POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Szczególnym obszarem zmian w organizacji jest zarządzanie. Jego podstawowym zadaniem jest zapewnienie osiągania celów instytucji z poszanowaniem zasady racjonalnego gospodarowania. Zarządzanie jest sztuką i równocześnie grą ekonomiczną, w której uczestniczy społeczna strona organizacji, a jej tłem są warunki występujące w otoczeniu instytucji. Zarządzanie jest również procesem rozwiązywania problemów, których geneza i treść są odmienne od tych wyzwań, jakie w przeszłości stawiano organizacjom. Zmieniło się przede wszystkim ich otoczenie, które jest coraz bardziej dynamiczne i mniej przewidywalne. Nacisk na prowadzenie działalności w skali globalnej, pojawienie się nowych technologii, systematyczne skracanie cyklu życia produktów, wzrost agresywności konkurencji – to najważniejsze zjawiska radykalnie zmieniające środowisko funkcjonowania współczesnych organizacji.
Rosnąca presja czasu, konieczność większej elastyczności działania oraz odmienność charakteru problemów stojących przed zarządzającymi stymulują konieczność wprowadzania innowacji w zarządzaniu oraz odmiennego postrzegania organizacji – jako sztucznego bytu przeznaczonego do zaspokojenia indywidualnych i zbiorowych potrzeb. Przykłady tych innowacji przedstawiono w prezentowanej książce. Składa się na nią piętnaście artykułów. Ich treść jest dość różnorodna, a równocześnie odzwierciedlająca najbardziej aktualne zmiany w sposobie postrzegania współczesnych organizacji i aplikacji nowych rozwiązań dotyczących metod zarządzania, struktur organizacyjnych oraz architektury procesów zarządczych. Na szczególną uwagę zasługują rozważania poświęcone procesowemu podejściu do innowacji w przedsiębiorstwie oraz społecznym i etycznym aspektom wdrażania nowych koncepcji, metodom i praktykom zarządzania.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 149 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu |
ISBN-13 | 978-83-7695-346-5 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Agnieszka Bieńkowska: Wstępne rozważania nad istotą i pomiarem jakości rozwiązań controllingu | 9 |
Marlena Ciechan-Kujawa, Marta Karska: Evaluation of risk management practices in companies listed on the WSE | 19 |
Kazimierz Krzakiewicz, Szymon Cyfert: Role przywódców w procesie zarządzania innowacjami | 28 |
Jolanta Drabik, Rozalia Sitkowska: Analiza potencjalnego zapotrzebowania na nietoksyczne smary plastyczne z wykorzystaniem procedury badania tendencji rozwoju produktów | 39 |
Piotr Grajewski: Dynamiczne zarządzanie procesami w organizacji | 47 |
Magdalena Hopej-Kamińska, Marian Hopej, Robert Kamiński: Kształtowanie struktury organizacyjnej – lekcje futbolu | 55 |
Andrzej H. Jasiński: Model procesowy innowacji: ramy teoretyczne | 67 |
Wioletta Kozłowska-Pęciak: Stopień wirtualności przedsiębiorstw a ich efektywność | 78 |
Milleniusz W. Nowak, Mieczysław Ciurla: Innowacje w CRM jako droga do zwiększania wartości relacji | 86 |
Józef Puchalski: Innowacyjność w procesie kształcenia w oparciu o doświadczenia | |
Wyższej Szkoły Handlowej we Wrocławiu | 94 |
Katarzyna Rostek: Model oceny potencjału komercyjnego projektów innowacyjnych | 103 |
Rozalia Sitkowska: Zastosowanie metody badania tendencji rozwojowych produktów zaawansowanej techniki | 111 |
Janina Stankiewicz, Marta Moczulska: Poprzez walkę i współzawodnictwo pracowników do innowacyjnej organizacji (w świetle wyników badań empirycznych) | 119 |
Katarzyna Walecka-Jankowska: Zaufanie a innowacyjność organizacji | 131 |
Krzysztof Zymonik: Innowacyjne rozwiązania w gwarancji jakości | 141 |