
i rolę izb gospodarczych w budowaniu sieci współpracy.


W części trzeciej skoncentrowano się na uwarunkowaniach systemowych oraz lokalnej ofercie istniejącej w zakresie transferu i transformacji wiedzy do gospodarki regionu. Zaprezentowano tu nie tylko system edukacji, ale także przedstawiono wyniki badań dotyczące rynku szkoleń i doradztwa. Analizy czynników politycznych, ekonomicznych, społecznych i technologicznych (PEST) oraz szans, zagrożeń, słabych i mocnych stron (SWOT) Wielkopolski stanowią podsumowanie rozważań zawartych we wcześniejszych rozdziałach monografii. Wskazują one na sprzyjające warunki do rozwoju transformacji wiedzy w gospodarczych sieciach regionu.


Zaprezentowane tu wyniki prac w powiązaniu z efektami prowadzonych obecnie badań dotyczących trendów w Wielkopolsce, po konsultacjach społecznych, stanowić będą podstawę do budowania scenariuszy przebiegu transformacji wiedzy w sieciach gospodarczych regionu w przyszłości. Prezentowana książka kierowana jest do przedsiębiorców, ale być może – stanowić będzie interesującą lekturę dla wszystkich, którym zależy na rozwoju Wielkopolski.


Rok wydania2010
Liczba stron354
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Politechniki Poznańskiej
ISBN-13978-83-7143-888-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WstępMagdalena K. Wyrwicka     5
  
  I. Potencjał innowacyjny Wielkopolskiopracowanie Arkadiusz Borowiec     7
  
  1. Identyfikacja sytuacji gospodarczej Wielkopolski – Przemysław Bartkiewicz     11
  2. Wielkopolska w kontekście innych regionów Polski i Unii Europejskiej – Paweł Przepióra, Teresa Łuczka     29
  3. Stan sektora MSP w Wielkopolsce i wiodące przedsiębiorstwa regionu – Małgorzata Rembiasz     47
  4. Istota i modele innowacji – Lechosław Cichowski     61
  5. Regionalna Strategia Innowacji i jej realizacja w Wielkopolsce – Arkadiusz Borowiec     75
  6. Sieci gospodarcze małych i średnich przedsiębiorstw na rynku zamówień publicznych w Wielkopolsce – Arkadiusz Borowiec     89
  
  II. Funkcjonowanie sieci gospodarczych w Wielkopolsceopracowanie Paulina Golińska     103
  
  7. Analiza relacji sieciowych w gospodarce opartej na wiedzy – ocena stanu obecnego i perspektywy rozwoju na terenie Wielkopolski – Paulina Golińska, Leszek Pacholski, Magdalena K. Wyrwicka, Marek Fertsch     105
  8. Współpraca wielkopolskich firm w sieciach gospodarczych – wyniki badań – Leszek Pacholski, Magdalena K. Wyrwicka, Paulina Golińska     133
  9. Bariery i zagrożenia funkcjonowania MSP w sieciach gospodarczych – Maria Ładzińska-Depko, Eleonora Sołtysiak, Zbigniew Wawrzyniak     147
  10. Relacje w sieciach dostaw – wstępne wyniki badań – Grzegorz Klimarczyk, Zygmunt Kopacz, Michał Masadyński     163
  11. Rola Izb Gospodarczych w tworzeniu sieci współpracy – Maria Ładzińska-Depko, Eleonora Sołtysiak, Zbigniew Wawrzyniak     179
  12. Certyfikacja wyrobów i przedsiębiorstw jako promocja dobrych praktyk - Katarzyna Ragin-Skorecka     193
  
  III. Proces transformacji wiedzy do przedsiębiorstw i pracownikówopracowanie Agnieszka Grzelczak     209
  
  13. Istota procesu transformacji wiedzy z odniesieniem do Wielkopolski – Maciej Szafrański, Marek Goliński     211
  14. Identyfikacja istniejącego sytemu transformacji wiedzy do gospodarki – Krzysztof Grupka     229
  15. Szkolenia jako sposób zwiększania kompetencji pracowników – Katarzyna Ragin-Skorecka     243
  16. Wielkopolski rynek usług szkoleniowych na tle rynku krajowego – Hubert Paluch     257
  17. Wyniki badań internetowych wielkopolskiego rynku doradztwa i szkoleń oraz skuteczności programów pomocowych dla MSP – Beata Mroczek, Michał Leitgeber     271
  18. Analiza systemu szkoleń dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej w Wielkopolsce – Anna Jarmuszkiewicz     279
  19. Tryb zdobywania uprawnień zawodowych – Katarzyna Ragin-Skorecka     295
  20. E-learning jako działanie wspierające proces szkolenia pracowników – Agnieszka Grzelczak     311
  
  IV. Podsumowanie     325
  
  21. Analiza PEST i SWOT dla transformacji wiedzy w sieciach gospodarczych Wielkopolski – Hanna Włodarkiewicz-Klimek, Joanna Kałkowska, Marek Goliński     327
  
  O projekcie – Magdalena K. Wyrwicka     343
  Aneks     347
RozwińZwiń