W swojej najnowszej publikacji pt. „Community College” Andrzej Murzyn podejmuje się badawczego opracowania jednych z najpopularniejszych instytucji edukacyjnych w USA. Community Collages to ważne w USA i Kanadzie systemy pozwalającym na... więcej >
Na obecnym etapie badań nad CSR, prowadzonych od kilku lat w Katedrze Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, postawiliśmy sobie pytanie wychodzące znacząco poza tradycyjne rozważania o znaczeniu i roli społecznej... więcej >
Autor: Edyta Dworak, Tomasz Grabia, Witold Kasperkiewicz, Walentyna Kwiatkowska
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Format: pdf, ibuk
Trwająca 25 lat transformacja polskiej gospodarki z powodzeniem zbudowała podstawy systemu opartego na liberalizacji, stabilizacji makroekonomicznej i ładzie instytucjonalnym obejmującym reguły gry ekonomicznej, prawa i obyczaje wymuszające... więcej >
Książka opisuje przedsięwzięcia biznesowe zrodzone w Izraelu, które mają lub będą miały w przyszłości ogromny wpływ na ludzkie życie. Dotyczą one w przeważającej mierze świata nowych technologii. To opowieść o kilkudziesięciu... więcej >
Wzrost innowacyjności przedsiębiorstw, wobec ciągle niskiego poziomu innowacyjności Polski, stanowi jedno z kluczowych zadań polskiej polityki gospodarczej na najbliższe lata. Innowacyjność jest również przedmiotem zainteresowania samych... więcej >
Autor: Monika Klimontowicz
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Format: pdf, ibuk
Rosnąca i wielopłaszczyznowa rywalizacja na współczesnym rynku usług bankowych powoduje, że banki poszukują nowych, skutecznych i innowacyjnych metod uzyskania trwałej przewagi konkurencyjnej. W tym kontekście umiejętność budowy... więcej >
Tematem pracy jest istotny obecnie obszar innowacyjnej działalności człowieka w sferze produktowej. Wskazano w niej ważniejsze źródła innowacyjności zarówno w wymiarze indywidualnym, jak i w wymiarze organizacji. Następnie omówiono... więcej >
Autor: Anna Anetta Janowska, Radosław Malik, Roman Wosiek, Agnieszka Domańska
Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa
Format: pdf, ibuk
Niniejsza publikacja jest kolejną naukową monografią, która poprzez swoją wielowątkowość oraz mnogość poruszanych zagadnień, problemów i stawianych pytań badawczych pokazuje, jak pojemne są pojęcia konkurencyjności i innowacyjności.... więcej >
Autor: Maciej Zastempowski
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
Format: pdf, ibuk
Mimo wielu lat badań pytanie o to, jak budować innowacyjność przedsiębiorstwa, wciąż jest aktualne. Książa ta jest próbą odpowiedzi na to pytanie, udzielonej z perspektywy wciąż rozwijanej teorii zasobowej oraz specyfiki małych... więcej >
Autor: Grzegorz Jędrzejczak, Henryk Sterniczuk
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego
Format: ibuk
Przedmiotem tej publikacji są refl eksje nad wyzwaniami i zagrożeniami dla skutecznej polityki gospodarczej niezbędnej dla realizacji wyzwań rozwojowych stojących przed Polską w nadchodzących dziesięcioleciach. Staramy się więc... więcej >